Έτσι θα ήταν η κάμπριο Alfa Romeo MiTo, αλλά δεν…
Η Alfa Romeo MiTo λανσαρίστηκε το 2008 και αποκλειστικά 3πορτη. Ωστόσο, από το 2010, προγραμματιζόταν να υποστηρίζεται και από μια κάμπριο εκδοχή που ήταν ήδη έτοιμη… Όπως στις φωτογραφίες του σχεδιαστή της, Juan Manuel Diaz.
Με εμπορικό ντεμπούτο το 2008, η Alfa Romeo MiTo ξεκίνησε με επιτυχία την καριέρα της, πριν δει τις πωλήσεις της να μειώνονται με τα χρόνια μέχρι την τελική απόσυρσή της νωρίς το 2019 και αφού κατασκευάστηκαν 293.408 αυτοκίνητα όλων των εκδόσεων.
Εμπορική δυσπραγία που οφειλόταν στη φτωχή γκάμα της, ειδικά όσον αφορούσε το αμάξωμα και ειδικότερα μια 5θυρη έκδοση. Ωστόσο, η διεύρυνση της γκάμας του σουπερμίνι της Casa del Biscione ήταν στο πρόγραμμα. Και αφορούσε μια έκδοση καμπριολέ που βρισκόταν ήδη στα χαρτιά. Μάλιστα, το πρότζεκτ είχε προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, καθώς είχε ανακοινωθεί μέχρι και η ημερομηνία εμπορικού λανσαρίσματος για το 2010.
H κάμπριο Alfa Romeo MiTo απορρίφθηκε από τον τότε CEO του Ομίλου FCA, Sergio Marchionne
Αλλά οι σχεδιαστές, οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη δημιουργία και ετοιμάζουν τα μυστικά σχέδια, δεν μπορούν να κάνουν του κεφαλιού τους. Εξαρτώνται από το εκάστοτε διευθυντήριο της κάθε εταιρείας.
Διαβάστε εδώ την τελευταία Alfa Romeo MiTo που δοκιμάσαμε στο DRIVE, μια QV MY2014
Το αποτέλεσμα εν προκειμένω; Ακόμα κι αν η πρόταση φαινόταν ελκυστική από σχεδιαστική άποψη, η κάμπριο Alfa Romeo MiTo απορρίφθηκε από τον τότε CEO του Ομίλου FCA, τον Sergio Marchionne.
Ο Ιταλός επικεφαλής του ομίλου, που σημειωτέον πέθανε το 2018, δεν ήθελε να επενδύσει σε αυτή την αγορά την οποία θεωρούσε μη αποδοτική. Ειδικά από τη στιγμή που η Alfa Romeo βρισκόταν επί ξυρού ακμής, με συσσώρευση απωλειών από τις αρχές της δεκαετίας του ’00. Οπότε και η προτεραιότητα ήταν να σφίξει το ζωνάρι.
Ωστόσο, το κόστος εξέλιξης θα μπορούσε να είχε συγκρατηθεί. Η Alfa Romeo MiTo καμπριολέ θα μπορούσε να ζήσει και χωρίς αναδιπλούμενη σκληρή οροφή και αντ’ αυτής να εξοπλιστεί με μια πιο οικονομική, μαλακή οροφή.
Όπως δείχνουν αυτές οι εικόνες που δημοσιεύθηκαν από τον σχεδιαστή της MiTo, Juan Manuel Diaz, το ιταλικό σουπερμίνι θα μπορούσε να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από το 3θυρο κουπέ για να μειώσει το κόστος.
Να σημειώσουμε ότι ο φυσικός αντικαταστάτης της MiTo είναι η Junior που λανσαρίστηκε μόλις εφέτος και μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή της στο εξωτερικό, εδώ. Και να αναφέρουμε επίσης ότι ο Αργεντινός σχεδιαστής της MiTo είπε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο Motor1 Argentina για τη Αlfa Romeo Junior ότι πρόκειται για «κακώς εκτελεσμένο αυτοκίνητο»!