Βασίλης Ξυπολυτάς: Η ηλεκτροκίνηση θέλει υποδομές στους αυτοκινήτοδρομους και στην περιφέρεια

Βασίλης Ξυπολυτάς: Η ηλεκτροκίνηση θέλει υποδομές στους αυτοκινήτοδρομους και στην περιφέρεια

Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΥ και υποψήφιος δήμαρχος Κηφισιάς, μιλά για την εμπειρία του ως οδηγός EV.

Ο Βασίλης Ξυπολυτάς είναι υποψήφιος δήμαρχος Κηφισιάς, Ερυθραίας, Εκάλης. Έχει διατελέσει πρόεδρος του ΟΣΥ και ήταν από τους πρωτεργάτες της ηλεκτροκίνησης στις δημόσιες συγκοινωνίες. Ωστόσο, αποφάσισε πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αυτή στην οποία μπορεί να προσφέρει περισσότερα με βάση και την προηγούμενη εμπειρία του στον ίδιο Δήμο. 

Έτσι, σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση και με μια «καθαρή» από ρύπους πόλη, έχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία μια και ο ίδιος κυκλοφορεί με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 

Βέβαια όπως λέει και ο ίδιος το πρόβλημα είναι οι υποδομές, ειδικά στα μεγάλα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και στις πόλεις της περιφέρειας. 

Σε μια προσπάθεια να καταγράψουμε τα προβλήματα ενός οδηγού EV (όχι από τη δική μας «εξειδικευμένη» σκοπιά) μιλήσαμε με τον Βασίλη Ξυπολυτά ο οποίος μας αποκάλυψε τα προβλήματα που αντιμετώπισε αλλά και πόσο η χρήση ενός EV άλλαξε την συμπεριφορά του ως οδηγό. 

Έχετε κάνει μεγάλο ταξίδι με το EV σας; Χρειάστηκε να το φορτίσετε στη διάρκειά του και πόσο εύκολα το κάνατε;
Έχω κάνει αρκετά ταξίδια με EV όχημα. Σήμερα έχω ένα VW ID3, με μπαταρία 55kw και η πραγματική αυτονομία του, υπό κανονικές κλιματολογικές συνθήκες, σε εθνική είναι περίπου 250 km. 

Τα πιο συχνά ταξίδια δεν ξεπερνούν τα 200 km, παρά ταύτα, πάντα κάνω μια σύντομη στάση φόρτισης 15 λεπτών.

Η αλήθεια όμως είναι ότι, στα πρώτα 200 km τόσο στην άνοδο προς Θεσσαλονίκη όσο και προς Πελοπόννησο, οι σταθμοί φόρτισης αυξημένης ισχύος ( >50kw) είναι ελάχιστοι (2 στην άνοδο, 2 στην κάθοδο). Αυτό σημαίνει ότι σε μέρες αιχμής υπάρχει αναμονή.

Επίσης ακόμα μένει να αναπτυχθούν σημεία υψηλής φόρτισης στην επαρχία καθώς, όταν φτάνεις στο προορισμό σου θα πρέπει να φορτίσεις το όχημα σε απλή μπρίζα, κρατώντας το  καθηλωμένο για πάνω από 12 ώρες.

Ποια είναι η μεγαλύτερη απόσταση που έχετε διανύσει με μια φόρτιση;
Σε εθνική οδό 270 km με προσεκτική κατανάλωση. Εντός πόλης 320 km. Στην ουσία εντός πόλης φορτίζεις 1-2 φορές την βδομάδα, ενώ σε ταξίδια άνω των 200 km καλό είναι να διανυκτερεύεις.

vasilis xipolitas
Ως πρόεδρος του ΟΣΥ, ο Βασίλης Ξυπολυτάς ήταν ένας από τους πρωτεργάτες της ηελκτροκίνησης στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Έχετε μια τάξη μεγέθους το πόσο σας κοστίζει η μετακίνηση με το EV;
Η τιμή του ηλεκτρικού όπως και των καυσίμων έχουν συνεχείς αυξομειώσεις,αλλά περίπου το κόστος του ηλεκτρικού είναι περίπου στο 1/6 αυτού που πληρώνεις με βενζίνη.

Αν μαζί με την εξοικονόμηση κόστους μετακίνησης, συνυπολογίσεις την  κρατική επιδότηση, τα χαμηλότερα έξοδα συντήρησης του ηλεκτρικού οχήματος έναντι των συμβατικών, την απαλλαγή από τα τέλη και το δωρεάν parking στις ελεγχόμενες θέσεις στάθμευσης  (πχ Αθήνα), τότε η απόκτηση και η μετακίνηση με ηλεκτρικό όχημα είναι πολύ φθηνότερη από μια αντίστοιχη ενός συμβατικού οχήματος.

Η οδήγηση ενός EV έχει αλλάξει τη συμπεριφορά σας σαν οδηγού στο δρόμο και πώς;
Κινούμενος με EV, έχεις μια πολύ ξεχωριστή και όμορφη οδική εμπειρία. Αν ξεκινήσεις να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα, πολύ δύσκολα επιστρέφεις σε κινητήρες εσωτερικής  καύσης.

Η συμπεριφορά ως οδηγός αλλάζει, τόσο γιατί έχεις ένα όχημα με άμεση ροπή, αλλά και λόγω της «σιωπηλής» κίνησης του που πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτό από πεζούς

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube