![Τόσο η μικρή, όσο κι η μεγάλη έκδοση των δύο EV φοράει κινεζική μπαταρία. Απλώς άλλου προμηθευτή. FIAT Grande Panda](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/essai-fiat-grande-panda-bbr-2025-036.jpg?itok=e0ZGMR3i)
Citroën ë-C3 και FIAT Grande Panda με μπαταρία της BYD
Τα Citroën ë-C3 και FIAT Grande Panda αναμένεται να λανσαριστούν και με μικρότερη μπαταρία, με ξεκάθαρα αστικό προσανατολισμό. Η BYD θα αποτελέσει σύμμαχο στην προσπάθειά τους.
![Τόσο η μικρή, όσο κι η μεγάλη έκδοση των δύο EV φοράει κινεζική μπαταρία. Απλώς άλλου προμηθευτή. FIAT Grande Panda](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/essai-fiat-grande-panda-bbr-2025-036.jpg?itok=e0ZGMR3i)
Το Citroën ë-C3 και το FIAT Grande Panda αποτελούν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Stellantis για αστική και περιαστική χρήση. Αμφότερα πρόκειται να αποκτήσουν νέες εκδόσεις που θα κοστίζουν κάτω από €20 χιλιάρικα προ επιδότησης.
Για να γίνει αυτό, θα χρειαστεί να συνδράμουν κι οι Κινέζοι με την κατάλληλη μπαταρία. Συγκεκριμένα, η BYD θα προμηθεύσει μια μικρή μπαταρία στον Όμιλο Stellantis που θα εξοπλίσει τις -μικρής αυτονομίας- εκδόσεις του Citroën ë-C3 και του FIAT Grande Panda από τα μέσα του 2025.
Τόσο η μικρή όσο κι η μεγάλη έκδοση των δύο EV φοράει κινεζική μπαταρία. Απλώς άλλου προμηθευτή
Επί του παρόντος, τα δύο μοντέλα προσφέρονται με μια LFP μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, που τους χαρίζει αυτονομία 320 km κατά WLTP. Την προμηθεύει ο Κινέζος κατασκευαστής Svolt, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Great Wall.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BYD ξεπέρασε τις πωλήσεις της Ford, στην 6η θέση παγκοσμίως
Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα, ο Stellantis θα στραφεί προς την BYD. Με χωρητικότητα που αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως 35 kWh, οι LFP μπαταρίες θα παράγονται στη Σλοβακία και τη Σερβία. Η αυτονομία -πάντα κατά το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP- αναμένεται να είναι μεταξύ των 200 και 250 km. Υπεραρκετή απόσταση για ένα αυτοκίνητο πόλης.
Έχοντας καταφτάσει στην αγορά πριν από το ιταλικό ομόλογό του, το Citroën ë-C3 θα είναι το πρώτο που θα αποκτήσει πρόσβαση στην μπαταρία της BYD. Αρχής γενομένης από τα μέσα του 2025. Το FIAT Grande Panda θα ακολουθήσει λίγους μήνες αργότερα, πιθανότατα στο τέλος του χρόνου. Η παραπάνω κίνηση θα επιτρέψει στα δύο ηλεκτρικά να μειώσουν την αρχική τους τιμή κάτω από τις €20.000.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT Grande Panda, τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει η έκδοση Abarth;
Προφανώς, σε αυτή την τιμή, ο εξοπλισμός θα είναι λειψός. Ήδη γνωρίζουμε ότι το φθηνότερο υβριδικό Grande Panda προσφέρεται στην Ιταλία προς €18.900. Αλλά δεν υπάρχει ηχοσύστημα, παρά μόνο μία βάση για να στηρίζεις το smartphone σου. Ευτυχώς, ακριβώς δίπλα υπάρχει μια θύρα φόρτισης, ώστε να μην ξεμείνεις χωρίς μουσική και πλοήγηση. Οι Ιταλοί αγοραστές θα αρκεστούν σε χειροκίνητα ρυθμιζόμενους καθρέπτες, χειροκίνητη ρύθμιση του κλιματισμού, ακόμη και πίσω παράθυρα με μανιβέλα. Αλλά κι ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών.