Αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν πιστώσεις CO₂ από Tesla και Polestar

Αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν πιστώσεις CO₂ από Tesla και Polestar

Συνεργασίες για τη μείωση εκπομπών CO₂, αποφυγή προστίμων και συμμόρφωση με τους αυστηρούς κανόνες της ΕΕ για το 2025. Οι Stellantis, Toyota και Ford ενώνουν δυνάμεις με την Tesla, ενώ η Mercedes-Benz συνεργάζεται με Polestar, Volvo Cars και Smart.

CO₂

Αντιμέτωπες με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2025, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Polestar πωλούν πλεονάζουσες πιστώσεις άνθρακα σε άλλες εταιρείες για να τις βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς, σύμφωνα με έγγραφο που κατατέθηκε στην ΕΕ την Τρίτη, 7 Ιανουαρίου.

Οι κατασκευαστές που υπολείπονται σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να δημιουργήσουν «pools» εκπομπών, αγοράζοντας πιστώσεις από εταιρείες με πλήρως ηλεκτρικές πωλήσεις, όπως η Tesla και η Polestar. Αυτή η στρατηγική μπορεί να τους εξοικονομήσει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν δυνάμεις για να αποφύγουν πρόστιμα για τις εκπομπές CO2

CO₂

Μεταξύ αυτών που συμμετέχουν στη σύμπραξη (pool) της Tesla συγκαταλέγονται οι Stellantis, Toyota, Ford, Mazda και Subaru. Παράλληλα, η Mercedes-Benz δημιουργεί ένα δικό της pool, σε συνεργασία με τις Polestar, Volvo Cars και smart.

Η Tesla, για παράδειγμα, κερδίζει σημαντικά από την πώληση πιστώσεων άνθρακα, οι οποίες αντιπροσώπευαν σχεδόν το 3% των συνολικών της εσόδων, ύψους 72 δισ. δολαρίων, για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου πέρυσι.

Η Polestar, από την πλευρά της, δήλωσε ότι η συμφωνία της με τη Mercedes θα περιλαμβάνει την πώληση πλεοναζόντων πιστώσεων, ενώ η Volvo Cars επεσήμανε ότι αναμένει σημαντικό πλεόνασμα εκπομπών CO2 φέτος, έχοντας μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές ανά όχημα κατά 40% από το 2018.

CO₂

Οι κανόνες της ΕΕ για το 2025 αναμένεται να κοστίσουν στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον CEO της Renault, Luca De Meo. Παράλληλα, o ACEA, ο ευρωπαϊκός σύνδεσμος αυτοκινητοβιομηχανιών, ζητά ανακούφιση από τους κανονισμούς, ενώ χώρες όπως η Ιταλία έχουν καλέσει σε αναστολή των προστίμων για το 2025.

O Όμιλος Stellantis, σε δήλωσή του, επιβεβαίωσε ότι η συμμετοχή του στην ιδιότυπη αυτή ομάδα θα τη βοηθήσει να επιτύχει τους στόχους της ΕΕ, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να επενδύει σε καινοτόμες ηλεκτρικές και χαμηλών εκπομπών τεχνολογίες.

Ο επικεφαλής ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων του Ομίλου Stellantis, Jean-Philippe Imparato, ανέφερε ότι ο στόχος της εταιρείας για εφέτος είναι να αποφύγει τα πρόστιμα, σημειώνοντας ότι οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη πρέπει να αυξηθούν από το 12% στο 21% του συνολικού όγκου για να αποφευχθούν πρόστιμα 300 εκατομμυρίων ευρώ ανά ποσοστιαία μονάδα που δεν επιτυγχάνεται.

CO₂

Τα «pool» παραμένουν ανοιχτά και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με προθεσμία αίτησης έως τις 5 Φεβρουαρίου για την Tesla και έως τις 7 Φεβρουαρίου για εκείνο της Mercedes-Benz. Η γερμανική φίρμα σημείωσε ότι η συμμετοχή της στο pool αποσκοπεί στο να καλύψει το εναπομείναν κενό για την επίτευξη των στόχων CO2.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να ζητήσει επιπλέον πληροφορίες για τις συμφωνίες pooling, αλλά δεν αξιολογεί τους εμπορικούς τους όρους. Οι συμμετέχοντες δεν επιτρέπεται να ανταλλάσσουν δεδομένα πέραν των μέσων εκπομπών CO2, του στόχου εκπομπών και του αριθμού αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί.

Πηγή: Reuters

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube