Ford F-150 Lightning χάνει μόλις 3% μπαταρία στα 150.000 km
Αγχώνεστε για το πώς θα αντέξει η μπαταρία μετά από πολλά χιλιόμετρα; Δεν θα έπρεπε, λέει ταξιδιάρης ιδιοκτήτης Ford F-150 Lightning.
Μία από τις μεγαλύτερες αγωνίες των επίδοξων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η πτώση της χωρητικότητας της μπαταρίας μετά από κάποια χρόνια και χιλιόμετρα. Κι όμως, ένα Ford F-150 Lightning του 2022, που έχει ήδη διανύσει 150.000 km, έρχεται να καταρρίψει τις φοβίες.
Είναι προφανές ότι ο κάτοχος του Ford F-150 Lightning απολαμβάνει την οδήγηση του θηριώδους ηλεκτρικού, αφού έχει καλύψει 150.000 km σε λιγότερο από δύο χρόνια κατοχής.
Σε χιλιόμετρα που ο μέσος Έλληνας κάνει στη 10ετία, το Ford F-150 Lightning έχει υγεία μπαταρίας στο 97%
Η υγεία της μπαταρίας αντανακλά προφανώς στην αυτονομία που μπορεί να διανύσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία είναι με διαφορά το στοιχείο του ηλεκτρικού οχήματος με τη μεγαλύτερη προσφερόμενη εγγύηση.
Οι περισσότερες εταιρείες εγγυώνται τη διατήρησή της πάνω από το 70% για πολλά χρόνια. Το σύνηθες είναι τα οκτώ έτη και τα 160.000 km, αν και κάποιοι προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερες καλύψεις. Όπως η Tesla που ανάλογα με την έκδοση και το μοντέλο, φτάνει έως και τα 240.000 km.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παρουσιάζουν επίσης υποβάθμιση κι απώλειες απόδοσης με την πάροδο του χρόνου και των διανυθέντων χιλιομέτρων, που μάλιστα αφορούν και την ισχύ και τις επιδόσεις, εκτός από την οικονομία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford F-150 Lightning: Παραγγελίες, τέλος!
Εκεί όμως είναι τόσο γρήγορος κι απροβλημάτιστος ο ανεφοδιασμός, που ο κάτοχος θα γκρινιάξει μεν για το αυξημένο κόστος κίνησης, αλλά όχι για την αυτονομία.
Πώς όμως ένα Ford F-150 Lightning έχει γράψει τόσο μεγάλες αποστάσεις; Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για τις ΗΠΑ κι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χιλιομέτρων έχουν γίνει σε ταξίδια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Τζο Μπάιντεν δοκιμάζει το ηλεκτρικό Ford F-150 Lightning [video]
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο κάτοχος φέρθηκε άσπλαχνα στην μπαταρία. Όσο μπορεί φορτίζει αργά στο σπίτι, έχει αποφύγει τη φόρτιση στο 100% και προσπαθεί να μην πέφτει κάτω από το 10% όποτε είναι δυνατόν.
Είναι η πρώτη φορά που ακούμε για μικρή πτώση της χωρητικότητας της μπαταρίας; Ομολογούμε ότι το 97% μετά από τόσα χιλιόμετρα είναι ασυνήθιστα υψηλό νούμερο. Η Tesla ανακοινώνει ότι ο μέσος όρος πτώσης της χωρητικότητας στα μοντέλα της μετά από 200.000 μίλια (320.000 km) είναι μόλις 12%.
Από την άλλη, δεν σημαίνει ότι όλα τα EV έχουν αντίστοιχη καλή συμπεριφορά. Τα Nissan LEAF πρώτης γενιάς, που δεν είχαν καν υδρόψυκτη μπαταρία, βρίσκονται στο άλλο άκρο της λίστας. Με τρομερή πτώση της χωρητικότητας στην -έτσι κι αλλιώς- λιλιπούτεια μπαταρία των 24 kWh.