Έρευνα plug-in hybrid: Από δύο έως τέσσερις φορές πάνω από την κατανάλωση WLTP!
Το τέλος αυτής της χρονιάς σημαδεύεται από το φιάσκο των επαναφορτιζόμενων υβριδικών. Η ανάγνωση των ερευνών, μας οδήγησε στην ADAC Ecotest και στα αποτελέσματα των ερευνών της σε διάφορα μοντέλα της αγοράς.
Συγκεντρώνοντας «όλα» τα πλεονεκτήματα, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα βρίσκονται σε πλήρη άνθιση. Ξεπερνώντας πλέον και τις πωλήσεις των ντίζελ.
Είτε λειτουργούν σε 100% ηλεκτρική λειτουργία είτε με το έργο να το παράγει ο θερμικός κινητήρας είτε σε υβριδική λειτουργία, η εταιρείες ανακοινώνουν επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπές ρύπων ρεκόρ. Το αποτέλεσμα είναι όλα τα μοντέλα να αποφεύγουν το δολοφονικό οικολογικό μάλους και να απολαμβάνουν φορολογικά οφέλη.
Επίσης, κάποια μοντέλα φτάνουν να επωφελούνται μέχρι και από κρατική επιδότηση που φτάνει τις 5.500 ευρώ στη χώρα μας για τα ταξί. Αυτοκίνητα που από την αποστολή τους και μόνο καταναλώνουν το αποθεματικό τους σε ηλεκτρική ενέργεια στο άψε σβήσε. Ακόμα χειρότερα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες επιδοτούνται τόσο για εταιρείες όσο και για ιδιώτες.
Δοκιμές με τρία διαφορετικά πρωτόκολλα
Ωστόσο, δεν φαίνεται να είναι και τόσο καθαρά, όπως υποδηλώνει το φύλλο προδιαγραφών και ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τους. Αυτό έδειξε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Fraunhofer και το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές -International Council on Clean Transportation. Σύμφωνα με αυτούς τους δύο οργανισμούς, τα αυτοκίνητα plug-in hybrid καταναλώνουν δύο έως τέσσερις φορές περισσότερο από την τιμή που αναφέρεται κατά το πρότυπο WLTP. Μια πραγματική βόμβα που ώθησε κάμποσες τηλεοπτικές εκπομπές επικαιρότητας στην Ευρώπη να το περιλάβουν στη θεματολογία τους.
Πάντα και ειδικά σήμερα στο επίκεντρο των συζητήσεων, η τεχνολογία plug-in hybrid απετέλεσε αντικείμενο έρευνας και για την ADAC Ecotest, η οποία αποφάσισε να περάσει από κόσκινο κάμποσα μοντέλα-σημεία αναφοράς στην κατηγορία.
Ο γερμανικός οργανισμός μελέτησε προσεκτικά το επίπεδο κατανάλωσης των αυτοκινήτων σύμφωνα με διάφορα σενάρια χρήσης, με πλήρως ηλεκτρική οδήγηση και φορτισμένη μπαταρία, με θερμική λειτουργία και διεξήγαγε επίσης μια υβριδική δοκιμή όπου η μπαταρία φορτιζόταν κάθε 100 km. Όπως συνηθίζει, η ADAC απένειμε ένα αριθμό αστεριών στα αυτοκίνητα που μετρήθηκαν και αξιολογήθηκαν, κι έτσι έφτιαξε μια κατάταξη. Με τα μεγάλα SUV με τις τεράστιες μπαταρίες να είναι οι φτωχοί συγγενείς της έρευνας.
Επαναφορτιζόμενα υβριδικά SUV: Μαθητές-σκράπες
Εκμεταλλευόμενα την τεχνολογία και τις μεθόδους υπολογισμού του προτύπου WLTP και εντελώς αποκομμένα από την πραγματικότητα για να διατηρήσουν την κατανάλωσή τους όσο το δυνατόν χαμηλότερη, τα SUV εμφανίζουν τα υψηλότερα δεδομένα κατανάλωσης. Αιτίες; Το τεράστιο βάρος που δημιουργείται από την παρουσία μιας μπαταρίας παρόμοιας με εκείνης μερικών σουπερμίνι EV. Έτσι, η BMW xDrive 45e και η Mercedes-Benz GLE 350 de καταλαμβάνουν τις δύο τελευταίες θέσεις της κατάταξης με μόνο ένα αστέρι. Δύο μεγάλα SUV που ανακοινώνουν τη μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην αγορά!
Χωρίς την αρωγή της ηλεκτρικής ενέργειας, ο κινητήρας i6 της μπεμβέ ανεβάζει την κατανάλωσή του στα 10,7 lt/100 km, την ίδια στιγμή που η ντίζελ GLE χρειάζεται 8,1 lt πετρελαίου για κάθε 100 km. To βάρος είναι ο εχθρός του καλού και στο e-Mode, με την κατανάλωση να είναι αντίστοιχα 41,4 kWh/100 km και 32,6 kWh/100 km. Αντίθετα, αν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά, τα πράγματα βελτιώνονται και η όρεξη για κιλοβατώρες πέφτει στο μισό. Παρόλα αυτά, παραμένει μακριά από αυτήν που ανακοινώνουν οι εταιρείες. Η BMW λέει ότι xDrive 45e καίει 1,7 lt/100 km και η Mercedes-Benz, με ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 km, λέει 0,7 lt/100 km.
To Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid στην κορυφή
Η πρώτη θέση στην κατάταξη καταλήφθηκε από το Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Όπως και το ηλεκτρικό ομόλογό του, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Ioniq αποδείχτηκε το πιο ολιγαρκές στην κατηγορία. Το μικρότερο βάρος και η αεροδυναμική του που συμβαδίζει περισσότερο με τους νόμους της Φυσικής είναι η συνταγή της επιτυχίας του. Κατά τη διάρκεια των διαφόρων δοκιμών, πέτυχε κατανάλωση 5,2 lt/100 km και 19,9 kWh/100 km. Εάν χρησιμοποιείται γι’ αυτό που έχει σχεδιαστεί (θυμηθείτε ότι ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό πρέπει να είναι πάντα φορτισμένο), καταναλώνει 3,1 lt/100 km και 8,0 kWh/100 km.
To Volvo V60 T6 Twin Engine αντεπεξήλθε επίσης με κορυφαία διάκριση με πέντε αστέρια καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση, με το Kia Ceed Sportwagon, με τρία αστέρια, να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα.
Αυτή η νέα έκθεση της ADAC Ecotest υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την κάκιστη χρήση των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων σχεδόν από την πλειονότητα των χρηστών τους. Αποδεικνύει επίσης την ασυνέπεια της μεθόδου υπολογισμού του προτύπου WLTP, η οποία συνυπολογίζει την ηλεκτρική αυτονομία για τη μείωση της μέσης τυποποιημένης κατανάλωσης. Έτσι, τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες είναι και αυτά που πλεονεκτούν στην πέδη πιστοποίησης. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, το βάρος των συστοιχιών τους τα επιβαρύνει σημαντικά.
Αντί όμως το επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο να τοποθετείται στο εδώλιο, θα ήταν πιο λογικό να εξελιχθεί κατάλληλα το πρότυπο WLTP έτσι ώστε οι μετρήσεις να βρεθούν πιο κοντά στην πραγματικότητα.