BMW, ανούσιο το να μεγαλώνουν συνέχεια οι μπαταρίες των EV

BMW, ανούσιο το να μεγαλώνουν συνέχεια οι μπαταρίες των EV

Με το άγχος της αυτονομίας να υπάρχει ακόμα στους υποψήφιους EV αγοραστές, τα νέα μοντέλα έχουν ολόενα μεγαλύτερες μπαταρίες. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, υποστηρίζει η BMW.

BMW

H BMW παρουσίασε πριν δύο εβδομάδες την ανανεωμένη iX. Με το μοντέλο xDrive 60 να φοράει μια τεράστια μπαταρία χωρητικότητας 115 kWh, από τις οποίες είναι προσβάσιμες οι 109,1 kWh. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η συνεχής διόγκωση των μπαταριών θα πρέπει να συνεχιστεί επ' άπειρον.

Ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, υποστήριξε ότι οι εταιρείες δεν μπορούν «να κάνουν τις μπαταρίες όλο και μεγαλύτερες γιατί τότε τα EV δεν θα έχουν πλέον νόημα». Ανέφερε ότι γίνεται πολύς λόγος και κάποιοι δηλώνουν ότι θα αγοράσουν ηλεκτρικό μόνο όταν θα μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 km με μία φόρτιση. Αλλά η κατασκευή ενός τέτοιου EV δημιουργεί ένα «άσκοπα κακό» αποτύπωμα άνθρακα. Αντίθετα, η βελτίωση της απόδοσης είναι «πολύ πιο σημαντική από τις ολοένα μεγαλύτερες μπαταρίες».

Οι τεράστιες μπαταρίες προσθέτουν ένα πλεονέκτημα και πολλά μειονεκτήματα. Η μικρή κατανάλωση ενέργειας έχει μόνο θετικά

BMW

Συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Άλλωστε, με εξαίρεση το πετρέλαιο, κανένα άλλο καύσιμο δεν μπορεί να προσφέρει 4ψήφια αυτονομία. Βενζίνη, υγραέριο, φυσικό αέριο, κανένα δεν ξεπερνά τα 500-600 km. Αλλά και τα ντιζελοκίνητα, αν κινηθείς σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο, ελάχιστα μοντέλα μπορούν να πλησιάσουν τα 1.000 km. Για να καταφέρει ένα ηλεκτρικό να προσφέρει τέτοια αυτονομία, θα πρέπει να φοράει μπαταρία τέρας. Όπως το Nio ET7. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO της Nio, το μισό τοπ 10 θα είναι κινεζικό το 2035

Με μπαταρία 150 kWh ημί-στερέας κατάστασης, μπορεί αποδεδειγμένα να καλύψει 1.070 km με μία φόρτιση. Αλλά η μπαταρία είναι τόσο ακριβή κι αντί-οικολογική, που ο Κινέζος κατασκευαστής την παρέχει μόνο με πρόγραμμα ενοικίασης για συγκεκριμένες μέρες. Δηλαδή απευθύνεται μόνο σε όσους σκοπεύουν να κάνουν κάποιο πολύ μακρινό ταξίδι. Όχι απλώς σε όποιους αγχώνονται ή θέλουν να φορτίζουν πιο σπάνια. 

BMW

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται κι ο CEO της Lucid Motors, Peter Rawlinson. Ακούγεται οξύμωρο, από τη στιγμή που η εταιρεία του προσφέρει μοντέλο με αυτονομία άνω των 800 km, αλλά ο ίδιος θεωρεί ότι το μέλλον «είναι στις αυτονομίες πέριξ των 300 km». Αυτή η ιδέα μπορεί να ακούγεται γελοία σήμερα, όταν το «άγχος εμβέλειας» παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που κρατούν τους ανθρώπους γαντζωμένους στο πρατήριο. Αλλά ο Rawlinson υποστηρίζει ότι σύντομα πολλοί άνθρωποι -ιδιαίτερα οι κάτοικοι των πόλεων- θα συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να τα βγάλουν πέρα ​​με πολύ λιγότερα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Lucid Air του 2025 είναι το πιο αποδοτικό EV της αγοράς

Μόλις η υποδομή φόρτισης είναι άφθονη κι αξιόπιστη, οι οδηγοί θα συνηθίσουν να φορτίζουν όποτε είναι σταθμευμένοι, δήλωσε. Κι από τη στιγμή που θα μπορείς «να κουμπώσεις» οπουδήποτε κι ανά πάσα στιγμή, δεν θα χρειάζεσαι εκατοντάδες χιλιόμετρα επιπλέον εμβέλειας για λόγους ασφαλείας. Μέχρι το 2030, ο Rawlinson πιστεύει ότι οι αγοραστές θα αποδέχονται μια αυτονομία της τάξεως των 300 km σε ένα οικογενειακό μοντέλο. Άλλωστε, σκοπός του είναι η αμερικανική start-up είναι να κάνει τα EV τόσο αποδοτικά στην κατανάλωση ενέργειας, ώστε να κερδίζουν τους αντιπάλους τους στο κόστος της μπαταρίας, ενώ θα προσφέρουν ισοδύναμη αυτονομία.

BMW

Προβλέπει ότι μελλοντικά μια αυτονομία 300 km θα μπορεί να προσφερθεί από μπαταρία χωρητικότητας 30 kWh. Με την τιμή της κατασκευής ανά kWh να μειώνεται συνεχώς, ένα οικογενειακό ηλεκτρικό θα έχει μπαταρία που θα κοστίζει το 1/4 ή και λιγότερο από τις θηριώδεις σημερινές. Κάτι που θα μειώσει περαιτέρω τις τιμές των νέων EV.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube