Bentley S1! Τέτοιο pick-up μάλιστα!
Αυτό είναι το απόλυτο αγροτικό για να ξεχωρίζεις μέσα από το συρμό των αμερικανικών, γιαπωνέζικων και εσχάτως γερμανικών pick-up.
Ας υποθέσουμε ότι χρειάζεσαι ένα «αγροτικό», αλλά τα εκλεπτυσμένα γούστα σου βρίσκουν τα Toyota Hilux και Ford Ranger μπασκλασαρία και μια Mercedes-Benz Χ-Class ένα μακιγιαρισμένο και φτιασιδωμένο Nissan Navara.
Ε, λοιπόν! Η τύχη σου χαμογελά, καθώς στις 11 Μαΐου στις Silverstone Auctions, στη Βρετανία, δημοπρατείται μια Bentley S1 του 1956, με τον οίκο να έχει αναλάβει να βρει στο «πιο κομψό pick-up του κόσμου» νέο σπίτι. Κι αν αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν να σκεφτείς μια Bentley ως αγροτικό φορτηγάκι, να σας θυμίσουμε τα λόγια του Ettore Bugatti που απέκλεισε τη βρετανική εταιρεία από ανταγωνίστρια, λέγοντας ότι πρόκειται για τον κατασκευαστή των «ταχύτερων φορτηγών του κόσμου». Μάλιστα χρησιμοποίησε το βρετανικό όρο για τα επικαθήμενα μεγάλα φορτηγά: «the world’s fastest lorries»!
Το κάστομ pick-up που βλέπετε ήρθε στη ζωή το 1956 ως μια συμβατική Bentley S1 και αγοράστηκε καινούργια στο Λονδίνο από τον Charles Lloyd-Jones, του οποίου η οικογένεια ανήκε στην παλαιότερη αλυσίδα πολυκαταστημάτων στην Αυστραλία. Ο Jones πούλησε αργότερα την 6κύλινδρη δεξιοτίμονη μπερλίνα στον William Keith Rous, πιο επίσημα γνωστό ως ο Right Honourable 6th Earl of Stradbroke, ο οποίος τη μετέφερε στην Αυστραλία, όπου και ζούσε.
Οι Αυστραλοί αγαπούν πιο πολύ και από τους Αμερικανούς τα «ute» τους –συντομογραφία για το «utility» ή το «coupé utility». Με άλλα λόγια, pick-up που βασίζονται συνήθως σε στέισον που το πίσω μέρος τους μετατράπηκε σε καρότσα. Με τον ίδιο τρόπο που οι Αμερικανοί μετέτρεψαν μια Chevrolet Brookwood σε El Camino ή το Ford Ranch Wagon σε Ranchero.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 412 του '89 με καρότσα
H αγάπη αυτή είναι ίσως ο λόγος που ο κόμης πήγε στον καροσερίστα George Williams στη Νέα Νότια Ουαλία για να μετατρέψει την S1 σε pick-up με μια όμορφη καρότσα από σκληρό ξύλο που καταλαμβάνει το πίσω μισό του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα τα χυτά, καλοσχηματισμένα πίσω φτερά της αρχικής καροσερί. Ο κόμης, που σαφώς δεν είχε κανένα πρόβλημα να αντέξει οικονομικά μια κάστομ Bentley, την έβαψε σε ένα λαμπερό κίτρινο της μπανάνας, με το όνομα του αγροκτήματος φάτσα-κάρτα στις πόρτες και την εικόνα ενός βοοειδούς «Black Angus» στο καπό.
Το 2011, ο Rous δώρισε το αυτοκίνητο στο Trinity Grammar School, το οποίο το δημοπράτησε αμέσως για να συγκεντρώσει κεφάλαια για μια νέα βιβλιοθήκη για το σχολείο. Το 2012, ένας αγοραστής αγνώστων στοιχείων έφερε την Bentley πίσω στη Βρετανία, όπου μέχρι σήμερα παρέμενε σε ιδιωτική συλλογή.
Η «αγροτική» Bentley είναι σε μέτρια κατάσταση όσον αφορά τη φθορά, αλλά δεν είναι αποκαρδιωτική δεδομένης της ηλικίας της. Η ξύλινη καρότσα, που φαίνεται να έχει κατασκευαστεί από μαόνι ή κάποιο παρόμοιο είδος ξύλου, θα μπορούσε να είχε ξανά-φινιριστεί, καθώς είναι τόπους τόπους αβερνίκωτη έχει κάμποσα χτυπήματα, καθώς και μια περιορισμένη οξείδωση εκεί που πατά στο μέταλλο.
Ο οίκος που τη δημοπρατεί εκτιμά ότι το αυτοκίνητο θα πουληθεί από 25 έως 30 χιλιάδες στερλίνες. Τιμή σημαντικά υψηλότερη από την τρέχουσα τιμή μιας 4θυρης Bentley S1 Standard Steel του 1956 σε παρόμοια κατάσταση που δεν υπερβαίνει τις £14.000. Αλλά ακόμη κι έτσι, αν είσαι ο τύπος που γράφουμε στην αρχή, δεν θα βρεις κάποια άλλη καροτσάτη Bentley, πόσω μάλλον φθηνότερη.