CO₂, έως +18,6% διαφορά μεταξύ θεωρίας και πραγματικότητας
Τα αυτοκίνητά μας γενικά καταναλώνουν περισσότερο στην πραγματικότητα απ’ ό,τι διαφημίζουν τα διαφημιστικά φυλλάδια των κατασκευαστών. Οπότε κι εκπέμπουν περισσότερο CO₂. Κάτι που επιβεβαιώνει πρόσφατη μελέτη της Nelson Mobility.
Το υποπτευόμασταν και το μετράμε καθημερινά. Τα αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερο απ’ ό,τι διαφημίζουν οι κατασκευαστές με τα στοιχεία του WLTP.
Επομένως εκπέμπουν περισσότερο CO2 από αυτό που μετρήθηκε επίσημα κατά την έγκριση σύμφωνα με τον ίδιο κύκλο.
Η Nelson Mobility μέτρησε τη διαφορά μεταξύ WLTP και πραγματικού CO2 σε 5.054 επαγγελματικά, 2.546 σουπερμίνι και 2.024 κόμπακτ οικογενειακά και οικογενειακά
Μια νεοφυής επιχείρηση που ειδικεύεται στην οικολογική μετάβαση των εταιρικών στόλων, η Nelson Mobility, το απέδειξε αυτό μετρώντας τις πραγματικές εκπομπές σχεδόν 10.000 αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων. Το αποτέλεσμα: Έως + 18,6% σε σύγκριση με τα επίσημα στοιχεία.
Τώρα αν αυτό είναι καλό ή κακό, έχει να κάνει με τον βαθμό υποψίας και τις μετρήσεις του καθενός από εμάς. Διότι κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι η απόκλιση αυτή είναι μεγάλη και κάποιοι, μικρή. Πάντως, η προσωπική άποψη του κάθε ιδιώτη σαφώς δεν έχει για δείγμα 10.000 αυτοκίνητα, αλλά το οικογενειακό ή το εταιρικό αυτοκίνητο ή άντε δύο τρία ακόμη του στενού περιβάλλοντός του.
Ωστόσο, όλοι γνωρίζαμε ήδη, άλλοι διαισθητικά κι άλλοι με μετρήσεις, ότι κατά μέσο όρο, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων είναι υψηλότερη από αυτή που ανακοινώνουν τα επίσημα τεχνικά δελτία. Και ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2 είναι επίσης, αφού οι δύο τιμές συνδέονται αναλογικά.
Να σημειώσουμε ότι, παρότι το πρωτόκολλο μέτρησης WLTP (Worlwide harmonised Light Test Procedures) που επισημοποιήθηκε το 2020 είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα από το παλιό πρωτόκολλο NEDC (New European Driving Cycle), παραμένει πολύ αισιόδοξο. Σε ποιο βαθμό όμως;
Έχουν διεξαχθεί διάφορες μελέτες, με όλες τους να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι στην πραγματική οδήγηση, τα νούμερα κατανάλωσης (και συνεπώς οι εκπομπές) είναι υψηλότερα. Με πιο πρόσφατη από αυτές, από την Κομισιόν.
Η τελευταία μελέτη από τη Nelson Mobility, που επικεντρώθηκε στα εταιρικά οχήματα, πηγαίνει όμως αρκετά μακρύτερα. Καθώς μετρήθηκαν οι εκπομπές CO2 σε πραγματικές συνθήκες σε ακριβώς 9.624 αυτοκίνητα. Αναλυτικότερα σε 5.054 επαγγελματικά, 2.546 σουπερμίνι και 2.024 κόμπακτ οικογενειακά και οικογενειακά.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε εδώ.