CEO Aston Martin, τα υβριδικά είναι ο δρόμος για την κόλαση
Θεωρείται από τους πρωτεργάτες της ηλεκτροκίνησης και πιστεύει ότι η ενασχόληση με τα υβριδικά είναι ζημιογόνος, αφού αποπροσανατολίζει από τον πραγματικό στόχο.
Ο Andy Palmer είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, μετά από θητεία 13 ετών στη Nissan. Από πολλούς θεωρείται ο πνευματικός πατέρας του ηλεκτρικού Nissan Leaf κι η γνώμη του για τα υβριδικά έχει ενδιαφέρον.
Αρχικά, να θυμίσουμε ότι το Leaf πρώτης γενιάς αποτέλεσε ένα από τα μοντέλα πιονέρους της ηλεκτροκίνησης. Αυτά που άνοιξαν τον δρόμο για την έντονη ανάπτυξη που σημειώνουν πλέον τα EV παγκοσμίως. Με τον ιθύνοντα νου που το σχεδίασε να εκφράζει τις αντιρρήσεις του για τα υβριδικά μοντέλα.
Μπορεί να κάνει καριέρα στην Aston Martin εδώ και μια δεκαετία, αλλά φέρει μερίδιο στην εξάπλωση των ηλεκτρικών
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Business Insider, ο Palmer έθιξε το πώς η Δύση μένει πίσω στον στίβο της ηλεκτροκίνησης. Ο νικητής; Στα μάτια του είναι η Κίνα, η οποία ουσιαστικά επωφελείται από την αδράνεια του υπόλοιπου πλανήτη. Με την ευθύνη να βαραίνει κυρίως την προσκόληση στα υβριδικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν στο μέλλον;
«Τα υβριδικά είναι ο δρόμος προς την κόλαση», δήλωσε χαριτολογώντας. «Πρόκειται για μια περίοδο μετάβασης κι όσο περισσότερο παραμένεις σε αυτή τη μετάβαση, τόσο περισσότερο αργείς να περάσεις στην επόμενη φάση. Αν απλώς καθυστερήσεις τη μετάβαση στα EV αραιώνοντάς τη με υβριδικά, τότε θα είσαι λιγότερο ανταγωνιστικός για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Και θα επιτρέψεις στους Κινέζους να συνεχίσουν να αναπτύσσουν την αγορά τους και την ηγετική τους θέση. Ειλικρινά, πιστεύω ότι είναι ανοησία».
Η κινεζική κυριαρχία τροφοδοτείται από κρατικές επιδοτήσεις άνω των €300 δισεκατομμυρίων, που έχει χορηγήσει η εγχώρια κυβέρνηση από το 2009. Τα κεφάλαια βοήθησαν την Κίνα να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία και το λογισμικό ηλεκτρικών μοντέλων. Έτσι, υπάρχουν προσιτά μοντέλα όπως το BYD Seagull που κοστίζει κάτω από €10.000. Και βέβαια, οι γίγαντες των μπαταριών, όπως η CATL.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Ευρωπαίοι καίνε χρήμα για να διατηρηθούν στην Κίνα
«Τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλά», πιστεύει ο αποκαλούμενος «νονός των ηλεκτρικών». «Νομίζω ότι οι κινεζικές εταιρείες έχουν πολλά να μάθουν από τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη, γιατί αυτή είναι η πιο δύσκολη αγορά στον κόσμο. Εάν επιβιώσουν, τότε θα είναι ασυναγώνιστες». Ο 61χρονος προειδοποιεί επίσης ότι η χρήση δασμών δεν θα είναι αποτελεσματική μακροπρόθεσμα. Τα προστατευτικά μέτρα απλώς διευρύνουν το χάσμα, προειδοποιεί, επιτρέποντας στη δυτική αυτοκινητοβιομηχανία να τεμπελιάσει και να εφησυχάσει, ενώ η Κίνα προχωρά.