ΕΕ, επικύρωση αύξησης φόρων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την αύξηση των τελωνειακών δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Κάτι που θα επηρεάσει όχι μόνο τις κινεζικές μάρκες, αλλά και τις Dacia, Tesla και Volvo.
Συνεχίζεται η σαπουνόπερα για τους τελωνειακούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αλλά αυτή τη φορά, φτάνουμε σε ένα πολύ συγκεκριμένο βήμα.
Χτες, Τρίτη 29 Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τον κανονισμό που επιβάλλει πρόσθετους τελωνειακούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
Οι Κινέζοι κατηγορούν της ΕΕ για προστατευτισμό και καταφεύγουν στον μηχανισμό επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου
Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές Ιουλίου, η Ευρώπη είχε θέσει σε εφαρμογή προσωρινούς ενισχυμένους τελωνειακούς δασμούς, αφήνοντας μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου τον χρόνο για να πετύχει μια συμφωνία με το Πεκίνο πριν τους θεσπίσει οριστικά.
Τα δύο μέρη αντάλλαξαν σε αυτό το διάστημα πολλές «ιδέες», τελικά όμως δεν επετεύχθη συμφωνία και επομένως η προσαύξηση επικυρώθηκε. Και θα τεθεί σε ισχύ από αύριο, Πέμπτη 31 Οκτωβρίου. Η Ευρώπη διευκρινίζει ότι οι προβλεπόμενοι τελωνειακοί δασμοί (για την περίοδο Ιουλίου/Οκτωβρίου) δεν θα εισπραχθούν.
Η ΕΕ ενισχύει τους τελωνειακούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα, επειδή θεωρεί ότι δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός. Ύστερα από διεξαγωγή έρευνας, η Ευρώπη λέει ότι έχει άφθονα στοιχεία ότι το Πεκίνο έχει επιδοτήσει γενναιόδωρα τον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Αρκετά πάντως, για να βοηθηθούν οι κινεζικές μάρκες να μειώσουν τιμές στη Γηραιά Ήπειρο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρώπη, ανακοίνωσε τις πομπές της Κίνας, Σόδομα και Γόμορρα
Με τους πρόσθετους τελωνειακούς δασμούς, η Ευρώπη στοχεύει να αυξήσει την τιμή των κινεζικών ηλεκτρικών και να μειώσει τη διαφορά τους με τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Επιπλέον του βασικού τελωνειακού δασμού (10%), εφαρμόζεται επομένως ένας αντισταθμιστικός φόρος, με συντελεστή που εξαρτάται από το εκτιμώμενο επίπεδο των επιδοτήσεων που η Ευρώπη λέει ότι λαμβάνονται. Και αναλύεται σε 17% για την BYD, σε 18,8% για τις εταιρείες του Geely Group και έως 35,3% για τις μάρκες του γκρουπ της SAIC. Μεταξύ των τελευταίων, έχουμε την MG, η οποία φαίνεται να έχει μπει στο στόχαστρο της ΕΕ, από το σύστημα, καθώς έσπασε τα ταμεία στην Ευρώπη με το MG4.
Αλλά κοντά στα ξερά κάηκαν και τα χλωρά. Καθώς οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα επλήγησαν ομοίως. Αυτό ισχύει λοιπόν και για την Tesla, η οποία ωστόσο θα έχει επιπλέον φόρο μόλις 7,8%. Μεταξύ των άλλων εμπορικών σημάτων που επηρεάζονται, έχουμε την Dacia για το Spring, τη Volvo για το EX30, τη smart για τα #1 και #3, αλλά και την CUPRA και τη MINI της οποίας τα νέα μικρά ηλεκτρικά της κατασκευάζονται στην Κίνα.
Με τους νέους τελωνειακούς δασμούς, πρέπει επομένως να περιμένουμε αύξηση της τιμής στα παραπάνω μοντέλα. Κάποιοι προορατικοί ωστόσο, όπως η MG Motor, δημιούργησε μεγάλο απόθεμα σε MG4 για να προσφέρει την ίδια τιμή μέχρι το τέλος του έτους.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το Πεκίνο αντέδρασε ακαριαία. Και σήμερα Τετάρτη 30/10, ανακοίνωσε ότι επικοινώνησε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), καταγγέλλοντας την προστατευτική προσέγγιση της ΕΕ. Με τους Κινέζους να αποφασίζουν να αναλάβουν «δράση στο πλαίσιο του μηχανισμού επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ».
Σε δελτίο Τύπου, το Πεκίνο εξηγεί ότι υποστήριξε την επίλυση των εμπορικών συγκρούσεων μέσω διαλόγου και θα ηγηθεί μιας «νέας φάσης διαβουλεύσεων» με την ΕΕ.