Το επόμενο Citroën C5 Aircross θα πωλείται κι ως 100% ηλεκτρικό
Το επόμενο Citroën C5 Aircross θα πωλείται κι ως 100% ηλεκτρικό
Εκτός από υβριδικά σύνολα, η δεύτερη γενιά του Citroën C5 Aircross θα προσφέρεται κι ως αμιγώς ηλεκτρική.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Ήδη το Citroën C5 Aircross γίνεται όλο και καθαρότερο. Το facelift που παρουσιάστηκε πρόσφατα κατάργησε τους πετρελαιοκινητήρες κι ενσωμάτωσε την υβριδική τεχνολογία.
Η δεύτερη γενιά του C5 Aircross θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium και θα τη μοιράζεται με το Peugeot e-3008 και το Opel Grandland. Οπότε θα προσφέρεται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Σε απόλυτη αρμονία με τα υπόλοιπα C-SUV του Ομίλου Stellantis, το C5 Aircross θα προσφέρεται ως ηλεκτρικό των 700 km
Το αφεντικό της Citroën, Thierry Koskas, επιβεβαίωσε ότι η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει στο C5 Aircross να διατίθεται με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης για πρώτη φορά κι είπε ότι αυτό είναι κάτι που «θέλουμε πραγματικά να προσφέρουμε στο κοινό».
Η βασική έκδοση αναμένεται να υιοθετεί 400βολτη αρχιτεκτονική και μπαταρία 73 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος εμπρός και θα αποδίδει 210 ίππους και 343 Nm, ενώ η αυτονομία του εκτιμάται πως θα είναι 525 km.
Με δύο ηλεκτρομοτέρ, θα αποδίδει 320 ίππους και θα έχει τετρακίνηση. Η μπαταρία των 98 kWh προσφέρει στο Peugeot αυτονομία 700 km. Αναμένουμε ότι παραπλήσια νούμερα θα επιτυγχάνει και το Citroën.
Ενώ η πλατφόρμα STLA Medium εξελίχθηκε με έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια, θα επιτρέπει κι υβριδικά σύνολα. Έτσι, αναμένουμε ήπια κι επαναφορτιζόμενη υβριδικότητα, καθιστώντας το C5 Aircross το μοναδικό μοντέλο στη μελλοντική γκάμα της Citroën που θα έχει PHEV.
«Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά καλύπτουν ένα τμήμα της αγοράς, αλλά έχουν σημαντικό κόστος, επειδή η μπαταρία δεν είναι μικρή. Επομένως, είναι μια τεχνολογία που δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μικρότερα μοντέλα για οικονομικούς λόγους».
Το νέο C5 Aircross αναμένεται να υιοθετήσει στιλιστικά στοιχεία από το C3 που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το οποίο εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Φέροντας εστίαση σε ένα πιο γωνιώδες αμάξωμα, μαζί με το νέο λογότυπο της Citroën.
Το μοντέλο δεύτερης γενιάς θα τοποθετηθεί πάνω από το έντονα αναθεωρημένο C4, το οποίο πρόκειται να αποκαλυφθεί τους επόμενους μήνες και θα λάβει επίσης σχεδιαστικά στοιχεία από το μικρότερο C3.
Ταυτόχρονα, ο Koskas σχολίασε την απόφαση να σταματήσει η παραγωγή του C5 X. «Είναι η ναυαρχίδα στη σημερινή μας γκάμα, αλλά δεν θα τη συνεχίζουμε. Όχι επειδή δεν είναι επιτυχημένη: Το μερίδιο αγοράς της είναι αρκετά καλό, αλλά σε μια κατηγορία που σημειώνει πολύ λίγες πωλήσεις».
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media