Ζητείται «μάστορας» για Ferrari 308GTB vetroresina
Μια σπάνια Ferrari 308GTB «vetroresina», η πρώτη εκδοχή της πρώτης μπερλινέτας V8 του Maranello βγαίνει στο σφυρί στις ΗΠΑ σε έναν μήνα. Χωρίς τιμή εκκίνησης! Γιατί; Χρειάζεται αποκατάσταση…
Κάθε χρόνο, η δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στο Monterey Car Week στην California κάνει μεγάλο ντόρο στο γίγνεσθαι του κλασικού αυτοκινήτου. Που εφέτος περιλαμβάνει και μια Ferrari 308GTB «vetroresina».
Το εφετινό Monterey Car Week, που θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 19 Αυγούστου, καθιστά πράγματι ενδιαφέρουσα αυτή τη Ferrari 308GTB για τρεις λόγους.
Από τη μία, η 308GTB εγκαινίασε την γκάμα των Ferrari μπερλινέτα με κινητήρα V8 τοποθετημένο κέντρο-πίσω. Μια γκάμα που, αν και συνεχίζει σήμερα σε εξηλεκτρισμένη μορφή με την SF90 Stradale, έσβησε πρόσφατα στην παραδοσιακή 100% θερμική της διαμόρφωση με την F8 Tributo.
Από την άλλη, το επίμαχο κομμάτι είναι από τα λίγα που έχουν αμάξωμα από φάιμπεργκλας. Τέλος, καθώς χρειάζεται αποκατάσταση, το αυτοκίνητο θα προσφερθεί προς πώληση χωρίς αποθεματική τιμή.
Η Ferrari 308GTB λανσαρίστηκε στην αγορά το 1975, παίρνοντας τη σκυτάλη από την Dino 246GT. Με το 8κύλινδρο των 2,9 lt να αποδίδει 255 άλογα και να συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο. Εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα την κομψή, αιχμηρή σχεδιαστική γλώσσα που θα καθόριζε τη Ferrari για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Ο σχεδιασμός της Ferrari 308GTB ήταν έργο του Pininfarina με την κατασκευή της να ανατίθεται στον Sergio Scaglietti.
Πριν το ιταλικό αυτοκίνητο γίνει διάσημος στην έκδοση 308GTS χάρη στην τηλεοπτική σειρά Magnum, η 308 κυκλοφόρησε ως κουπέ GTB με αμάξωμα από υαλοβάμβακα, «vetroresina» στα ιταλικά, επιτρέποντάς του να ζυγίζει μόλις 1.090 kg άδειο. Μόνο το εμπρός καπό δεν ήταν από φάιμπεργκλας, αλλά από αλουμίνιο.
Ωστόσο, η Ferrari εγκατέλειψε το υλικό αυτό υπέρ του πιο παραδοσιακού χάλυβα στα τέλη του 1976 για τις Ηνωμένες Πολιτείες και στα μέσα του 1977 για την Ευρώπη.
Ο αριθμός των Ferrari 308GTB «vetroresina» που κατασκευάστηκαν κυμαίνεται μεταξύ 712 και 808 αυτοκινήτων ανάλογα με την πηγή, με το κέρδος σε βάρος έναντι του «χαλύβδινου» μοντέλου να κυμαίνεται μεταξύ 150 και 225 kg. Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι η πιο ιστορική από τις Ferrari 308GTB παραγωγής που βγαίνουν στο σφυρί.
Το παραπάνω αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο τον Ιούνιο του 1976 και κατευθύνθηκε στην αμερικανική αγορά. Η ιστορία και οι ιδιοκτήτες του είναι γνωστοί.
Οι σειριακός αριθμός κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων ταιριάζουν. Διαθέτει κλασικό χρωματικό συνδυασμό του Maranello με κόκκινο αμάξωμα, καφέ δερμάτινη επένδυση και μαύρα στοιχεία στο εσωτερικό.
Το οδόμετρό του γράφει μόνο 9.587 μίλια, δηλαδή 15.430 km, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο παρέμεινε στατικό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπέστη μερική ζημιά από κάτι που μοιάζει σαν ένα βαρύ αντικείμενο που έπεσε στο παρμπρίζ.
Το κρύσταλλο λοιπόν πρέπει να αντικατασταθεί αλλά, εκτός από το δεξί πίσω φτερό, το αμάξωμα, κρίσιμο στοιχείο αυτού του μοντέλου, δεν φαίνεται να απαιτεί επίπονη εργασία. Χώρια που το φάιμπεργκλας δεν φοβάται τη σκουριά.
Η καμπίνα επιβατών είναι βρώμικη αλλά ευτυχώς ανεπαίσθητα κατεστραμμένη. Το αυτοκίνητο είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, αν και παρατηρούμε την απουσία ορισμένων διακοσμητικών στοιχείων, όπως το cavallino rampante στο τιμόνι και στον αφαλό σε κάποιες ζάντες.
O πωλητής δεν αναφέρει τίποτα για την κατάσταση λειτουργίας του μοτέρ και ο οίκος RM Sotheby’s δεν έχει δώσει εκτίμηση τιμής.
Η πιο πρόσφατη τιμή για Ferrari 308GTB «vetroresina», σε πολύ καλή κατάσταση, δόθηκε στο Salon Rétromobile στο Παρίσι, όπου ο πλειοδότης κατέβαλε €176.416.
[Πηγή RM Sotheby’s]