Flexis, συμμαχία Renault και Volvo για το «Tesla των βαν»
Χάρη σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα skateboard, η Flexis θα μπορεί να κατασκευάζει ποικιλία ειδικά διαμορφωμένων επαγγελματικών οχημάτων.
Η αγορά ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη πρόκειται να φτάσει το 40% έως το 2030. Για να εκμεταλλευτούν την προοπτική, η Renault κι ο όμιλος Volvo ένωσαν τις δυνάμεις τους με τη γαλλική εταιρεία εμπορευμάτων CMA CGM Group κι ίδρυσαν τη Flexis.
Η νέα κοινοπραξία υπόσχεται ότι θα «μεταμορφώσει πλήρως» τη βιομηχανία των επαγγελματικών φορτηγών. Η Flexis θα ξεκινήσει τη συναρμολόγηση οχημάτων στο εργοστάσιο της Renault στο Sandouville της Γαλλίας. Τα βαν της αναμένεται να βασίζονται σε μια πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα skateboard.
Ετοιμαστείτε για τα «Tesla των βαν», υπόσχονται Renault και Volvo
Σκοπός της Flexis είναι να παράγει ειδικά διασκευασμένα φορτηγά που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εταιρειών παράδοσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, δήλωσε ότι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα στον χώρο των επαγγελματικών οχημάτων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Mercedes eActros 600 στοχεύει ευθέως το Tesla Semi
Επισήμανε ότι κάθε 30” που μπορεί να εξοικονομήσει μια εταιρεία logistics κατά τις παραδόσεις, βελτιώνει την κερδοφορία της κατά 1%. Για να μειώσουν τον χρόνο στις παραδόσεις, τα φορτηγά θα έχουν χαμηλότερα σημεία εισόδου, για να κάνουν την είσοδο κι έξοδο από αυτά ευκολότερη, άρα ταχύτερη.
Θα προσφέρει επίσης απευθείας πρόσβαση στον χώρο αποσκευών, έτσι ώστε οι οδηγοί να μην χρειάζεται να περπατούν γύρω από όλο το όχημα για να μπουν στο πίσω μέρος.
Επιπλέον, η Flexis εξελίσσει μια πλατφόρμα λογισμικού, η οποία θα ενσωματώνει δυνατότητες βελτιστοποίησης των διαδρομών των εταιρειών logistics. Θα λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα διαλείμματα φόρτισης και θα απλοποιήσει τις διαδικασίες εκμάθησης των νέων οδηγών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault EZ-FLEX: Ένα ηλεκτροκίνητο βαν για την πόλη
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Flexis, Philippe Divry, οι οδηγοί του κλάδου τείνουν να αλλάζουν θέσεις εργασίας κάθε 12 έως 18 μήνες. Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας εκπαίδευσής τους ενισχύει την ταχύτερη αποτελεσματικότητά τους.
Πράγματι, ο de Meo είναι ενθουσιασμένος με τη Flexis και την οραματίζεται ως κάτι περισσότερο από μια απλή εταιρεία βαν. «Θα μοιάζει με την Tesla των επαγγελματικών οχημάτων», εξήγησε, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι η εταιρεία θα φέρει επανάσταση στον χώρο των φορτηγών παγκοσμίως.
Η κοινοπραξία στοχεύει εκτός από την Ευρώπη, και στις αγορές της Βραζιλίας και της Βόρειας Αμερικής. Η Renault κι η Volvo κατέχουν η καθεμία μερίδιο 45% της Flexis και θα κληθούν να επενδύσουν €300 εκατομμύρια τα επόμενα τρία χρόνια. Το υπόλοιπο 10% ανήκει επί του παρόντος στον όμιλο CMA CGM.