Έτσι θα είναι τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026
H νέα εποχή της Formula 1 είναι προ των πυλών, με την FIA να παρουσιάζει τις προδιαγραφές των νέων μονοθεσιών του 2026.
Μπορεί η φετινή χρονιά να εξελίσσεται πιο συναρπαστικά, τουλάχιστον προσώρας από ό,τι περιμέναμε στην αρχή της σεζόν, με τη διαφορά ανάμεσα στη Red Bull και τη Scuderia Ferrari να βρίσκεται μόλις στους 24 βαθμούς, ωστόσο οι απανταχού φίλοι της Formula 1 ήδη προσμένουν τη σεζόν 2026.
Πρόκειται για τη χρονιά που θα εγκαινιαστούν αλλαγές στις προδιαγραφές, την αεροδυναμική και τις μονάδες κίνησης των μονοθεσιών. Αυτό και μόνο ενδέχεται να επηρεάσει τις ισορροπίες, αλλάζοντας τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Στο πλαίσιο του GP του Καναδά, η FIA αποφάσισε να δώσει στη δημοσιότητα τις σχετικές λεπτομέρειες γύρω από τους νέους κανονισμούς.
Από τη σεζόν 2026, η Formula 1 αλλάζει, με το DRS να δίνει τη θέση του στο Manual Override Mode
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιο ιστορικό ρεκόρ σημειώθηκε στο GP του Μονακό;
Ας ξεκινήσουμε με τα κινητήρια σύνολα. Η ισχύς του μοναδικού ηλεκτροκινητήρα θα αυξηθεί σημαντικά, ανεβαίνοντας από τους 163 στους 476 ίππους. Στον αντίποδα, η ισχύς των θερμικών κινητήρων θα μειωθεί μιας και οι 748 ίπποι του σήμερα θα γίνουν 544. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως από το 2026, οι υβριδικοί κινητήρες θα καταναλώνουν αποκλειστικά βιώσιμα καύσιμα. Επιπροσθέτως, η ποσότητα ενέργειας που θα ανακτάται από το φρενάρισμα αναμένεται να διπλασιαστεί, φτάνοντας έτσι τα 8,5 MJ ανά γύρο.
Στο κομμάτι του σασί τώρα, τα μονοθέσια του 2026 έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι μικρότερα και ελαφρύτερα. Το βάρος θα μειωθεί κατά 30 kg, το μεταξόνιο θα μειωθεί από τα 3.600 mm στα 3.400 mm και το πλάτος από τα 2.000 mm στα 1.900 mm. Όσον αφορά το μέγιστο πλάτος του δαπέδου, η μείωση θα αγγίζει τα 150 mm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτή η Ferrari 499P Modificata ανήκει στον Lewis Hamilton;
Κατά τα λοιπά, θα διατηρηθούν οι τροχοί των 18”, με το πλάτος των εμπρός και πίσω ελαστικών να μειώνεται κατά 25 και 30 mm, αντίστοιχα. Μειωμένη θα είναι επίσης η κάθετη δύναμη κατά 30% και η οπισθέλκουσα κατά 55%. Μένοντας στο κομμάτι της αεροδυναμικής, τα βασικά αεροδυναμικά στοιχεία των μονοθεσιών θα διαθέτουν κινητά μέρη. Οι κινούμενες εμπρός και πίσω αεροτομές, θα ανεβάζουν την ταχύτητα στις στροφές, αρκεί ο οδηγός να επιλέξει τη ρύθμιση Z-Mode. Στις ευθείες, οι οδηγοί θα μπορούν μέσω του X-Mode να μεγιστοποιούν την ταχύτητά τους στις ευθείες, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν το φαινόμενο του «ακάθαρτου αέρα», επιτρέποντας στα μονοθέσια να μένουν πιο κοντά το ένα στο άλλο.
Μια ακόμα σημαντική αλλαγή αφορά το DRS, το οποίο και θα αποτελέσει παρελθόν. Αντί αυτού, θα προστεθεί το σύστημα Manual Override Mode που θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στους οδηγούς όταν ακολουθούν το προπορευόμενο μονοθέσιο, θυμίζοντας το αντίστοιχο σύστημα που χρησιμοποιείται στα Indycar.
Φυσικά, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε και στην ασφάλεια των μονοθεσίων, με το ενισχυμένο roll-hoop να αντέχει δυνάμεις έως και 20 G. Τέλος, η δομή πρόσκρουσης στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου θα είναι ενισχυμένη, με σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες αποκόλλησης σε περίπτωση σύγκρουσης.