Επίσημη πρεμιέρα για το Alpine A290, το ηλεκτρικό hot hatch

Επίσημη πρεμιέρα για το Alpine A290, το ηλεκτρικό hot hatch

Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά πρέπει να είναι βαρετά; Το Alpine A290 υπόσχεται ότι δεν θα χορταίνετε να το οδηγείτε.

Το Alpine A290 κατέφτασε. Η σπορτίφ εκδοχή του ηλεκτρικού Renault 5 είναι εδώ και με 220 ίππους στον μπροστινό άξονα, υπόσχεται ότι θα επαναφέρει τη χαρά της οδήγησης.

Το Alpine A290 δεν είναι βέβαια το μόνο EV που ευαγγελίζεται κάτι αντίστοιχο. Στο διάβα του θα συναντήσει το Abarth 500e, το Volkswagen ID.3 GTX, το ομοζυγωτικό του CUPRA Born VZ και το MG4 XPower. Μόνο τα δύο πρώτα έχουν την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Δεν ξέρουμε αν το Alpine A290 είναι απολαυστικό στην οδήγηση, πάντως εμφανισιακά σε κερδίζει και με το παραπάνω

Alpine A290

Σε σχέση με το ταπεινότερο R5, το Alpine A290 έχει πιο αγριεμένη εμφάνιση, με φαρδύτερα φτερά και πανέμορφες 19άρες ζάντες. Όπως και με το A110, η εξοικονόμηση βάρους ήταν στο επίκεντρο της εξέλιξης του A290. Ως αποτέλεσμα, το ηλεκτρικό hot hatch ζυγίζει 1.479 kg, αρκετά χαμηλά για EV. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alpine A110 R Turini: Τιμή αγοράς που σοκάρει για 4κύλινδρο

Παρά την αφράτη μπαταρία των 52 kWh, που υπόσχεται αυτονομία 380 km. Μπορεί να φορτίσει έως τα 100 kW με τον ανεφοδιασμό 15-80% να ολοκληρώνεται σε περίπου 30'.

Alpine A290

Η Alpine ισχυρίζεται ότι ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ζυγίζουν λιγότερο από 100 kg συνολικά. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από το Renault 5 έχει διατηρηθεί και στο A290, αλλά με υδραυλικά bump-stops κι αντιστρεπτικές ράβδους ρυθμισμένες ώστε να αποσκοπούν «στον ιδανικό συνδυασμό άνεσης κι οδικής συμπεριφοράς».

Έχουν τοποθετηθεί δισκόφρενα της Brembo 288 mm κι οι μηχανικοί της Alpine έχουν ρυθμίσει την αίσθηση του φρένου ώστε να μοιάζει με αυτήν του A110. Με «φυσική μετάβαση» μεταξύ του συστήματος by-wire και της αναγεννητικής πέδησης.

Alpine A290

Τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι διαθέσιμα από το λανσάρισμα. Το βασικό GT και το μεσαίου επιπέδου GT Premium θα εφοδιάζονται με ηλεκτροκινητήρα 180 ίππων, ενώ το GT Performance και το κορυφαίο GTS με 220 ίππους. Το σπριντ στα 100 km/h από στάση θα διαρκεί 7,4” και 6,4” αντίστοιχα.

Στην ισχυρότερη εκδοχή, ουσιαστικά πρόκειται για τον ηλεκτροκινητήρα του Renault Mégane E-Tech, αλλά με τη ροπή να ανέρχεται στα 300 Nm. 6,4 sec. Η Alpine συνεργάστηκε με τη Michelin για την εξέλιξη τριών ελαστικών: Το Pilot Sport EV για το καλοκαίρι, το Pilot Sport S5 για το βρεγμένο και το Pilot Alpin 5 ως χειμωνιάτικη επιλογή.

Alpine A290

Αντί να αναπαράγει τον θόρυβο των θερμικών μοτέρ, οι Γάλλοι συνεργάστηκαν με ακουστικούς επιστήμονες για να δημιουργήσουν δύο custom ήχους οδήγησης που βασίζονται στις «φυσικές αρμονικές» του ηλεκτροκινητήρα.

«Ο ήχος είναι θεμελιώδης για το συναίσθημα. Έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο που να προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία. Το τιμόνι, το γκάζι, το φρένο κι ο ήχος είναι όλα όσα νιώθεις. Δημιουργούν συναισθήματα κι αυτό θέλουμε να βάλουμε στα αυτοκίνητά μας».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube