CEO Lamborghini, «πολύ νωρίς για ηλεκτρικά hypercars»
Ο Stephan Winkelmann, αφεντικό της Lamborghini, σχολιάζει τις χαμηλές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών hypercars.
Σε απόλυτη αντιστοιχία με τον ομόλογό του στην Bugatti-Rimac, στον ίδιο όμιλο ανήκουν άλλωστε, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini εξέφρασε τις ανησυχίες του για τα πλήρως ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα.
Λέγοντας ότι δεν διαθέτουν ορισμένα από τα στοιχεία που βγάζουν «συναίσθημα» στα αντίστοιχα μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Και το κυριότερο, δεν πουλάνε επί του παρόντος, αυτό είναι που προφανώς καίει τη Lamborghini.
Τι αγοράζεις σε ένα υπεραυτοκίνητο; Συναίσθημα! Ε, τα ηλεκτρικά υστερούν σε σχέση με τα θερμικά!
Ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την επαναφορτιζόμενη υβριδική Revuelto, ο Winkelmann δήλωσε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα «δεν έχουν ζήτηση μέχρι στιγμής». Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο 59χρονος πιστεύει ότι «είναι πολύ νωρίς για μια ηλεκτρική hypercar Lamborghini και πρέπει να δούμε εάν και πότε θα υπάρξει».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί ο Mate Rimac «μετανιώνει» για το ηλεκτρικό του hypercar;
Ενώ έχουμε δει αμέτρητες ψηφιακές αποδόσεις EV υπεραυτοκίνητων όλα αυτά τα χρόνια, το μοναδικό που έχει κάνει αισθητή την παρουσία του ευρέως είναι το Rimac Nevera, το αυτοκίνητο των ρεκόρ.
Αλλά ακόμη κι αυτό αποδείχθηκε ότι είναι δύσκολο να προσελκύσει αγοραστές σε σύγκριση με τα αντίπαλα μοντέλα που φορούν θερμικούς κινητήρες, όπως άλλωστε σημειώνει ο ίδιος ο Mate Rimac.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα δίνατε €3,5 εκατομμύρια για το ηλεκτρικό Aspark Owl των 2.1012 ίππων;
Με το Tesla Roadster να αναβάλλεται συνεχώς και το Aspark Owl να έχει πουλήσει ελάχιστα, το Nevera έχει ανταγωνισμό μόνο από την Κίνα. Πρόκειται για το Yangwang U9 της BYD. Με 1.287 ίππους και τιμή σοκ για την κατηγορία, κοστίζει περίπου το 1/10 του Rimac.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το πρωτότυπο MG EXE181 απειλεί το Rimac Nevera με μόλις 1,9” για το 0-100
Ωστόσο, ο Winkelmann δεν πολυσκάει γιατί περιέγραψε την παρουσία της Lamborghini στην Κίνα ως «περιορισμένη».
Ο Γερμανός δεν πιστεύει ότι η απόδοση είναι το πρόβλημα των ηλεκτρικών, αλλά ότι δεν μπορούν να αναπαραχθούν ορισμένες συναισθηματικές πτυχές των θερμικών υπεραυτοκινήτων.
Οι PHEV Lamborghini διατηρούν έναν κινητήρα V12 (Revuelto) ή V8 (Temerario, Urus) και δεν αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι απορρίπτει συλλήβδην την ηλεκτροκίνηση, απλώς την προορίζει για πιο ψηλά αμαξώματα. Η πρώτη ηλεκτρική Lambo θα είναι το crossover Lanzador των 1.360 ίππων, που κι αναμένεται το 2028.
Για το πιο μακρινό μέλλον, η Lamborghini προσβλέπει στα συνθετικά καύσιμα, τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό ανάπτυξη από την Porsche, επίσης του ομίλου VW. Η Sant'Agata ελπίζει ότι οι κανονισμοί θα επιτρέψουν τη χρήση τους, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.