Δεν χρειάζεται να βιαστούμε με τα ηλεκτρικά, λέει η Mazda
Η Mazda θεωρεί ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι πανάκεια κι ότι αφού υπάρχει ακόμα τόση ζήτηση για τους θερμικούς κινητήρες, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να κρατήσει στάση αναμονής.
Η Mazda επιβεβαίωσε ότι η αργοπορία της στην κούρσα των ηλεκτρικών μοντέλων είναι ηθελημένη και σκόπιμη. Θεωρεί ότι η τρέχουσα ζήτηση για τα μοντέλα της με κινητήρα καύσης παραμένει ισχυρή, οπότε δεν υπάρχει λόγος να βιαστεί να υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση.
Μιλώντας πρόσφατα στο Auto News, ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να έχει επτά ή οκτώ ηλεκτρικά στην γκάμα της μέχρι το 2030 και πιστεύει ότι θα αντιπροσωπεύουν το 25-40% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Σε συμφωνία με τον Akio Toyoda, η Mazda θεωρεί ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι πανάκεια κι ότι αφού υπάρχει ακόμα τόση ζήτηση για τους θερμικούς κινητήρες, που το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να κρατήσει στάση αναμονής
Αυτό το πλάνο είναι λιγότερο επιθετικό από ορισμένους ανταγωνιστές της που σκοπεύουν να προσφέρουν μόνο EV γκάμα μέχρι τότε.
«Ένα από τα μεγάλα ζητήματα για εμάς είναι ότι η ζήτηση είναι αβέβαιη», δήλωσε ο Moro. «Τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία δεν έχουν και τόσο υψηλές πωλήσεις. Οπότε έχουμε την ευχέρεια να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda
Ο Ιάπωνας χρησιμοποίησε αυτολεξεί τον όρο «intentional follower», για να δείξει ότι η EV αργοπορία είναι σκόπιμη κι επιτηδευμένη. «Πρέπει να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή. Αυτή τη στιγμή, ο πελάτης αναζητά εναλλακτικές λύσεις πέρα από τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία».
Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Mazda θα εξελιχθούν και θα πωλούνται μέσω του νέου τμήματος e-Mazda. Θα επικεντρώνονται κυρίως σε crossover αμαξώματα, με το πρώτο από αυτά να καταφτάνει μεταξύ του 2025 και του 2027.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mazda δε θα επιτρέψει στον εξηλεκτρισμό να αλλοιώσει το MX-5
Ο Moro αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τις μπαταρίες, αλλά η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει συμβόλαια με την Panasonic και την Envision AESC Japan. Συμμετέχει επίσης σε μια κοινοπραξία μπαταριών με την Toyota και την Panasonic με την επωνυμία Prime Planet Energy & Solutions.
Η Mazda θα συνεργαστεί με την Toyota για να μειώσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο Moro σχολιάζει ότι η κοινή χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και λογισμικού θα της επιτρέψει να εξοικονομήσει το 70-80% της συνολικής επένδυσης σε σχέση με το να τα εξέλισσε όλα μόνη της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mazda εξηγείται για τη «μικρή» μπαταρία του MX-30
Θυμίζουμε ότι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda είναι το MX-30, το οποίο φοράει μικρή μπαταρία 35,5 kWh με αυτονομία 200 km. Η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί ότι αυτή είναι η χρυσή τομή μεταξύ εμβέλειας και μπαταρίας, αλλά σπεύδει πλέον να πλαισιώσει την γκάμα με την επαναφορτιζόμενη εκδόση e-Skyactiv R-EV.