ΝAIAS 2016: Νέο Volvo S90

ΝAIAS 2016: Νέο Volvo S90

Η κατηγορία των πολυτελών μεγάλων σεντάν απέκτησε άλλο ένα μέλος

Ιδού λοιπόν το νέο Volvo S90, το αυτοκίνητο με το οποίο η εταιρεία ελπίζει επιτέλους να φρενάρει το γερμανικό (και όχι μόνον) ανταγωνισμό στην κατηγορία των πολυτελών σεντάν, ο οποίος ορίζεται από αυτοκίνητα όπως η 5 Series της BMW, το Audi A6, η Mercedes E-Class, αλλά και η Jaguar XF ή το Lexus GS.
 
Το S90 πατά πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το XC90 και η οποία θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον και για τις υβριδικές εκδόσεις που φιλοδοξούν να αναδειχθούν στις πλέον "καθαρές" της κατηγορίας τους. 
 
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φώτα LED με σχήμα της «σφύρας του Θωρ», τα οποία η Volvo πρωτολανσάρισε με το XC90, ενώ στο πίσω μέρος τα φανάρια, πάλι τεχνολογίας LED, έχουν σχήμα «C».
 
Το νέο Volvo S90 έχει μήκος 4,96 m, πλάτος 1,89 και ύψος 1,44 m, με το μεταξόνιό του να φτάνει τα 2,94 m. O δε αεροδυναμικός συντελεστής του είναι 0,29-0,29 cd, ανάλογα με την έκδοση.
 
Στην καμπίνα, το εσωτερικό αποτυπώνει μια ατμόσφαιρα πανομοιότυπη με αυτή του XC90, με τα περισσότερα κουμπιά και διακόπτες εξαφανισμένα, κατά τη νέα αντίληψη της σουηδικής εταιρείας για ένα μίνιμαλ και καθαρό εσωτερικό. Οπότε οι περισσότεροι χειρισμοί υποστηρίζονται από την οθόνη αφής Sensus Connect του συστήματος πολυμέσων, ενώ και το καντράν είναι πλήρως ψηφιακό. Η Volvo λέει ότι το εσωτερικό του S90 συνδυάζει το «σκανδιναβικό ντιζάιν» με «τεχνολογία αιχμής και εφαρμογές και υπηρεσίες που βασίζονται σε cloud». Σε αυτή τη φιλοσοφία υπακούει και η επιλογή των υλικών που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα. 
 
Η γκάμα των μοτέρ του νέου Volvo S90 περιλαμβάνει ένα δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο T5 με 254 PS και ένα δίλτρο T6 με 320 άλογα, δύο δίλιτρους τουρμποντίζελ D5 (235 PS) και D4 (190 PS) και έναν T8 Twin Engine plug-in hybrid με 394 ίππους και εκπομπή CO2 μόλις 44gr/km. Τα μοτέρ ανάλογα με την έκδοση συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο 6άρι σασμάν είτε με 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
 
Το νέο S90, ως ένα ακόμη μοντέλο που εντάσσεται στο πρότζεκτ Volvo Vision 2020 που στόχο έχει να μην υπάρχει κανένας νεκρός ή σοβαρά τραυματισμένος σε ένα Volvo μέχρι το 2020, εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα ημί-αυτόνομης οδήγησης, που ονομάζεται «Pilot Assist». Το σύστημα αυτό παρέχει «ελαφριά κλίση του τιμονιού», προκειμένου να κρατήσει το αυτοκίνητο σε σωστή πορεία ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας και για ταχύτητα μέχρι 130 km/h. To S90 διαθέτει ακόμη σύστημα ανίχνευσης μεγάλων ζώων, με αυτόματη επέμβαση στα φρένα.
 
«Η ιδέα μας ήταν να φέρουμε κάτι εντελώς νέο σε αυτή τη μάλλον συντηρητική κατηγορία και να δώσουμε μια οπτική έκφραση που αποπνέει υπεροχή και εμπιστοσύνη στο εξωτερικό», σχολίασε ο Thomas Ingenlath, εκτελεστικός αντιπρόεδρος σχεδιασμού στο Volvo Car Group. «Στο εσωτερικό, μεταφέραμε το S90 στο επόμενο επίπεδο, παρέχοντας μια κορυφαία εμπειρία πολυτέλειας που υπόσχεται άνεση και έλεγχο», κατέληξε ο Ingenlath.
 
Ο δρ. Peter Mertens, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του R&D στη Volvo, προσέθεσε ότι «το S90 κατήγαγε ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά την οδηγική δυναμική, τις επιδόσεις και την κύλιση» και συνέχισε λέγοντας ότι η σουηδική εταιρεία «ανασχεδίασε πλήρως την οδηγική εμπειρία της Volvo από τη βάση της, προκειμένου να δώσει μια αίσθηση της ακρίβειας, του συμμετοχικού ελέγχου και της άνεσης».

[Πηγή Volvo]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube