Επιβεβαίωση: Νέο Škoda Kodiaq RS με 2.0 BiTDI με 240 άλογα
Το νέο Kodiaq RS έρχεται να ενισχύσει το βραχίονα επιδόσεων της Škoda, δίπλα στο ομώνυμο Octavia, με δίλιτρο διτούρμπινο TDI.
Το επερχόμενο SUV επιδόσεων της Škoda, το Kodiaq RS επιβεβαιώθηκε ότι θα κάνει χρήση του δίλιτρου διτούρμπινου ντίζελ BiTDI, τον ίδιο που υπάρχει στα Volkswagen Passat και Tiguan, αποδίδοντας 240 ντιζελάτα άλογα και 51 kgm. Το μοτέρ στέλνει τη ροπή μέσω ενός 7αριού αυτόματου σασμάν DSG σε όλους τροχούς.
Και μιας και βρισκόμαστε στο μηχανολογικό κομμάτι, να αναφέρουμε ότι το ίδιο μοτέρ BiTDI είναι επίσης πιθανό να φορεθεί και στο Octavia RS που αναμένεται το 2020 -του υφιστάμενου ο δίλιτρος TDI βγάζει 184 PS. Εδώ να σημειώσουμε ότι το Octavia RS είναι διαθέσιμο τόσο σε βενζίνη όσο και σε τουρμποντίζελ, με το δεύτερο να κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις.
Η Škoda, τον περασμένο μήνα έδωσε στη δημοσιότητα το video που πιστοποιεί ότι το Kodiaq RS έγραψε χρόνο 9’ 29” 84 στα 21 km του Nordschleife. Επίδοση που το καθιστά το ταχύτερο 7θέσιο σε αυτήν την πίστα. Ελλείψει άλλου είναι η αλήθεια…
Δείτε το 9' 29" 84 του Kodiaq RS στο Nürburgring
Παρόλα αυτά, η εξέλιξη του εκρηκτικού τουρμποντίζελ Kodiaq RS συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, προκειμένου το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο για το Mondial de lAutombile, στο Παρίσι τον Οκτώβριο. Κάτι που βέβαια γεννά μερικά ερωτηματικά, καθώς η Škoda έχει ανακοινώσει ότι το αυτοκίνητο του ρεκόρ είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που θα δούμε στο παρισινό Σαλόνι.
Η εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε είναι ότι το μοντέλο παραγωγής «στιλβώνεται» τρόπον τινά. Σε πείσμα της επικοινωνιακής κλιμάκωσης με το Ring, οι απόλυτες επιδόσεις δεν θα είναι το ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο όπως το Kodiaq, έστω και με τα διακριτικά «RS». Οπότε το κομμάτι-κλειδί είναι ο τρόπος με τον οποίο ο 2.0 BiTDI αποδίδει τη ροπή του. Εξ ου και η επισήμανση υψηλά ιστάμενης πηγής που επικεντρώθηκε στην ευελιξία χρήσης του αυτοκίνητου, λέγοντας, «θα έχει πολλή ροπή».
Προς επίρρωση της επισήμανσης αυτής έρχονται τα 51 χιλιογραμμόμετρα του μοτέρ που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 rpm. Οπότε μιλάμε για άκοπες και ασφαλείς προσπεράσεις στην περιφέρεια και ομοίως άκοπη υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο Με άλλα λόγια, το Kodiaq RS θα είναι περισσότερο ένα SUV υψηλού τουρισμού παρά ένα ούλτρα σπορ Kodiaq.
Τέλος, να συμπληρώσουμε ότι στο Kodiaq RS, προκειμένου τα υποσυστήματα να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη ισχύ του μοτέρ, αναβαθμίστηκαν τα φρένα, το set-up της ανάρτησης έγινε σφιχτό και αυτή η ίδια φέρνει το αυτοκίνητο χαμηλότερα στο δρόμο. Η Škoda επιβεβαίωσε ακόμη ότι το Kodiaq RS θα φορά Dynamic Chassis Control -το σύστημα οδηγικών ρυθμίσεων του VW Group που χρησιμοποιείται σε όλα τα high-end αυτοκίνητα στις φίρμες VW, SEAT και Škoda.
Προσφέρει διαφορετικές ρυθμίσεις ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, όπως και στο Octavia RS, μέσω τεσσάρων διαμορφώσεων: Eco, Comfort, Normal και Sport. Δεν είναι ακόμα σαφές όμως εάν θα υπάρχουν έξτρα οδηγικές ρυθμίσεις εστιασμένες εκτός ασφάλτου. Φυσικά από το hot Kodiaq δεν θα λείπουν τα απαραίτητα αεροδυναμικά βοηθήματα για το φαίνεσθαι, αλλά και για την ουσία, διασφαλίζοντας σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Škoda, Bernhard Maier, είχε επιβεβαιώσει στους συναδέλφους του Autocar, νωρίτερα το 2018, ότι θα υπάρξει ένα Škoda Kodiaq RS αργότερα μέσα στο χρόνο. Αλλά διατηρούσε αμφιβολίες (ήδη από το 2016) κατά πόσο μπορεί να κλιμακώσει τα μοντέλα του σπορ βραχίονα της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πέρα από τα Octavia και Kodiaq RS: «Τα RS είναι πετυχημένα εδώ και πολλά χρόνια, αλλά σε ορισμένες αγορές. Γι’ αυτό το σκεφτόμαστε και για άλλα μοντέλα. Έχουμε μπροστά μας τη μεγαλύτερη καμπάνια μας, μέχρι το 2020. Πρέπει να φιλτράρουμε ποιες ιδέες θέλουν οι περισσότεροι πελάτες και ποιες είναι εκείνες που προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες στη φίρμα».
Να θυμίσουμε ότι παλιότερα οι Τσέχοι διέθεταν στην αγορά ένα Fabia RS, το οποίο και κατάργησαν το 2013 λόγω των χαμηλών πωλήσεών του. Ωστόσο, η Škoda θεωρείται ότι σχεδιάζει την επιστροφή του στην αγορά το 2020 με ένα υβριδικό Fabia RS.