Σοκάρουν οι αριθμοί των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας
Ο φόρος αίματος που πληρώνει στην άσφαλτο η χώρα μας είναι βαρύς, με τους αριθμούς των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων να αναδεικνύουν το τεράστιο πρόβλημα και την σοβαρότητα του θέματος.
Η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο, με αφορμή τα τραγικά περιστατικά σε Βριλήσσια και Θεσσαλονίκη, όπου κόπηκε το νήμα της ζωής για τρία νέα παιδιά ηλικίας 17,18 και 24 ετών αντίστοιχα.
Δυστυχώς, η μακάβρια αυτή λίστα δεν σταματά εδώ. Την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου, έχασε τη ζωή της σε τροχαίο μία 19χρονη στον Έβρο, ενώ δύο ημέρες νωρίτερα ένας 27χρονος μοτοσυκλετιστής έπεφτε νεκρός στο Ίλιον.
Σε καθημερινή σχεδόν βάση θρηνούμε νεκρούς και σοβαρά τραυματίες. Νέα παιδιά στην πλειονότητά τους. Μόνο στο 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 μετρήσαμε 518 νεκρούς σε 492 τροχαία δυστυχήματα. Η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αποτελούν τις κυριότερες αιτίες για τις οποίες η άσφαλτος βάφεται με αίμα.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων είναι είναι υπαρκτό, διόλου ευκαταφρόνητο και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, από το σύνολο της πολιτείας
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιες ηλικίες ευθύνονται για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα;
Σε δηλώσεις της στην κρατική τηλεόραση, η δικηγόρος Εβίτα Βαρελά έκανε λόγο για μάστιγα της εποχής. «Αποτελεί πρώτη αιτία θανάτου στους νέους. Οφείλω να πω ότι η κύρια αιτία για μένα παραμένει η ατιμωρησία» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως τα πρόστιμα ακόμα και για τις πιο σοβαρές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ κυμαίνονται σε δυσανάλογα χαμηλά επίπεδα σε συνάρτηση με την σοβαρότητά τους». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στο γεγονός ότι η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών στα πίσω καθίσματα δεν φορούν ζώνη ασφαλείας.
«Οι αριθμοί είναι σοκαριστικοί. Βιώνουμε κάθε μέρα μια γενοκτονία στην άσφαλτο. Αυτή γίνεται και μέσα στις μεγάλες πόλεις και ακόμη περισσότερο στις εορταστικές ημέρες. Είδαμε τα τελευταία 24ωρα δύο νεκρούς και δύο ακρωτηριασμένους οδηγούς» ανέφερε ο Νίκος Ρήγας, αντιπρόεδρος Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων, τονίζοντας το πολυεπίπεδο του προβλήματος.
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, όπως είπε, είναι να αναπτύξουμε την οδική παιδεία, ήδη από τα δημοτικά σχολεία. Πρόσθεσε επίσης ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ποινικό αδίκημα τα τροχαία.
«Η πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει ενσκήψει πάρα πολύ σοβαρά στο θέμα αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων. Πρέπει να αλλάξουμε την αξιακή συμπεριφορά των πολιτών, που όμως αυτό θα χρειαστεί μια με δυο γενιές για να μπορέσουμε έχουμε αποτελέσματα και να αναπτύξουμε την οδική παιδεία, η οποία χρειάζεται από τα σχολεία. Όλα τα παιδιά κάνουν μαθηματικά, όλα θα κάνουν, αλλά δε θα γίνουν όλοι μαθηματικοί, δε θα γίνουν όλοι φιλόλογοι. Οδηγοί όμως θα γίνουν όλοι. Αυτό το μάθημα θα πρέπει να μπει από το Δημοτικό ακόμα και με διαδραστικά μαθήματα, ακόμα και με πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, έτσι ώστε τα παιδιά από μικρά να μάθουν και τη συμπεριφορά ως οδηγοί, αλλά και ως πεζοί».
Σε κάθε περίπτωση, το πρόβλημα είναι υπαρκτό, διόλου ευκαταφρόνητο και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, από το σύνολο της πολιτείας. Απαιτούνται ουσιαστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις που θα οδηγήσουν στην λύση αυτής της κατάστασης... χθες.