EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2η μέρα, παράσταση νίκης για τον Neuville

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2η μέρα, παράσταση νίκης για τον Neuville

Η κορυφή άλλαξε χέρια όχι όμως και ομάδα. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Thierry Neuville εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες του teammate του, Ott Tänak και είναι πλέον το φαβορί για τη νίκη του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. 2ος ο Sordo, 3ος ο Ogier.

EKO Rally Acropolis Hyundai

Η δεύτερη και πιο απαιτητική από άποψη χιλιομέτρων μέρα του 71ου ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε, με τον Neuville να έχει αποκτήσει ξεκάθαρο προβάδισμα νίκης. Του αρκεί ένας απλός τερματισμός την Κυριακή για να βάλει στο σακούλι του 18 πολύτιμους βαθμούς, ανοίγοντας τη διαφορά του από Tänak και Ogier.

Μπορεί να ακούγεται κλισέ, είναι όμως η αλήθεια. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους πλέον απαιτητικούς και απρόβλεπτους αγώνες στο καλαντάρι του WRC. H Παρασκευή ξεκίνησε με μπόλικο δράμα, μιας και τουλάχιστον ένας οδηγός από κάθε εργοστασιακή ομάδα (Neuville, Katsuta και Formaux) αντιμετώπισαν διαφορετικά προβλήματα.

Tänak και Ogier, που παρεμπίπτοντος πανηγύρισε το πρώτο βάθρο της πολύ σπουδαίας καρίερας του στο Ακρόπολις του 2009 πατούσαν καλύτερα στις ειδικές, τη στιγμή που ο επικεφαλής της βαθμολογία των οδηγών, Thierry Neuville και ο εκ των διεκδικητών του πρωταθλήματος Elfyn Evans αντιμετώπιζαν τα δικά τους προβλήματα.

Η 2η μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις βρήκε τον Thierry Neuville στην πρώτη θέση, με σαφές προβάδισμα νίκης

Thierry Neuville

Κι ενώ όλα έδειχναν πως ο Ogier θα ολοκλήρωνε την πρώτη μέρα στην κορυφή, ένα πρόβλημα στο τούρμπο που αντιμετώπισε στο δεύτερο πέρασμα από τη Δάφνη και πολύ περισσότερο στον Ταρζάν έφεραν τον 8άκις παγκόσμιο πρωταθλητή στην 4η θέση. Πίσω από όλους τους οδηγούς της Hyundai.

O Neuville παρά το κακό ξεκίνημα (έμεινε με τρεις κυλίνδρους και έπρεπε να σκουπίζει τις ειδικές) αναρριχήθηκε στην 3η θέση, με τον πολύ σταθερό Dani Sordo να βρίσκεται δεύτερος και τον Tänak να είναι επικεφαλής της γενικής κατάταξης με το πέρας της πρώτης μέρας.

Ευχής έργον για την Hyundai στη μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπου βρίσκεται στο +20 από την Toyota. Πονοκέφαλος όμως για τη μάχη του πρωταθλήματος οδηγών, μιας και 31 βαθμούς πίσω από τον Neuville βρίσκεται ο Tänak, στην 3η θέση.

EKO Rally Acropolis Hyundai

Με τον Εσθονό που έμεινε μακριά από κακοτοπιές την πρώτη μέρα να βλέπει το σκληρό πρόσωπο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δύο φορές στο Ρεγκίνι, με το καλημέρα του Σαββάτου. Σε διάστημα 15 χιλιομέτρων είδε τα ελαστικά του να κλατάρουν δύο φορές (πίσω και εμπρός δεξιά). Με αποτέλεσμα όχι μόνο να πέσει από την πρώτη στην τέταρτη θέση αλλά επί της ουσίας να χάνει κάθε ελπίδα για νίκη όπως παραδέχτηκε εμφανώς απογοητευμένος και ο ίδιος.

Με αυτά και με αυτά, ο Sordo βρέθηκε στην κορυφή, μόλις 7,2” μπροστά από τον ομόσταυλό του, Thierry Neuville. Με τον Ogier να είναι στην τρίτη θέση. Από το Ρεγκίνι στη Θήβα, σε μια ειδική που άνηκε στον Γάλλο οδηγό της Toyota.

Ο Ogier κινήθηκε 7,4” πιο γρήγορα από τον Sordo, με τον Ισπανό να είναι πιο γρήγορος από τον Neuville, ανοίγοντας έτσι τη διαφορά στα 10,3”. Η μεταφορά της δράσης στην Πελοπόννησο αποδείχτηκε κομβική για την έκβαση του Σαββάτου.

Στην πολύ σκληρή διαδρομή των Αγιών Θεοδώρων, ο Gregoire Munster έχασε τον έλεγχο του Ford Puma με αποτέλεσμα να βγει από το δρόμο και να εγκαταλείψει από πολύ νωρίς. Η μεγάλη ανατροπή όμως αφορούσε την κορυφή.

 

 

Ο Sordo είδε το πίσω δεξί του ελαστικό να κλατάρει, πληγώνοντας το Hyundai i20N Rally1. Έχασε 50” ολόκληρα δευτερόλεπτα και φυσικά την πρώτη θέση. Στην οποία ανέβηκε άκοπα ο Neuville. Η ατυχία του Sordo ενδεχομένως να έβγαλε από τη δύσκολη θέση των team orders την Hyundai.

Μιας και μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Sordo, ένας από τους τρεις περιστασιακούς οδηγούς της ήταν μπροστά από τον Neuville. Με δεδομένο ότι η μάχη του τίτλου είναι ακόμα ανοιχτή, κάθε βαθμός μετρά. Και στο WRC, ο πρώτος παίρνει 18 βαθμούς και ο δεύτερος 15. Με την μόνη προϋπόθεση να φτάσει στον τερματισμό και την Κυριακή.

Ο Ogier ήταν και πάλι ταχύτερος (5,7” από τον Neuville) αλλά αυτό δεν άλλαξε τη θέση του στη γενική κατάταξη παραμένοντας τρίτος, σχεδόν 50” πίσω από τον Sordo. Στο Λουτράκι, την μικρότερη ειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Tänak ήταν ο γρηγορότερος όλων σε μια μικρή νίκη γοήτρου.

EKO Rally Acropolis Toyota

Στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους κυριάρχησε η στρατηγική. Κι αυτό γιατί ο Neuville ήταν 40” μπροστά από τον Sordo. Και ο τελευταίος είχε σχεδόν αντίστοιχη διαφορά από τον Ogier. Ο Γάλλος έγραψε τον ταχύτερο γύρο, πλησιάζοντας τον Sordo στα 26”. O Ισπανός δεν πλήγωσε καθόλου το πληγωμένο i20N, θέλοντας απλά να φτάσει χωρίς προβλήματα στον τερματισμό.

Αντίστοιχα προσεκτικά κινήθηκε και ο Neuville που είδε τη διαφορά από τον teammate του να ανοίγει στα 52” έχοντας αποκτήσει πλέον σαφέστατο προβάδισμα. Με την μάχη της δεύτερης θέσης να παραμένει όμως ορθάνοιχτη, συγκεντρώνοντας θα λέγαμε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Στα highlights της ειδικής Άγιοι Θεόδωροι 2 το τουμπάρισμα του Elfyn Evans και το απίστευτο σώσιμο του Tänak. Στην πρώτη περίπτωση, ο Evans είχε επαφή σε μια κλειστή δεξιά στροφή, με το GR Yaris του να τουμπάρει, χωρίς όμως μεγάλη ταχύτητα.

 

 

Οι θεατές που ήταν κοντά έσπευσαν να βοηθήσουν το πλήρωμα, γυρίζοντας το πληγωμένο αμάξι, με τον Evans να φτάνει αργά στον τερματισμό. Πραγματικά, τίποτα δεν πήγε καλά για τον Ουαλό τις πρώτες δύο μέρες του εθνικού μας αγώνα που εξαιτίας του ατυχήματός του δεν αγωνίστηκε στην υπερειδική.

Όσο για τον Tänak, ο Έσθονος πιέζοντας για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο χρόνο λίγο έλειψε να χάσει τον έλεγχο του i20N στο ίδιο ακριβώς σημείο με τον Evans. Με μια εκπληκτική διόρθωση όμως μπόρεσε να το επαναφέρει. Δείχνοντάς μας για άλλη μια φορά το αυτονόητο. Ότι δηλαδή μιλάμε για τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη.

 

 

Το τέλος της ημέρας βρήκε ομάδες και οδηγούς στο ΣΕΑ Σείριος για την EKO Super Special Stage. Όπως και σε όλες τις ειδικές, ο κόσμος έδωσε βροντερό παρών δείχνοντας πως ο Έλληνας αγαπά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με τους οδηγούς να αποζημιώνουν τους φιλάθλους με το θέαμα που προσέφεραν. 

EKO Super Special Stage

Ο Neuville ήταν ταχύτερος και στην EKO Super Special Stage, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το προβάδισμά του από τον Sordo. Που παραμένει 25" μπροστά από τον Ogier. Αν οι τρεις πρωτοπόροι ανέβουν αύριο στη μπάρα του τερματισμού, θα λάβουν 18,15 και 13 βαθμούς αντίστοιχα.

 

 

Η αυλαία του εθνικού μας αγώνα πέφτει αύριο, Κυριακή σε Οινοχώρι και Ελευθεροχώρι, όπου θα διεξαχθεί η φετινή Wolf Power Stage.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube