Δύσκολοι καιροί για τις εταιρείες EV, χρεοκόπησε η κινεζική HiPhi

Δύσκολοι καιροί για τις εταιρείες EV, χρεοκόπησε η κινεζική HiPhi

Συνεχώς μαθαίνουμε για κατασκευάστριες εταιρείες EV που δεν τα κατάφεραν, προερχόμενες είτε από την Κίνα είτε από τις ΗΠΑ.

EV εταιρείες

Μπορεί όλοι να μακαρίζουν την επιτυχία του Elon Musk, αλλά το επίτευγμά του δεν είναι εύκολο να επαναληφθεί. Πρόσφατα δημοσιεύσαμε μια έρευνα που προβλέπει ότι από τις εκατοντάδες EV εταιρείες στην Κίνα, μόλις 19 θα επιβιώσουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά φαίνεται ότι δεν είναι μόνο οι κινεζικές ηλεκτρικές μάρκες που ζορίζονται.

Ο αδυσώπητος ανταγωνισμός κι η ανάδειξη πολλών start-up έχουν διαμορφώσει ένα οικονομικό περιβάλλον που καταπίνει τους πιο αδύνατους. Κάπως έτσι, τακτικά λαμβάνουμε ζοφερά νέα για πολλές EV εταιρείες, με την πιο πρόσφατη ενημέρωση να αναφέρει τη χρεοκοπία της Human Horizons. Παρουσίασε τα υπέροχα HiPhi X, Z κι Y, τρία εξαιρετικών προδιαγραφών ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά με 6ψήφια τιμή στην άκρως ανταγωνιστική κινεζική αγορά, δεν μακροημέρευσε.

Συνεχώς ξεπετάγονται νεοφυείς κατασκευάστριες EV αλλά δεν είναι καθόλου εύκολο να επιβιώσουν, πόσω μάλλον να επαναλάβουν την επιτυχία της Tesla

EV εταιρείες

Παρόλες τις απέλπιδες προσπάθειες του τελευταίου έτους, η Human Horizons δεν τα κατάφερε. Παρόμοια ήταν η τύχη και της αμερικανικής Fisker, η οποία κατέρρευσε με κρότο πριν περίπου δύο μήνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι ιδιοκτήτες των Fisker Ocean οργανώνονται, μπας κι επιβιώσουν

Την ίδια στιγμή, η αμερικανική Lucid έλαβε πρόσφατα επιπρόσθετα κεφάλαια ύψους $1,5 δισ. από τη Σαουδική Αραβία. Η πετρελαιοπαραγωγός χώρα έχει δαπανήσει προσώρας αθροιστικά περί τα $8 δισ. και κατέχει το 60% του EV κατασκευαστή. Την ίδια στιγμή, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Lucid ζημιώνεται $338.000 για κάθε αυτοκίνητο που πουλά.

EV εταιρείες

Άσχημα τα νέα και για τη Rivian. Η αμερικανική EV φίρμα ανέφερε καθαρή ζημία $1,46 δισ. το δεύτερο 3μηνο της χρονιάς, 21% πάνω από πέρυσι. Με κάθε πώληση να τη ζημιώνει κατά περίπου $33.000.

Αλλά κι η Ford ανακοίνωσε ότι το ηλεκτρικό της παρακλάδι την «πλήγωσε» $1,1 δισ. από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο. Με τη συνολική EV χασούρα να ανέρχεται στα $2,5 δισ. για τους πρώτους έξι μήνες της τρέχουσας χρονιάς, αναμένεται να ξεπεράσει τα $5 δισ. όλο το 2024. Κάτι που μεταφράζεται σε ζημία πέριξ των $50.000 για κάθε EV που ταξινομεί.

EV εταιρείες

Αυτό σημαίνει ότι όλοι δυσκολεύονται κι ότι η ηλεκτροκίνηση χάνει έδαφος; Κάθε άλλο. Πρόσφατα σας ενημερώσαμε για τις πωλήσεις στην Κίνα τον Ιούνιο. Το 49,9% των νέων ταξινομήσεων αφορούσαν πριζάτα οχήματα. Με το 55% αυτών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και το 45% PHEV. Και προσοχή: Μιλάμε για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, που ποδηγετεί τις εξελίξεις.

Τα νέα για τον Ιούλιο είναι ακόμα πιο ενθαρρυντικά: Για πρώτη φορά στα χρονικά, περισσότερα από τα μισά νέα αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά μπαίνουν στην πρίζα. Για την ακρίβεια, το 50,7%.

EV εταιρείες

Την ίδια στιγμή, η Cherry διαμήνυσε — διά στόματος του υπεύθυνού της στη Μεγάλη Βρετανία, Victor Zhang — ότι επιθυμεί να έχει την επιτυχία της Kia σε μόλις πέντε χρόνια από τώρα. Εξαιρετικά φιλόδοξη δήλωση, αν μη τι άλλο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Xiaomi SU7 Ultra των 1.570 ίππων μπαίνει στην παραγωγή

Και δεν είναι ο μόνος που τρέφει τόσο μεγάλα όνειρα. Αντίστοιχα, κάποτε θεωρούσαμε αλαφροΐσκιωτες τις προγραμματικές δηλώσεις του CEO της Xiaomi. Την ώρα που η Apple κατέρρεε μετά από 10 χρόνια και $10 δισ. προσπαθειών, εκείνος έλεγε ότι δεν κοιμάται τα βράδια από την αγωνία του ότι δεν θα μπορεί να καλύψει τη ζήτηση του SU7. Κι όμως είχε δίκιο, οι παραγγελίες του κινεζικού σεντάν ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.

EV εταιρείες

Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι κι η Xiaomi «ανοίγεται» πολύ για να απολαμβάνει αυτή την αναγνώριση και την εμπορική επιτυχία. Κάθε SU7 που κατασκευάζει, τη ζημιώνει €8.700.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Xiaomi SU7 Ultra των 1.570 ίππων μπαίνει στην παραγωγή

Την ίδια στιγμή, όλοι κατασκευαστές θωρακίζονται όσο καλύτερα μπορούν. Ήδη οι ιαπωνικές εταιρείες έχουν σχηματίσει τρεις άτυπες συμμαχίες για να αντιμετωπίσουν τον κινεζικό κίνδυνο: Η Toyota με τη Suzuki και τη Subaru από τη μία, ενώ η Honda κι η Nissan προσέδεσαν πρόσφατα στο άρμα τους τη Mitsubishi. Δίχως άλλο, η παγκόσμια αυτοκίνηση βρίσκεται σε πρωτοφανή αναβρασμό.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube