F1: Ολοταχώς προς μεγαλύτερα ελαστικά από το 2021
Στόχος να πάμε από το 2021 σε ελαστικά 18 ιντσών – Τι λέει η Pirelli.
Η μετάβαση από ελαστικά 13 ιντσών σε ελαστικά 18 ιντσών είναι μέσα στις προτάσεις του πακέτου για τις αλλαγές στην F1 από το 2021 που προτείνει η ομάδα του Ross Brawn.
Η Pirelli πιστεύει ότι τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στο WEC και στη Formula E, έχουν περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με την τεχνολογία των οχημάτων από τα σημερινά.
Πηγές μέσα από την F1 λένε ότι η αλλαγή είναι τώρα περισσότερη πιθανή από ποτέ, την ώρα που ο Charlie Whiting δηλώνει πως πρόκειται για μέρος του πακέτου αλλαγών που συζητάμε.
Το επιχείρημα κατά της συγκεκριμένης αλλαγής που αρχικά ακούστηκε αλλά στη συνέχεια μπήκε στο περιθώριο, είναι πως θα αλλάξει τον συνολικό σχεδιασμό των μονοθεσίων κάτι που θα εκτοξεύσει το κόστος εξέλιξης.
Κάποιες ομάδες ωστόσο είχαν προτείνει οι αλλαγές στα ελαστικά να γίνουν από το 2020 αλλά τελικά πάνε για ένα χρόνο αργότερα.
Ωστόσο, πρέπει να ξέρουμε ότι η σύμβαση της F1 με την Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών λήγει το 2019, κάτι που σημαίνει ότι στη νέα εποχή θα είναι ελεύθερες όλες οι εταιρείες να κάνουν προσφορές.
Βέβαια εδώ υπάρχει μια δυσκολία: Όποια εταιρεία αποφασίσει να κάνει προσφορά θα πρέπει να ξέρει ότι θα είναι υποχρεωμένη να εξελίξει δύο τύπους ελαστικών. Έναν στις υπάρχουσες διαστάσεις για το 2020 και έναν σε 18 ίντσες για το 2021 και μετά. Από αυτή την άποψη η Pirelli βρίσκεται εμφανώς σε πλεονεκτική θέση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Pirelli Marco Tronchetti Provera είπε στο Μονακό ότι η ιταλική εταιρεία είναι έτοιμη να κάνει την αλλαγή.
Όταν οι ομάδες θα είναι τεχνικά έτοιμες να «υποδεχτούν» αυτήν την αλλαγή – είπε – θα είμαστε και εμείς. Για την Pirelli πρόσθεσε, είναι απλά θέμα τεχνολογίας. Είμαστε ευτυχείς με τα ελαστικά 13 ιντσών, θα είμαστε εξίσου ευτυχισμένοι με τα ελαστικά 18 ιντσών. Όσο πιο μεγάλα είναι τόσο το καλύτερο, αλλά σε κάθε περίπτωση οι τεχνολογικές προκλήσεις είναι διαφορετικές.
Προς το παρόν δεν έχουμε συζητήσει κάτι διεξοδικά, είπε ο Mario Isola επικεφαλής της Pirelli F1.
Ωστόσο προτεραιότητα είναι να οργανωθεί ένα πρόγραμμα εκτεταμένων δοκιμών που σημαίνει πως πρέπει να υπάρξει ένα μονοθέσιο- «μουλάρι» με τις απαραίτητες τροποποιήσεις που να μπορεί να υποδεχτεί τα καινούργια μεγαλύτερα ελαστικά.
Εμείς είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ό,τι μας ζητηθεί από πλευράς F1, άλλωστε – είπε – είχαμε κάνει κάτι ανάλογο και το 2016.