CEO της Lucid: 20% κατασκευαστής, 80% προμηθευτής άλλων
Η Lucid κατασκευάζει αυτοκίνητα μόνο και μόνο για να διαφημίσει την πραμάτεια της.
Ο Peter Rawlinson δεν χτίζει απλώς μια εταιρεία αυτοκινήτων. Στην πραγματικότητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lucid Motors βλέπει τα αυτοκίνητα ως μόνο ένα μικρό κλάσμα της μελλοντικής δραστηριότητας της αμερικανικής start-up.
«Θα ήθελα μια αναλογία στο 20-80. Το 20% να ασχολείται με τα αυτοκίνητα, το 80% με την αδειοδότηση», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Επειδή το όραμα που έχω για τη Lucid είναι το εξής: Ακριβώς όπως υπάρχει ένα εξάρτημα της Intel μέσα στο φορητό υπολογιστή σας, να υπάρχει ένα Lucid μέσα στο Honda ή στο Toyota σας». Η Intel έφερε επανάσταση στα λάπτοπ προμηθεύοντας επεξεργαστές σε εταιρείες ηλεκτρονικών όπως η IBM κι η Apple. Ο Rawlinson πιστεύει ότι η Lucid θα μπορούσε να διαδραματίσει παρόμοιο ρόλο για τα EV — πουλώντας τα ηλεκτρικά της συστήματα στους κατασκευαστές. Ειδικά σε όσους έχουν μείνει πίσω στον ηλεκτρικό στίβο.
Για πόσο ακόμα θα αντέξει η Lucid να ζημιώνεται πάνω από $300 χιλιάρικα για κάθε μοντέλο που πουλά;
Δεν διευκρίνισε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε η Lucid θα μπορούσε να αρχίσει να συγκεντρώνει το 80% των εσόδων της από συμφωνίες αδειοδότησης με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο η Lucid πουλά αυτοκίνητα είναι για να διαφημίσει στην αγορά την υποκείμενη τεχνολογία της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το πρώτο Lucid Air βολτάρει πλέον στους αθηναϊκούς δρόμους
«Γιατί δεν γινόσουν ένας απλός προμηθευτής, Peter; Γιατί χρειαζόμαστε τα αυτοκίνητα ως βιτρίνα για το προϊόν μας», είπε. Βιτρίνα που αναμένεται να γιγαντωθεί. Η Lucid στοχεύει στην παραγωγή ενός εκατομμυρίου τεμαχίων ετησίως μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, από περίπου 9.000 αυτοκίνητα τη χρονιά που μας πέρασε. Ώστε να αρχίσει να υπάρχει και κέρδος, γιατί προς το παρόν, υφίσταται μόνο ζημία.
Η Lucid παρείχε τεχνολογία μπαταρίας στο παρελθόν στη Formula E, το ηλεκτρικό αντίστοιχο της F1. Κι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με την Aston Martin. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία θα πληρώσει $450 εκατομμύρια. Ώστε το επερχόμενο ηλεκτρικό της μοντέλο να χρησιμοποιεί τους ηλεκτροκινητήρες της Lucid, την τεχνολογία μπαταριών και το «Wunderbox», που απλοποιεί τη φόρτιση. Η start-up βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες εταιρείες για πιθανή συνεργασία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Shaquille O’Neal έφτιαξε κουπέ Lucid Air, για να χωράει
Η αυτοκίνηση απομακρύνεται από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές και στρέφεται προς τις εταιρείες τεχνολογίας. Η Tesla είναι στην πράξη μια εταιρεία λογισμικού, η BYD ξεκίνησε ως κατασκευαστής μπαταριών. H Xiaomi κι η Huawei έχουν ήδη μπει στο παιχνίδι, η Sony το ίδιο, ενώ το αυτό προσπαθεί να κάνει κι η Foxconn.