Citroën C4 SpaceTourer: Αβέβαιο μέλλον
Το υφιστάμενο C4 SpaceTourer αναμένεται να παρατείνει την καριέρα του για λίγα χρόνια. Το κόμπακτ MPV της Citroën πιθανόν στη συνέχεια να μην αντικατασταθεί.
Τα κόμπακτ MPV αποτελούν ένα είδος που απειλείται με εξαφάνιση στην Ευρώπη. Αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές έχουν αποχωρήσει από την κατηγορία τα τελευταία χρόνια, περιλαμβανομένων των Ford, Opel και Toyota. Ακόμη και η Renault, η οποία δημιούργησε την κατηγορία, πιθανότατα θα δώσει τέλος στη δυναστεία «Scénic» στο τέλος της εμπορικής καριέρας της υφιστάμενης, τέταρτης γενιάς που ντεμπουτάρισε το 2016.
Από την πλευρά της Citroën δεν υπάρχει καμία κίνηση. Ερωτώμενος γι’ αυτό από τους συναδέλφους μας στο Autocar, ο Vincent Cobée, γενικός διευθυντής της γαλλικής εταιρείας, παραδέχτηκε ότι φαίνεται δύσκολο να σχεδιάσεις ένα MPV, τουλάχιστον όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Πρέπει να έχεις το μυαλό σου επικεντρωμένο στα SUV, είπε. Η «σκληροτράχηλη» κατηγορία ήταν αυτή που αποτέλεσε και αποτελεί τις συμπληγάδες για τη δημοτικότητα των κόμπακτ MPV.
Η Citroën έχει ήδη δώσει ένα μέρος της απάντησης, καθώς το C5 Aircross διαθέτει προηγμένη πολυχρηστικότητα, με τρία ανεξάρτητα καθίσματα, ένα στοιχείο που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους πελάτες των MPV. Απλώς του λείπει μια τρίτη σειρά καθισμάτων! Το υπάρχον Grand C4 SpaceTourer ωστόσο διατηρεί αυτό το πλεονέκτημα. Ο Vincent Cobée είπε ότι «θα συνεχίσουμε να πουλάμε το C4 SpaceTourer για όσο το καταφέρνουμε: Για όσο μπορούμε να το κατασκευάσουμε και για όσο μπορούμε να του βρίσκουμε πελάτες».
Αυτό φαίνεται να υποδηλώνει ότι η τρέχουσα γενιά του, η οποία χρονολογείται από το 2013, θα έχει διευρυμένη χρονικά καριέρα. Έτσι θα παραμείνει στον κατάλογο της Citroën για μερικά ακόμη χρόνια, τη στιγμή που σε έναν κλασικό κύκλο ζωής θα έπρεπε να αντικατασταθεί σύντομα -αν όχι να το έχει ήδη κάνει. Ο Vincent Cobée είπε επίσης ότι, «θα συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το υπάρχον αυτοκίνητο».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C4 Grand SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130
Για την επόμενη γενιά, ο επικεφαλής της Citroën προτιμά να βλέπει μακριά, διότι εξήγησε ότι περιμένει να δει ποια θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση ύστερα από τα SUV. Η μετά-SUV εποχή τριβελίζει ήδη το μυαλό των κατασκευαστών, αλλά προς το παρόν -και για λίγα χρόνια ακόμη- όχι αυτό των πελατών…