Ένα βήμα πιο κοντά στη χρεωκοπία βρίσκεται πλέον η Fisker
Δεν υπάρχει φως στο τούνελ για τη Fisker, όλα οδηγούν στην οριστική κατάρρευση.
«Φοβάμαι μόνο τους Κινέζους», διατυμπάνιζε σε παλιότερη δήλωσή του ο Elon Musk, CEO της Tesla και μας έκανε εντύπωση που αγνοούσε τους λοιπούς Αμερικανούς EV κατασκευαστές. Μετά όμως από τα νεότερα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι η Fisker ετοιμάζεται για χρεωκοπία, δεν μπορούμε παρά να τον δικαιώσουμε.
Μια νέα έκθεση της Wall Street Journal αναφέρει ότι η Fisker έχει προσλάβει συμβούλους αναδιάρθρωσης για να τη βοηθήσουν στη διαδικασία της πτώχευσης.
Fisker, ήταν στην εντατική αλλά όλα δείχνουν ότι ο ασθενής δεν θα τη «βγάλει καθαρή»
Τα νέα έρχονται αφότου η Fisker ενημέρωσε τους επενδυτές της για την «ουσιαστική αμφιβολία» της ότι θα μπορούσε να εκπληρώσει όλες τις οικονομικές της υποχρεώσεις χωρίς εισφορά μετρητών.
Η Fisker ανακοίνωσε στις αρχές του Μαρτίου ότι διέκοψε την εξέλιξη του προσιτού EV της, του Pear, έχοντας ζημιά $463,6 εκατομμυρίων (€427 εκατ.) κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Και δηλώνοντας ευθαρσώς ότι τα χρηματικά αποθέματα δεν επαρκούν για το επόμενο 12μηνο. Τελικά το πρόβλημα είναι σημαντικά μεγαλύτερο.
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, είχε διαρρεύσει πιθανή συμφωνία της με τη Nissan, η οποία θα χορηγούσε στην προβληματική start-up $400 εκατομμύρια, με αντάλλαγμα την πρόσβαση στην πλατφόρμα που θα βασίζεται το pick-up Fisker Alaska.
Είναι πραγματικά κρίμα, διότι το Fisker Ocean είναι ένα πολύ αξιόλογο κι εμφανίσιμο ηλεκτρικό SUV, το οποίο κατασκευάζεται από τη Magna Steyr. Ο αυστριακός προμηθευτής έχει φτιάξει περίπου 10.000 Ocean, αλλά τα μισά είναι απούλητα.
Η αμερικανική εταιρεία έχει χρέος ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολλές πωλήσεις Ocean για να καλύψει την τρύπα. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει πάνω από 97% από την αρχική δημόσια προσφορά της. Η εταιρεία βρίσκεται σε θυελλώδη νερά και κατά πώς φαίνεται, οι ιθύνοντες ήδη κατεβάζουν τις σωσίβιες λέμβους.
Θυμίζουμε ότι όσοι προσπάθησαν να μιμηθούν το μεγαλούργημα του Elon Musk έφαγαν τα μούτρα τους. Το Fisker Ocean προβλήθηκε ως ο μεγάλος αντίπαλος του Tesla Model Y, αλλά ενώ το δεύτερο ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο του 2023 παγκοσμίως, το πρώτο μαζεύει αράχνες.
Η Lucid χάνει $338.000 (€319.000) για κάθε Air που πουλάει, ενώ η Rivian μπαίνει μέσα $33.000 (€30.000) για κάθε μοντέλο που πουλάει. Άραγε πόσο θα αντέξουν κι αυτές;