Στα περίπτερα το DRIVE #252
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εμείς καθόμαστε στα θρανία του σχολείου της Porsche, οδηγώντας πολιτικά και αγωνιστικά μοντέλα της.
Έχουν περάσει χρόνια από εκείνο τον Σεπτέμβρη που χτύπησε το σχολικό κουδούνι για να σημάνει την τελευταία μας σχολική χρονιά, υπάρχουν όμως κάποιες αφορμές που μας στέλνουν ξανά στα θρανία.
Αυτή τη φορά, η πρόσκληση ήρθε από την Porsche. «Θα θέλατε να παρακολουθήσετε το σεμινάριο Porsche Sport Driving School, στην πίστα της Λειψίας, στην αυλή του εργοστασίου, όπου θα οδηγήσετε τα σπορ μοντέλα δρόμου και αγωνιστικά της εταιρίας;». Εννοείται ότι η θετική απάντηση είχε δοθεί πριν ολοκληρώσουμε την ανάγνωση του e-mail. Πήραμε γεύση λοιπόν από την Macan GTS, τη νέα Panamera Turbo, τις 911 GTS και GT3, την πολιτική Cayman GT4 και την αγωνιστική GT4 Clubsport. Δεν ήταν χαλαρή βόλτα, αλλά οδήγηση στο όριο, με καθοδήγηση από εκπαιδευτές, και ειδικές δοκιμασίες για να διαπιστώσουμε τα διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου.
Πίσω στην Ελλάδα, τα δρώμενα δεν ήταν λιγότερο ενδιαφέροντα. Δοκιμάσαμε το νέο Audi RS5, το ζαλιστικά γρήγορο κουπέ των 450 ίππων που σταμάτησε το χρονόμετρο για το 0-100 km/h στα… 3,9”! Ζήσαμε με το νέο Jeep Compass, το μοντέλο που αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της σύγχρονης Jeep, η οποία ξεκίνησε με το Renegade. Στην έκδοση με τον 1.4 MultiAir2, με αυτόματο κιβώτιο και φυσικά με τετρακίνηση, μοιάζει κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ελληνικής αγοράς.
Κινητήρες τούρμπο 1.000 cc βρίσκουν θέση κάτω από το καπό ολοένα και περισσότερων αυτοκινήτων, οπότε δεν θα μπορούσαν να λείπουν μερικά 1.000άρια από τις σελίδες μας. Όπως το ολοκαίνουργιο Volkswagen Polo 1.0 TSI, το οποίο αναμένεται να πάρει τα σκήπτρα της κατηγορίας. Το νέο Hyundai i30 1.0 T-GDI, ένα ολοκληρωμένο και ικανό μικρομεσαίο που περνά από τη δοκιμασία του Master Test. Και το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS, το οποίο αντιμετωπίζει το Renault Clio 1.2 TCe στη συγκριτική δοκιμή του μήνα.
Στα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε περιλαμβάνονται ακόμη το νέο Nissan Qashqai, το νέο Kia Rio στην έκδοση 1.4 CRDi, το πολύ προσιτό crossover Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi, το plug-in hybrid MINI Cooper S E Countryman, το δίλιτρο Range Rover Velar D240, το ηλεκτρικό Volkswagen e-up! και το ντίζελ Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi. Η στήλη Drive Legends, αυτή τη φορά ασχολείται με ένα πιο πρόσφατο και πιο προσιτό αυτοκίνητο απ’ ό,τι συνήθως: Το FIAT Uno Turbo i.e. του 1985-1993.
Με τη Formula 1 να κάνει το θερινό της διάλειμμα, το αγωνιστικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τι συνέβη στο Ράλι Γερμανίας. Παράλληλα, ο Sebastien Ogier σχεδόν… παρακαλά τη Ford να επιστρέψει στο WRC.
Καλή ανάγνωση.