9+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για την MG στην Eλλάδα
«Ανακρίνουμε» τον Δημήτρη Καββούρη για να μάθουμε τα μυστικά της MG, που πρόσφατα άρχισε να δραστηριοποιείται και στην ελληνική αγορά, υπό την ομπρέλα του Ομίλου Συγγελίδη.
H έλευση της MG στην Ελλάδα υπό την ομπρέλα του Ομίλου Συγγελίδη δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά του αυτοκινήτου και εμείς με την ευκαιρία ανακρίνουμε τον Δημήτρη Καββούρη, αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και CSO του Ομίλου. Στόχος να ανακαλύψουμε το γιατί ο Όμιλος αποφάσισε να επενδύσει στην MG, αλλά και κάποια μυστικά για τα μελλοντικά σχέδια σε σχέση με τη μάρκα.
Ποιες είναι οι αξίες της MG που λειτούργησαν έτσι ώστε να θελήσει ο Όμιλος Συγγελίδη να φέρει τη μάρκα στην Ελλάδα; Καταρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία και για τη δυνατότητα που μας δίνετε να αναλύσουμε τη σημαντική έλευση MG στη χώρα μας από τον όμιλό μας. Οι αξίες τράβηξαν το ενδιαφέρον μας ως Όμιλος Συγγελίδη, ώστε να επενδύσουμε στην MG είναι οι εξής:
Ιστορία , κληρονομιά: Η MG έχει ευρωπαϊκό DNA, με μεγάλη ιστορία στη Βρετανία και παράδοση στον τομέα της αυτοκίνησης, με αξέχαστα μοντέλα όπως το MGB και το MG Midget. H MG διαθέτει ταυτόχρονα σύγχρονη εικόνα και σχεδίαση στα μοντέλα της, έχοντας μετεξελιχθεί σε μια σύγχρονη παγκόσμια μάρκα με πλήρη γκάμα. Επίσης προσφέρει υψηλή αναγνωσιμότητα.
Καινοτομία-τεχνολογία: Η καινοτομία είναι στο DNA της μάρκας. Η MG έχει επενδύσει στην καινοτομία και την τεχνολογία, ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της άνεσης, της ασφάλειας. Η προσφορά ηλεκτρικών μοντέλων συμβάλλει στην ανταπόκριση στις αυξανόμενες ανησυχίες για το περιβάλλον, για τις οποίες έχουμε αποδείξει ως Όμιλος Συγγελίδη πως είμαστε πολύ ευαισθητοποιημένοι. Η MG επενδύει συνεχώς στην τεχνολογία και στη βελτίωσή της πρότασης της προς τον καταναλωτή, όπως για παράδειγμα με τη νέα αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική MSP (Modular Scalable Platform). Αλλά ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης με ένα τρόπο που σύντομα οι καταναλωτές θα καταλάβουν ότι την καθιστά μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς.
Αξιοπιστία: Η MG δίνει έμφαση στην αξιοπιστία των αυτοκινήτων της, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα με ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, με υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού από την πρώτη, τη βασική έκδοση των μοντέλων. Η MG διαθέτει πελατο-κεντρική προσέγγιση και δημιουργεί προγράμματα υποστήριξης πελατών με έμφαση στην πιστότητα. Στόχος η κορυφαία εξυπηρέτηση του πελάτη, με υψηλό επίπεδο After Sales (επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση). Σε μόλις τρεις μήνες, έχουμε δίκτυο πωλήσεων και τεχνικής εξυπηρέτησης στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, καταφέρνοντας έτσι να ανταποκριθούμε στην μεγάλη ζήτηση και ενδιαφέρον που ήδη υπάρχει από την ημέρα του λανσαρίσματος στις 14 Σεπτεμβρίου.
Εμπορική Επιτυχία στην Ευρώπη: Όλα τα παραπάνω καθιστούν την MG επιτυχημένη σε όλες τις αγορές. Στην κάνει μια σημαντική εμπορική πορεία και στις κατηγορίες SUV, με κινητήρες βενζίνης που διαθέτει, αλλά με τα ηλεκτρικά MG4, MG5 και ZS είναι ήδη σε πολλές χώρες στη δεύτερη θέση της συνολικής αγοράς, με τάση για να παραμείνει στην κορυφή.
Μέλλον και προοπτικές: Η MG διαθέτει ευρωπαϊκή παράδοση, ιστορικό brand της SAIC MOTORS, του μεγαλύτερου Κινέζου κατασκευαστή που παράγει πάνω από έξι εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο. Και αποτελεί τον κατασκευαστή του VW Group για την Κίνα για 40 χρόνια, με ό,τι σημαίνει αυτό για την τεχνογνωσία, την παράδοση, την δύναμη, αλλά και την προοπτική για το μέλλον. Η MG πέρα απ’ ό,τι ενσωματώνει ήδη, θα μας εκπλήξει θετικά και στο μέλλον με αυτά που θα δημιουργήσει, σε μοντέλα, τεχνολογίες, υπηρεσίες.
Ποιες δυσκολίες συναντήσατε στις διαπραγματεύσεις έως ότου φτάσετε στην τελική συμφωνία
H MG είχε όπως είναι φυσικό πολλούς «μνηστήρες» για την ελληνική αγορά. Όπως γνωρίζετε έχουμε ήδη ως όμιλος πάνω από 25% μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντάς σημαντικά brand με μεγάλη επιτυχία. Στην πάνω από 50 χρόνια ιστορία λειτουργίας της εταιρίας, έχουμε δημιουργήσει τη «συνταγή της επιτυχίας» που είναι πολύπλοκη μεν, αλλά και απλή ταυτόχρονα.
Προσήλωση στον πελάτη, προσφορά αξίας σε όλη την αλυσίδα αξιών που ξεκινά από τον πελάτη και καταλήγει στον κατασκευαστή, σεβασμό στους συνεργάτες μας (διανομείς, ντίλερ, προμηθευτές) και παροχή όλων αυτών που χρειάζονται για να είναι επιτυχημένοι. Μια σχέση εμπιστοσύνης με όλους, με τεχνοκρατική προσέγγιση μεν, όχι όμως σε βάρος της ιστορίας μας και των σχέσεων μας. Προσήλωση στους στόχους και στη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων, παροχή συνθηκών επιτυχίας για όλους όσους συνεργάζονται μαζί μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Όλα αυτά, μαζί με την τέχνη που απαιτείται για να τα παρουσιάσεις στον ξένο οίκο που διαπραγματεύεσαι, κάνουν επίσης την εταιρία μας μονόδρομο. Ουσιαστικά κερδίσαμε αναδεικνύοντας όλα αυτά που διαθέτουμε, αποκλείοντας τους ανταγωνιστές μας.
Ποιο είναι το προφίλ του πελάτη που θα επιλέξει ένα μοντέλο της MG;
Η MG διαθέτει δύο ομάδες προϊόντων, τα SUV με κινητήρες βενζίνης και τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Ο πελάτης είναι: H μέση ελληνική οικογένεια, καθώς και ο εταιρικός χρήστης που αναζητά ένα αυτοκίνητο σύγχρονο, με πληρέστατο εξοπλισμό, κορυφαία ασφάλεια, μοντέρνα σχεδίαση, έντονο χαρακτήρα, συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης και ταυτόχρονα τεχνική εξυπηρέτηση και εγγύηση για το μέλλον και τη διαχρονικότητα της συγκεκριμένης αγοράς. Το όνομα και η μάρκα με την εικόνα που αντιπροσωπεύουν παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Αν συνυπολογίσουμε όλα τα παραπάνω και δούμε το κόστος απόκτησης, θα δείτε ότι είναι η ιδανική λύση για τον ώριμο απαιτητικό Έλληνα καταναλωτή που ξέρει να επιλέγει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με το δεξί η MG στην Ελλάδα. Πόσα αυτοκίνητα πούλησε;
Σας φοβίζει το γεγονός της «κινεζικής ταυτότητας» του αυτοκινήτου (εννοώ αν υπάρχει κάποια προκατάληψη στον Έλληνα καταναλωτή) ή πιστεύετε πως είναι ένας μύθος που έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα;
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών με μακροπρόθεσμο σχέδιο και πλάνο. Διαθέτει τεχνολογική υπεροχή σε πολλούς τομείς και κλάδους, σε τεχνολογίες, υλικά και ανάπτυξη καινοτομιών στο software και hardware. Ενώ ο μακρόπνοος σχεδιασμός που τη διακρίνει είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα. Η Κίνα είναι μία χώρα που δημιουργεί.
Όλα τα παγκόσμια τεχνολογικά Brands (π.χ. Apple) κατασκευάζονται στην Κίνα, αλλά και το 40% περίπου της Tesla, όπως και αρκετά μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών που φέρουν το σήμα τους παράγονται στην Κίνα.
Πιστεύω ότι η «κινεζική ταυτότητα» ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να αποτελεί πρόβλημα ή προκατάληψη. Το αντίθετο θα πρέπει να συμβαίνει. Είναι τεράστιο πλεονέκτημα για την MG, διότι οι περισσότεροι κατασκευαστές αγοράζουν εξαρτήματα από την Κίνα για να εξοπλίσουν τα οχήματα που κατασκευάζουν. Το εργοστάσιο της SAIC είναι από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, ακολουθώντας κορυφαία στάνταρ μαζικής παραγωγής. Η κατασκευαστική ποιότητα και η τεχνολογία εξαρτώνται από την εταιρεία και τη φιλοσοφία της, ανεξάρτητα από την χώρα προέλευσης.
Η MG, έχει επενδύσει στην ανάπτυξη αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας. Τα αυτοκίνητά της σχεδιάζονται στο Λονδίνο και το κέντρο έρευνας και τεχνολογίας είναι επίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εμπειρία και η επιτυχία της σε παγκόσμια κλίμακα είναι ενδεικτικές της αξιοπιστίας της ως μάρκας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG4 Excite 51 kWh
Θέλετε να μας πείτε ποιους θεωρείτε βασικούς ανταγωνιστές των μοντέλων της MG;
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η MG πέρα των βενζινοκίνητων SUV, του ZS και του HS, που ανήκουν στις δύο πολύ σημαντικές κατηγορίες crossover της ελληνικής αγοράς, παρέχει κορυφαίες προτάσεις στην ηλεκτροκίνηση και προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές τόσο για τα ηλεκτρικά όσον και τα plug-in hybrid μοντέλα της γκάμας της.
Οι βασικοί ανταγωνιστές της MG στην ελληνική αγορά είναι κατά βάση κορεατικές και ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων που έχουν εδραιωμένη παρουσία στην ελληνική αγορά και προσφέρουν μοντέλα σε αντίστοιχες κατηγορίες. Όπως προαναφέραμε η σχέση ποιότητας, εξοπλισμού ασφάλειας και πρότασης τιμής αντέχει κάθε σύγκριση στην αγορά.
Βλέπουμε πως όλα τα μοντέλα της MG διατίθενται με 7ετή εγγύηση ή 150.000 km. Πρόκειται για μια προωθητική ενέργεια ή θα είναι πάγια πολιτική της εταιρείας;
Η προσφορά 7ετούς εγγύησης (ή 150.000 χιλιόμετρα) για τα μοντέλα της MG αποτελεί στρατηγική ενέργεια που αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας προς τους πελάτες της. Παρέχοντας τέτοια μακροχρόνια εγγύηση, η MG δείχνει εμπιστοσύνη στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων της. Δείχνει ταυτόχρονα τη δέσμευση της MG και του οργανισμού μας στην υποστήριξη των πελατών μας.
Ποιοι είναι οι στόχοι πωλήσεων που έχετε θέσει για την πρώτη χρονιά;
Οι στόχοι πωλήσεων είναι κρίσιμο μέρος της στρατηγικής μας. Σαφώς, η μάρκα θα πρέπει να εδραιωθεί κατά την πρώτη χρονιά της εμπορικής παρουσίας της στην Ελλάδα, αλλά για να μην κρυβόμαστε, οι στόχοι μας είναι υψηλοί.
Η MG σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα που δραστηριοποιείται, επιτυγχάνει τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Οι πωλήσεις της MG στην Ευρώπη για το 2023 έχουν ξεπεράσει τις 134.500, με ποσοστό +134% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Οι στόχοι αυτοί εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, περιλαμβανομένων της ανταγωνιστικότητας της αγοράς, της οικονομικής κατάστασης και των προσδοκιών των πελατών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi
Ποιο μοντέλο πιστεύετε πως θα είναι η... ατμομηχανή της μάρκας στην ελληνική αγορά.
Η MG διαθέτει δύο προτάσεις στα SUV, το ZS και το HS, ενώ έχει επίσης σημαντικές προτάσεις στα ηλεκτρικά, το MG4, το ZS EV και το MG5. Φαίνεται ότι ήδη ταιριάζουν απόλυτα στην ελληνική αγορά, ενώ λόγω μεγέθους της κατηγορίας είναι σαφές ότι το ZS 1,5 lt και 1,0 lt Turbo που συνδυάζονται με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, είναι μια κορυφαία πρόταση στην ελληνική αγορά.
Το MG ZS είναι ένα SUV που προσφέρει πλούσιους χώρους, άνεση, ποιότητα κατασκευής και εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής. Με την αύξηση της δημοτικότητας των SUV στη χώρα μας, το MG ZS έχει τα προσόντα να προσελκύσει πελάτες που ψάχνουν για ένα πρακτικό, οικονομικό, και ευέλικτο αυτοκίνητο, θεωρώντας ότι έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες για να είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση για τους πελάτες μας.
Πιστεύουμε ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της MG στην Ελλάδα.
Θα ακολουθήσετε κάποια συγκεκριμένη εμπορική πολιτική για να ενισχύσετε τα πρώτα βήματα της μάρκας στην Ελλάδα;
Αυτό που ονομάζετε εμπορική πολιτική είναι το μίγμα ενεργειών που κάνουμε για να προσφέρουμε μία αξιόλογη πρόταση στους πελάτες μας. Ήδη πολύ σύντομα, βλέπουμε σημαντική ανταπόκριση από τους πελάτες μας και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την εξέλιξη της ανάπτυξης, κάνοντας ότι είναι απαραίτητο για μια επιτυχημένη πορεία. Με την MG έχουμε αξιοποιήσει ένα σημαντικό αριθμό από τα 145 σημεία πώλησης που διαθέτει ο Όμιλος Συγγελίδη, και έχει καταφέρει να ετοιμάσουμε σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα ένα Δίκτυο Επίσημων Διανομέων και Επισκευαστών σε όλη την Ελλάδα.
Σε προσωπικό επίπεδο, τι σας άρεσε περισσότερο στην MG και ποιο μοντέλο θα διαλέγατε για προσωπική σας χρήση;
Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο στην MG είναι η συνδυασμένη κληρονομιά της μάρκας με τη σύγχρονη τεχνολογία και την προσήλωσή της στην καινοτομία. Η MG διατηρεί τα στοιχεία που την έκαναν διάσημη, όπως τον σπορ χαρακτήρα και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα επενδύει στα ηλεκτρικά και στα plug-in hybrid, προσφέροντας δυνατές επιλογές… ίσως μοναδικές.
Όσον αφορά το μοντέλο που θα διάλεγα για προσωπική χρήση, το MG4 με τον μοναδικό του χαρακτήρα και την εντυπωσιακή σχεδίαση θα ήταν μια εξαιρετική επιλογή. Το έχω ήδη οδηγήσει αρκετά κι έχω παραγγείλει το MG4 XPOWER το οποίο και περιμένω με ανυπομονησία. Αρκεί μια σύντομη αναφορά στο μοντέλο για να εξηγηθεί η προσμονή, τόσο η δική μου όσο και πολλών άλλων!