Δοκιμάζουμε το Speedcar Xtrem 600 στο trackday των Dirt Games

Δοκιμάζουμε το Speedcar Xtrem 600 στο trackday των Dirt Games

Συμμετέχουμε με το Speedcar Xtrem 600 cc στο trackday των Dirt Games και απολαμβάνουμε την οδήγηση και την παρέα.

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το track day που διοργάνωσε η ομάδα των EKO Racing Dirt Games την Κυριακή 21 Απριλίου στην πίστα του Ιππόδρομου Αθηνών, στο Μαρκόπουλο. Από τα 34 Carcross που συμμετείχαν, τα 14 ήταν Speedcar και… πρωταγωνίστησαν. Ο Μπάμπης Γαζετάς με Speedcar Xtrem 750 cc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην πρώτη του επίσημη εμφάνιση με το νέο του απόκτημα. Ακριβώς πίσω του, με τον ταχύτερο χρόνο στα 600 cc από 29 συμμετοχές, ο Στέφανος Καμιτσάκης έδειξε να προσαρμόζεται εύκολα στο Xtrem 600 της Speedcar Motul Team Greece. Ο νεαρός Κωσταντίνος Τακιδέλλης, με το Junior Speedcar Xtrem, κινήθηκε ταχύτατα με ελάχιστη, αναλογικά, διαφορά από τα ισχυρότερα 600άρια.

Είχαμε τη χαρά να ζήσουμε την εμπειρία με την «οικογένεια» της Speedcar, μετά από πρόσκληση του ιπτάμενου και gentleman Γιάννη Χεκιμιάν, να μοιραστούμε ένα Speedcar Xtrem 600 με καλούς φίλους και συναδέλφους, τον Χρήστο Αποστολόπουλο από τους 4Τροχούς και τον Κώστα Χαριάτη από το CAR. Πέρα από την οδήγηση, αυτό που απολαμβάνεις πρώτα από όλα κάτω από την τέντα της Speedcar είναι η ζεστή εγκάρδια φιλοξενία, αλλά και η επαγγελματικού επιπέδου προετοιμασία κάθε λεπτομέρειας που αφορά τον οδηγό και το αυτοκίνητο.

Speedcar
Υπέροχη μέρα με εξαιρετική παρέα. Μοιραστήκαμε το αυτοκίνητο με τους καλούς φίλους Χ. Αποστολόπουλο από τους 4Τροχούς και Κώστα Χαριάτη από το CAR. Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος και Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης, φυσικά μας τάραξαν στο δούλεμα.

Πρόκληση να χωρέσει το δικό μας μεγάλο σκαρί στο ίδιο κάθισμα, στην ίδια θέση οδήγησης με τους σημαντικά πιο αδύνατους συναδέλφους. Χάρη στο ενδιαφέρον του Κώστα Κακαλή, ενορχηστρωτή στο service της Speedcar, βρέθηκε το κατάλληλο τιμόνι, ρυθμίστηκαν οι ζώνες και βρεθήκαμε μάχιμοι στη σειρά εκκίνησης για το πρώτο από τα τρία περάσματα που προέβλεπε η διαδικασία.  

Αν και μοιάζει κλειστοφοβικό, έχεις αρκετό χώρο και ένα πραγματικά άνετο cockpit. Το σπαρτιάτικο ταμπλό με το 14άρι (για χιλιάδες ανά λεπτό μιλάμε) στροφόμετρο δίνει τον τόνο. Τον διακόπτη της κατανομής φρένων δεν τον αγγίζεις, ενώ ξέρεις ότι ο σειριακός λεβιές θα πρέπει να γίνει προέκταση του χεριού σου. Η θέση οδήγησης είναι τραβηγμένη τέρμα πίσω, ανάμεσα στα πίσω μπράτσα του roll bar, το οποίο είναι ταυτόχρονα δομικό στοιχείο του σασί. Το μοτέρ και το ψυγείο πίσω από αυτό, φέρνουν όλο το βάρος πάνω από τους πίσω τροχούς, αλλά αυτό είναι και το ζητούμενο. Σε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα δεν λείπει η δύναμη, η πρόκληση είναι το πώς θα τη βάλεις στο δρόμο, πώς θα κερδίσεις περισσότερο traction στην έξοδο. Το «δικό μας», με μοτέρ Yamaha από το super sport R6, αποδίδει περί τους 130 ίππους.

Speedcar

Δεν είναι έκπληξη πλέον, γιατί το έχεις ξανανιώσει. Αλλά εξακολουθεί να εντυπωσιάζει η ικανότητα του αυτοκινήτου στο φρενάρισμα και η ακρίβεια του εμπρός μέρους στην είσοδο. Τα υπόλοιπα είναι θέμα set up. Για εμάς έχουν επιλέξει ένα πιο «στρογγυλό», πιο ουδέτερο.

Το shift light ανάβει με το go του κριτή και δεν σβήνει, στην ουσία, ως το τέλος της ευθείας. Τόσο γρήγορα, τόσο δαιμονισμένα που στροφάρει, δεν το προλαβαίνεις ούτε καν με αυτόν τον σειριακό λεβιέ-πολυβόλο. Πρέπει να παλεύεις με τις αναπηδήσεις σε όλη την ευθεία με ένα χέρι, ενώ με το άλλο ανεβάζεις ταχύτητες σχεδόν ως τα 125-130 km/h. Για τους καλούς οδηγούς ίσως και περισσότερα.

Η παλιά διπλή διαδρομή για παράλληλη χρήση με τα αυτοκίνητα να διαγωνίζονται ανά ζεύγη ήταν στενή και μάλλον αργή. Η νέα χάραξη που δημιουργήθηκε για αγώνες με τη μορφή rallycross, με grid έξι αυτοκινήτων να κοντράρονται τροχό με τροχό, είναι απίθανη: Φαρδιά, σαφώς πιο γρήγορη, με μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον.

Από το πρώτο κιόλας πέρασμα καταλαβαίνεις την ικανότητα του Speedcar να διαγράφει τόξα με ένα μετρημένο απολαυστικό γλίστρημα. Είναι εύκολο να βρεις την ισορροπία ώστε να διατηρείς φόρα, να μη χαζεύεις σπαταλώντας χρόνο και μέτρα με υπερβολικές γωνίες. Το μυστικό είναι να διαβάζεις το δρόμο, να «μυρίζεις» την πρόσφυση εκεί που έχει καθαριστεί η γραμμή, να αποφεύγεις το μπόσικο, χαλαρό χώμα και να πατάς το σφιχτό. Και βέβαια, να «κλέβεις» μέτρα, να διανύεις τη μικρότερη απόσταση.

Speedcar

Το τιμόνι είναι βαρύ, θέλει γερά χέρια. Μπορεί η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπρος πίσω να περνά με μια καθησυχαστική αναισθησία χαντάκια, αναπηδήσεις και άλλα σημεία που σε κάνουν να σφίγγεις τα δόντια μαθημένος από κανονικά αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σου τραβάει τα χέρια με το παραμικρό ένα τιμόνι με τόσο απλή και άμεση μηχανική συνδεσμολογία.

Το μεγάλο πλάτος της πίστας είναι παραπλανητικό. Θέλεις να απλώσεις μια αρχοντική πάντα με το μοτέρ να λυσάει, ουρλιάζοντας στο σβέρκο σου. Αλλά κοστίζει σε χρόνο. Με σχετική αυτοσυγκράτηση, όσο μπορεί κανείς να βάλει χαλινάρι στον ενθουσιασμό όταν βρεθεί μέσα σε αυτό τον διάολο, είδαμε το χρονόμετρο να σταματά σε 1’03” στο πρώτο σκέλος, χρόνος στη μέση της συνολικής κατάταξης, αλλά πολύ πιο κοντά στις πρώτες θέσεις από ότι στην ουρά, μέσα στην άτυπη μάχη με οδηγούς που αγωνίζονται τακτικά στον θεσμό.

Στο δεύτερο πέρασμα προσπαθείς να καθαρίσεις το μυαλό, να φανείς πιο λογικός. Να ηρεμήσεις, κυρίως με το γκάζι. Όσο πιο αργά νιώθεις ό,τι πηγαίνεις, τόσο πιο γρήγορα κινείσαι στην πραγματικότητα. Εστιάζοντας την προσοχή στην αριστερή διαρκείας που κλείνει, στη μέση της πίστας και με λίγο θάρρος παραπάνω στο τελευταίο γρήγορο κομμάτι του γύρου, κατεβαίνουμε στο 1’01”75, ακόμη πιο κοντά στην κορυφή, πιο δυνατά στη μάχη του midfield.

Speedcar

Στο τελευταίο σκέλος, μια αλλαγή στην ανάρτηση δεν μας βγήκε. Το αυτοκίνητο απέκτησε πολύ περισσότερη πρόσφυση πίσω. Με αποτέλεσμα να αρνείται να στρίψει στην είσοδο, ειδικά στις αργές στροφές. Θυμίζουμε ναι μεν η ανάρτηση πίσω είναι ανεξάρτητη, αλλά η μετάδοση είναι όπως σε καρτ, με αλυσίδα χωρίς διαφορικό. Το αποτέλεσμα είναι η ουρά να σπρώχνει τη μούρη στην υποστροφή. Χρειάζεσαι περισσότερο τιμόνι και βοήθεια με το γκάζι για να γυρίσει ώστε να δεις την κορυφή. Αλλά η μετάβαση στην υπερστροφή, ενώ μάλιστα έχεις ξεχειλώσει λίγα μέτρα τη γραμμή λόγω της αρχικής υποστροφής, κοστίζει πολύ σε χρόνο καθώς το αυτοκίνητο σπινάρει στο μαλακό χώμα. Στο μεταξύ, ο δρόμος έχει σκαφτεί από τα περάσματα, με νέες ανωμαλίες, λακκούβες και κάποιες πέτρες να έχουν εμφανιστεί σε διάφορα σημεία.

Ακόμη και έτσι, κατεβάζουμε άλλο ένα δέκατο, έτσι για την τιμή των όπλων. Ολοκληρώνουμε τη μέρα και φεύγουμε από την πίστα με το χαμόγελο ως τα αυτιά. Χαρακτηριστικό της εμπειρίας Speedcar.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube