Bentley: 60 χρόνια S2 Continental Flying Spur
Το 2019 σηματοδοτεί τα 100 χρόνια Bentley, ικανός λόγος για εορτασμό. Σηματοδοτεί όμως και την 60ή επέτειο της S2 Continental Flying Spur, του πιο διάσημου μεταπολεμικού μοντέλου του Crewe.
H S2 ήταν η αναβαθμισμένη έκδοση της S1 που λανσαρίστηκε το 1955 και τα δύο αυτοκίνητα ήταν δίδυμα με τις Rolls-Royce Silver Cloud I και Silver Cloud II αντίστοιχα. Και οι δύο εκδοχές ήταν εξαιρετικά επιτυχείς και κερδοφόρες για αμφότερες τις φίρμες. Δεδομένου ότι οι Bentley και Rolls πουλούσαν τις S1/S2 και Silver Cloud ως πλήρη αυτοκίνητα, ήταν επίσης θετικό το γεγονός ότι αυτή η στρατηγική ήταν και ο ολοκληρωμένος, σύγχρονος δρόμος προς τα εμπρός.
Εκείνη της εποχή οι περισσότερες εταιρείες στα περιορισμένης παραγωγής και υψηλής κλάσης μοντέλα τους παρείχαν το σασί με τα μηχανικά μέρη και την καροσερί αναλάμβαναν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν διάφορες καροτσερίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Rolls-Royce Silver Cloud 1955-1965
Η S2 Continental Flying Spur του 1955 φορούσε έναν εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κινητήρα V8 L-Series, εξελιγμένο από τη Rolls-Royce -που ανήκε τότε στην Bentley. To μοτέρ των 230 ίππων είχε αντικαταστήσει το παλιό σε σειρά 6κύλινδρο που ερχόταν από τη δεκαετία του ’20. Συνδυαζόταν δε με αυτόματο σασμάν της General Motors και συγκεκριμένα ένα 4τάχυτο Hydra-Matic.
Ο κινητήρας των 6,2 λίτρων βελτίωσε σημαντικά την απόδοση του βρετανικού grand tourer, αλλά ίσως το σημαντικότερο ήταν ότι απέδιδε την απαραίτητη ισχύ για το σύστημα κλιματισμού της καμπίνας. Η νέα S2 διέθετε επίσης ηλεκτρικά παράθυρα και αεραγωγούς για το ξεθάμπωμα του πίσω κρύσταλλου, χαρακτηριστικά που ήδη προσφέρονταν στα μεγάλα αμερικανικά αυτοκίνητα πολυτελείας.
Πέρα από έναν κινητήρα που ήρθε «δανεικός» από τη Rolls-Royce, η S2 Continental Flying Spur μοιράστηκε την ηλεκτρικά ελεγχόμενη ανάρτηση της Silver Cloud II, το σασί και τα περισσότερα πάνελ της καροσερί. Όπως και στην RR, ο σχεδιασμός της ήταν ρευστός, κομψός και τελικά αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής.
Η S2 τερμάτισε την παραγωγή της το 1962 ύστερα από 1.922 αυτοκίνητα: 1.863 με στάνταρ μεταξόνιο (τα 15 ήταν Drophead Coupé από την καροτσερία H. J. Mulliner & Co) και 57 με μακρύ μεταξόνιο (πέντε σε καροσερί του James Young και ένα του Wendler). Όσον αφορά τις S2 Continental, συνολικά κατασκευάστηκαν 388, σε κατασκευή και καροσερί των ίδιων coachbuilders όπως και της στάνταρ S2.
Κάποιοι ίσως εκπλαγούν από το γεγονός ότι η Bentley γιορτάζει ένα παλιό μοντέλο της που στην ουσία του είναι μια Rolls-Royce με άλλα σήματα. Για πολλά χρόνια όμως, η πρωταρχική διαφορά ανάμεσα σε μια Bentley και μια Rolls ήταν η στρογγυλεμμένη γρίλια στη μάσκα του ψυγείου της Bentley. Η Rolls-Royce δεν ελέγχει πλέον την Bentley, το οποίο αποτελεί πλέον μέλος του Volkswagen Group. Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι η σύγχρονη Continental Flying Spur, η οποία επανεμφανίστηκε το 2005, βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Audi και το Volkswagen Phaeton, η S2 Continental Flying Spur που φιγουράρει στο προσκήνιο των αναμνήσεων της βρετανικής φίρμας έχει νόημα.