Είναι οριστικό: Από το 2022 το WRC γίνεται υβριδικό!

Είναι οριστικό: Από το 2022 το WRC γίνεται υβριδικό!

Αναλυτικά τι θα ισχύσει - Θα επιτρέπονται επίσης και αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το συμβούλιο της FIA που συνεδρίασε την περασμένη Παρασκευή στο Παρίσι, ανακοίνωσε ότι από το 2022 τα αυτοκίνητα του WRC θα διαθέτουν υβριδική τεχνολογία.

Στην πρώτη φάση και μέχρι το 2025 τα μηχανικά μέρη που αφορούν στην μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα θα είναι κοινά για όλα τα αυτοκίνητα και μετά το 2025 ο κάθε κατασκευαστής θα μπορεί να εξελίσσει το δικό του σύστημα, αν το εγχείρημα δείξει πως έχει πετύχει.

Στην ανακοίνωση της FIA επισημαίνεται σχετικά ότι «τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν ένα συμπληρωματικό υβριδικό σύστημα, το οποίο θα αποτελείται από κοινά εξαρτήματα και λογισμικό για τα τρία πρώτα χρόνια, με δυνατότητα περισσότερης τεχνικής ελευθερίας από το 2025. Σκοπός είναι να μπορούν τα αυτοκίνητα να κινούνται μόνον με την ηλεκτρική ενέργεια στις απλές διαδρομές και ειδικά μέσα στις πόλεις, ενώ στις ειδικές ο ηλεκτροκινητήρας θα λειτουργεί επικουρικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Παράλληλα η FIA ανακοίνωσε πως από την ίδια χρονιά (το 2022) θα επιτρέπεται να συμμετάσχουν στο WRC και αυτοκίνητα C-Segmemt, κάτι που ανοίγει την πόρτα και σε άλλους κατασκευαστές να μπουν στον θεσμό. Σύμφωνα με την απόφαση της FIA θα επιτρέπεται η χρήση του αμαξώματος ενός αυτοκινήτου παραγωγής, ή ενός πρωτότυπου σωληνωτού πλαίσιο το οποίο θα πρέπει να υπακούει στους ισχύοντες κανονισμούς του WRC. Στη δεύτερη περίπτωση το «σώμα» του αυτοκινήτου θα πρέπει να παραπέμπει οπτικά σε μοντέλο παραγωγής.

Επίσης, η FIA αποφάσισε να προχωρήσει σε διαγωνισμό για τη χρήση ενιαίου ελαστικού με στόχο τη μείωση του κόστους. Βέβαια, αυτό επί της ουσίας ισχύει και τώρα αφού όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ελαστικά της ίδιας εταιρείας (Michelin).

Τέλος, η FIA αποφάσισε να συνεχιστεί για τα δύο επόμενα χρόνια το JWRC με Fiesta R2. Ο νικητής της κατηγορίας θα μπορεί την επόμενη χρονιά να ανέβει κατηγορία και να αγωνιστεί στην WRC2 και από εκεί, αν κατακτήσει τον τίτλο, η M-Sport θα είναι υποχρεωμένη να του εξασφαλίσει τουλάχιστον δύο αγώνες με το Fiesta WRC.

Σε ό,τι αφορά στο καλαντάρι του 2020 η έγκριση και οριστικοποίησή του αναβλήθηκε για τα τέλη Ιουνίου, με την FIA να ανακοινώνει την ανανέωση της συνεργασίας της με τον Promoter.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube