Citroën ZX: Γιορτάζει τα 30

Citroën ZX: Γιορτάζει τα 30

Η Citroën ZX έγινε 30 ετών. Το γαλλικό κόμπακτ χάτσμπακ που στηριζόταν τόσο στο στιλ όσο και στην πρακτικότητα και στις αρετές του στον δρόμο είναι πλέον «συλλεκτικό».

Το Ami 6 δεν είναι η μόνη κόμπακτ μπερλίνα της Citroën που έχει γενέθλια το 2021. Είναι επίσης η ZX, της οποίας τα πρώτα μοντέλα σβήνουν 30 κεριά. Με το αυτοκίνητο να είναι το πρώτο μοντέρνο κόμπακτ της φίρμας. Μαζί δε με το AX, το αντικαταστάτη του Visa, συνέστησαν τη μοντέρνα γκάμα του Quai de Javel για τα 90s.

Η Citroën ZX κυκλοφόρησε το 1991, έναν χρόνο ύστερα από την ανακοίνωσή της με το πρωτότυπο των rally raid που θα κέρδιζε πέντε παγκόσμιους τίτλους. Ο σχεδιασμός της ZX ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Citroën και του ιταλικού στούντιο του Bertone. Το αυτοκίνητο μάλιστα, διατέθηκε σε κάθε είδους κλειστή εκδοχή: 3θυρο, 5θυρο και break που πάει να στέισον. Το 1994, η Heuliez σχεδίασε μια κάμπριο εκδοχή της ZX, υπό το όνομα «Vent d’Ouest», αλλά που δεν είχε συνέχεια σε μοντέλο παραγωγής. 

Η ZX είχε να επιδείξει καινοτόμες λύσεις, τόσο στην καμπίνα όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Highlight στην πρώτη περίπτωση ήταν το συρόμενο πίσω κάθισμα (σε κάποιες εκδόσεις). Στη δεύτερη, στις κλασικές πια αναρτήσεις, ο πίσω άξονας στηριζόταν σε ελαστοκινητικούς συνδέσμους και έγινε έτσι αυτοκατευθυνόμενος, δίνοντας στην ZX χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Citroën ZX 

Η γκάμα της ZX αρχικά κορυφωνόταν για πρώτη φορά σε μια κόμπακτ Citroën με μια σπορ έκδοση. Η 1.9 Volcane απέδιδε 130 άλογα, αντικαθιστάμενη αργότερα από μια 1.9 με 122 PS και μια δίλιτρη με 123. Στη συνέχεια, έγινε 16βάλβιδη με 150 άλογα, για να τερματίσει στο τέλος της καριέρας της με 167 άλογα.

H Citroën ZX κατασκευάστηκε σε 2.465.000 κομμάτια. Και εκτός από τη Γαλλία, συναρμολογείτο επίσης στην Ισπανία, αλλά και στην Κίνα όπου συνέχισε την καριέρα της μέχρι το 2014 με αμάξωμα τριών όγκων και τα ονόματα Fukang και στη συνέχεια C-Elysée I. 

Citroën ZX

H ΖΧ αντικαταστάθηκε στην Ευρώπη στο τέλος του 1997 από την Xsara.

Δείτε την ελληνική διαφήμιση του 1992...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube