Το Datsun 280ZXR είναι ένα homologation special που αγνοούσες
Το κλασικό μοντέλο του 1979 είναι ένα από τα 1.009 που παρήχθησαν για τη νομιμοποίηση της μεγάλης πίσω αεροτομής για τα αμερικανικά πρωταθλήματα των SCCA και IMSA.
Ενώ το Datsun 240Z του 1969 κι ο μακρινός απόγονός του, το Nissan 300ZX -που έκανε το ντεμπούτο του 20 χρόνια αργότερα- θεωρούνται πολυθρύλητα μοντέλα επιδόσεων, λίγοι γνωρίζουν κι εκτιμούν το Datsun 280ZXR.
Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστα ιαπωνικά μοντέλα εκείνης της εποχής έχουν κερδίσει την καρδιά του πραγματικού οδηγού, αλλά κάποια Ζ αξίζουν την τιμητική προσφώνηση του οδηγοκεντρικού μοντέλου.
Το Datsun 280ZXR έρχεται από μια μακρινή εποχή, που τα αγωνιστικά έπρεπε να έχουν σύνδεση με τα μοντέλα που μπορούσες να αγοράσεις και να κυκλοφορήσεις νόμιμα στον δρόμο
Το 280ZXR είναι ουσιαστικά μια παραλλαγή του βασικού 280ZX, με ελάχιστες διαφορές για να μπορέσει να πάρει έγκριση - homologation για τους αγώνες η πίσω αεροτομή.
Καμία σχέση δηλαδή με τις διαφορές που έχει μια BMW E30 M3 σε σχέση με τις απλές 3άρες της εποχής. Εδώ υπάρχει ο ίδιος κινητήρας των 2,8 lt με τα ίδια 137 PS. Το ZXR ήταν εξοπλισμένο με τα ίδια -μηδενικής πλευρικής στήριξης- καθίσματα και το απίστευτα βαρετό και μη σπορτίφ τιμόνι δύο ακτίνων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θρυλικά λατρεμένα homologation specials σε κομβόι [video]
Λες και προσπαθούσε να σε αποτρέψει από το να βάλεις τα χέρια σου εκεί που πρέπει όταν αρχίζει το σοβαρό στροφιλίκι.
Οι αλλαγές αφορούσαν κυρίως τα εντυπωσιακά αυτοκόλλητα με τον λογότυπο ZXR, με το R να είναι μεγαλύτερο από τα άλλα δύο γράμματα. Και βέβαια, η πίσω αεροτομή που προοριζόταν για τις αγωνιστικές εκδόσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συνελήφθη ο κλέφτης των 26 homologation specials
Η Datsun έπρεπε να κατασκευάσει τουλάχιστον 1.000 αυτοκίνητα για να λάβει την έγκριση κι έφτιαξε 1.001 (κάποιες πηγές αναφέρουν 1.009). Εκείνη την εποχή κόστιζε $399 επιπλέον του κανονικού 280ZX.
Η σχετικά χαμηλή παραγωγή κι η τάση του ZX να σκουριάζει εύκολα συνεπάγονται ότι ελάχιστα βρίσκονται ακόμα στον δρόμο. Το αυτοκίνητο της αγγελίας είναι το ακριβώς ανάποδο, μετά βίας έχει αντικρίσει το οδόστρωμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda 323 AWD GT-R, ένα homologation special που δεν έχει αναγνωριστεί όπως του άξιζε
Παραδόθηκε καινούργιο σε αντιπροσωπεία στη Μασαχουσέτη, η οποία το πρόσθεσε στη συλλογή της χωρίς να το κυκλοφορεί. Έχει διανύσει μόνο 24 km από τότε που βγήκε από το εργοστάσιο.
Εάν θέλετε να είστε ο πρώτος που θα δοκιμάσει πόση downforce αναπτύσσει το περισπούδαστο πίσω πτερύγιο, έχετε το νου σας για τη δημοπρασία που θα γίνει τον Ιανουάριο.