F1 Δοκιμές: Η κατάταξη των χρόνων κατά την Pirelli
H διόρθωση των χρόνων σύμφωνα με τη γόμα των ελαστικών δείχνει ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου στο γύρο.
Οι ομάδες που σημείωσαν τους απόλυτα καλύτερους χρόνους, το πρώτο τετραήμερο δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη, ήταν η Renault, η Toro Rosso και η Alfa Romeo. Το πρώτο παραδοσιακό σημείο αναφοράς, η Mercedes, ήταν μόλις στην 4η θέση.
Η Ferrari ήταν μόλις 5η, με τον Leclerc 0,7” πίσω από τον Hulkenberg σε απόλυτο χρόνο. Όμως η επίδοση του Μονεγάσκου επιτεύχθηκε με τη μεσαία γόμα από τις πέντε της Pirelli.
Αντίθετα, οι έξι πρώτοι της απόλυτης κατάταξης, μέχρι και τον Bottas, χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή από τις πέντε γόμες, τη C5, που η Pirelli εκτιμά πως είναι 1,2” πιο γρήγορη από τη C3 της Ferrari.
OI ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος (αναγωγή στα C5) | Οδηγός | Πραγμ. χρόνος/Λάστιχα |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1m16.846s | Nico Hulkenberg | 1m17.393s (C5) |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m16.961s | Alexander Albon | 1m17.637s (C5) |
3. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1m17.311s | Daniil Kvyat | 1m17.704s (C5) |
4. | Romain Grosjean | Haas | 1m17.363s | Kimi Raikkonen | 1m17.762s (C5) |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m17.377s | Daniel Ricciardo | 1m17.785s (C5) |
6. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m17.393s | Valtteri Bottas | 1m17.857s (C5) |
7. | Kevin Magnussen | Haas | 1m17.520s | Lewis Hamilton | 1m17.977s (C4) |
8. | Pierre Gasly | Red Bull | 1m17.580s | Charles Leclerc | 1m18.046s (C3) |
9. | Max Verstappen | Red Bull | 1m17.587s | Sebastian Vettel | 1m18.161s (C3) |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1m17.637s | Lando Norris | 1m18.431s (C4) |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1m17.704s | Antonio Giovinazzi | 1m18.511s (C3) |
12. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1m17.762s | Carlos Sainz | 1m18.558s (C4) |
13. | Lance Stroll | Racing Point | 1m17.764s | Romain Grosjean | 1m18.563s (C3) |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | 1m17.785s | Kevin Magnussen | 1m18.720s (C3) |
15. | Lando Norris | McLaren | 1m17.831s | Pierre Gasly | 1m18.780s (C3) |
16. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m17.857s | Max Verstappen | 1m18.787s (C3) |
17. | Carlos Sainz | McLaren | 1m17.958s | Pietro Fittipaldi | 1m19.249s (C4) |
18. | Pietro Fittipaldi | Haas | 1m18.649s | Lance Stroll | 1m19.664s (C2) |
19. | Sergio Perez | Racing Point | 1m18.744s | Sergio Perez | 1m19.944s (C3) |
20. | Robert Kubica | Williams | 1m19.642s | George Russell | 1m20.997s (C3) |
21. | George Russell | Williams | 1m19.797s | Robert Kubica | 1m21.542s (C2) |
Οι Leclerc και Vettel ανεβαίνουν στην κορυφή της νέας κατάταξης ως οι μόνοι με χρόνους κάτω από το 1’ 17”.
O Hulkenberg πέφτει στην 6η θέση, πίσω από τον Giovinazzi με την Alfa Romeo, τον Hamilton με τη Mercedes και τον Grosjean με τη Haas.
Πέρα από τα λάστιχα, υπάρχουν κι άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις επιδόσεις στην πίστα, όπως το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα και το φορτίο καυσίμου. Γι’ αυτό ο σύμβουλος του Autosport (και πρώην τεχνικός διευθυντής ομάδων F1), Gary Anderson, συνυπολόγισε αυτές τις μεταβλητές, έδωσε και τη δική του ερμηνεία στα στοιχεία της Pirelli και κατέληξε σε μια γενική κατάταξη των ομάδων που είναι η εξής: Ferrari, Renault, Mercedes, Haas, Red Bull, Alfa Romeo, Racing Point, Toro Rosso, McLaren, Williams.
Το φορτίο καυσίμου είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, αν και λογικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι, για παράδειγμα, το 1’ 17” 704 του Kvyat σε ένα και μόνο γύρο δείχνει προσπάθεια εντυπωσιασμού με λίγο καύσιμο. Αντίθετα, ο σχεδόν ίδιος χρόνος 1’ 17” 762 του Raikkonen σε «πακέτο» πέντε γύρων είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικός των δυνατοτήτων του μονοθεσίου.
Διορθώνοντας τις καλύτερες επιδόσεις των δοκιμών σαν να είχαν χρησιμοποιήσει όλοι τα πολύ μαλακά λάστιχα C5 είναι υπεραπλουστευτικό και δεν δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της ταχύτητας του κάθε μονοθεσίου. Όμως δείχνει πόσο παραπλανητικοί μπορεί να είναι οι χρόνοι «βιτρίνας», αφού αλλάζοντας μία και μόνη μεταβλητή, αλλάζει άρδην και η κατάταξη ανταγωνιστικότητας.
Ο διορθωμένος σύμφωνα με τα λάστιχα πίνακας ταιριάζει και με άλλα διαθέσιμα στοιχεία και εκτιμήσεις ότι η Ferrari έχει προς το παρόν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Όμως η εικόνα μπορεί να αλλάξει στις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας, όταν οι ομάδες αρχίσουν να δείχνουν περισσότερο την ταχύτητα των μονοθεσίων τους.
Ο Leclerc δήλωσε ότι η Ferrari ήταν κρατημένη αυτή την εβδομάδα και οι ανταγωνιστές της επίσης απέφευγαν να αποκαλύψουν τις δυνατότητές τους, ενώ η Red Bull εμφανώς δεν κυνηγούσε τους χρόνους.
Πάντως, τα στοιχεία της Pirelli μας βοηθούν να αφαιρέσουμε ένα από τα πέπλα που θολώνουν την εικόνα της σχετικής ανταγωνιστικότητας των ομάδων. Και επιβεβαιώνει ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα, όποιο κι αν αποδειχτεί τελικά να είναι αυτό τη στιγμή που θα μετράει, στην Αυστραλία.
[Πηγή: Autosport]