Αυτά είναι τα 20 πιο ακριβά αυτοκίνητα του 2023
Στην κρίση, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Σε ποια αυτοκίνητα ξόδεψαν τα χρήματά τους το 2023;
Η αύξηση του κόστους ζωής με τη στασιμότητα των μισθών ανάγκασε τους περισσότερους από εμάς να σφίγγουμε περισσότερο το ζωνάρι τη χρονιά που τελειώνει σήμερα.
Επειδή όμως στην κρίση κάποιοι γίνονται ακόμα πιο βαθύπλουτοι, πάμε να δούμε τα 20 πιο ακριβά αυτοκίνητα που δημοπρατήθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες.
20. 1995 Ferrari F50 – $5.065.000
Ήδη το πιο φθηνό από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα του 2023 είναι παράλογα ακριβό. Μπορείτε να φανταστείτε να έχετε στην κατοχή σας μία F50 για 27 χρόνια και να την οδηγήσετε για μόλις 1.342 km σε αυτό το διάστημα; Όχι, αλλά δεν σκέφτονται όλοι όπως εμείς που αγαπάμε την οδήγηση. Βλέπουν τα αυτοκίνητα ως επένδυση και μάλιστα εξαιρετικά προσοδοφόρα.
19. 2010 Pagani Zonda R – $5.340.000
Πριν από είκοσι πέντε χρόνια, η Pagani είχε μόλις παραδώσει το πρώτο της μοντέλο σε πελάτη, αλλά τώρα η γκάμα της ιταλικής μάρκας ξεχειλίζει από δημιουργίες γεμάτες ανθρακονήματα. Αυτή η Pagani είναι λίγο πιο ιδιαίτερη από τις υπόλοιπες, καθώς είναι μία από τις μόλις 10 R Revolución Specification Zonda που κατασκευάστηκαν ποτέ.
18. 1959 Ferrari 250 GT TdF – $5.365.598
Η συγκεκριμένη 250 Tour de France – ένα μοντέλο που ονομάστηκε έτσι για να τιμήσει την επιτυχία της Ferrari στον τότε διάσημο αγώνα αυτοκινήτων – ήταν αρχικά κόκκινη. Όμως ο δεύτερος ιδιοκτήτης επέλεξε να την ξαναβάψει στο Oro Chiaro (ελαφρύ χρυσό) λίγους μήνες αφότου την αγόρασε.
17. 1967 Ferrari 275 GTB/4 – $5.395.000
Δύο λεπτομέρειες ξεχωρίζουν στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η πρώτη είναι ότι ο αρχικός ιδιοκτήτης της ήταν ο σταρ του κινηματογράφου Steve McQueen. Η δεύτερη ότι μετατράπηκε σε κάμπριο μετά από ένα ατύχημα στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ευτυχώς, έκτοτε έχει επιστρέψει στο κουπέ αμάξωμα από τους ειδικούς της Ferrari Classiche. Διαβάστε περισσότερα, εδώ...
16. Bugatti Type 57 SC Tourer 1937 – $5.395.000
Η Type 57 SC της Bugatti είναι πιθανότατα πιο γνωστή ως κουπέ, αλλά βγήκαν και μερικές κάμπριο εκδόσεις. Το «C» στο «SC» υποδηλώνει έναν κομπρέσορα που αύξησε την ισχύ στα 200 PS και χάρισε τελική ταχύτητα 193 km/h. Διαβάστε περισσότερα, εδώ...
15. 2002 Ferrari Enzo – $5.998.805
Με μόνο 399 πωλήσεις, η Enzo είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο, αλλά η συγκεκριμένη είναι μοναδική. Αποτελεί το σασί νούμερο 1 κι ανήκε στον δις πρωταθλητή της F1, Fernando Alonso. Η Enzo κόστιζε $659.000 όταν ήταν καινούργια. Ακόμα κι αν την είχε πληρώσει και συνυπολογίζοντας τον πληθωρισμό, ο Alonso έβγαλε σοβαρά χρήματα από την πώλησή της.
14. 1951 Ferrari 340 America Barchetta – $6.338.737
Ανήκε στον ίδιο συλλέκτη για 48 χρόνια. Ήταν στην τρίτη θέση στο Le Mans το 1951 προτού μια σπασμένη μίζα την αναγκάσει να εγκαταλείψει τον αγώνα μετά από μια επίσκεψη στα πιτ. Συμμετείχε επίσης στις 12 Ώρες του Sebring το 1953 και στη Daytona Speed Week το 1954.
13. 1955 Ferrari 121 LM Spider – $6.379.285
Αυτή η 121 LM Spider αγωνίστηκε στο Le Mans το 1955 και 68 χρόνια αργότερα επέστρεψε στο ίδιο μέρος για να δημοπρατηθεί. Ένα από τα τέσσερα σωζόμενα αυτοκίνητα, αγωνίστηκε επίσης στα Mille Miglia.
12. 1959 Ferrari 410 Superamerica – $6.605.000
Το φανταχτερό -αν και μαύρο- κουπέ είναι ένα από τα μόλις επτά αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί με καλυμμένους προβολείς και το μοναδικό από αυτά που είναι βαμμένο σε Nero Tropicale IVI. Φοράει έναν Lampredi V12 με 400 PS.
11. 1961 Ferrari 250GT SWB Berlinetta – $7.316.598
Το να μην μπορείτε να βρείτε το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου σας όταν προσπαθείτε να το πουλήσετε μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα. Φανταστείτε να έχετε χάσει την πιστοποίηση της Ferrari Classiche για την 250 GT σας. Ευτυχώς, το εργοστάσιο έστειλε ένα ψηφιακό αντίγραφο, οπότε η έλλειψη του «Κόκκινου Βιβλίου» δεν την εμπόδισε να πουληθεί σε υψηλή τιμή.
10. 1962 Ferrari 250GT SWB Berlinetta – $9.465.000
Άλλη μία 250 GT SWB, αλλά το γεγονός ότι δεν έχει υποστεί restoration και καθώς είχε μόλις τέσσερις ιδιοκτήτες σε 61 χρόνια, της επέτρεψαν να πουληθεί ακριβότερα. Διαβάστε περισσότερα, εδώ...
9. Mercedes-Benz CLK-GTR Roadster 2002 – $10.235.000
Η CLK GTR Roadster είναι η ξεσκέπαστη έκδοση δρόμου του αγωνιστικού των πρωταθλημάτων αντοχής της γερμανικής εταιρείας στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Είναι απίστευτα σπάνια, αφού αυτό είναι το τρίτο από τα μόλις έξι αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Έχει μάλιστα διανύσει μόλις 170 km και κάτι μας λέει, ότι δεν αγοράστηκε για να οδηγηθεί.
8. 2022 Bugatti Chiron Profilée – $10.878.388
Η Bugatti εγκατέλειψε το σχέδιο για την παραγωγή Profilée Chiron, αφήνοντας μοναδικό αντίγραφο το αυτοκίνητο προπαραγωγής, κάτι που εκτόξευσε την αξία του. Το πλάνο ήταν να συνδυαστούν οι αναβαθμίσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του πλαισίου που είχε η Chiron Pur Sport με ένα αμάξωμα απαλλαγμένο από τα πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα.
7. 1972 Ferrari 312 PB – $13.377.890
Η συγκεκριμένη 312 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχημένη πορεία της Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar του 1972, εξασφαλίζοντας νίκες στα 1.000 km του Μπουένος Άιρες το 1972 και στα 1.000 km του Nürburgring, μια δεύτερη θέση στις 12 Ώρες του Sebring την ίδια χρονιά και την τρίτη θέση στα 1.000 km της Monza.
6. 1957 Jaguar XKSS – $13.205.000
Ουσιαστικά μία Jaguar D-type Le Mans για το δρόμο, η XKSS προοριζόταν να παραχθεί σε μόλις 25 μονάδες. Μια πυρκαγιά στο εργοστάσιο όμως κατέστρεψε εννέα αυτοκίνητα, που σημαίνει ότι οι επιζώντες είναι απίστευτα σπάνιοι. Αυτό το μη ανακαινισμένο μοντέλο λέγεται ότι είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα. Διαβάστε περισσότερα, εδώ...
5. 1964 Ferrari 250 LM – $17.520.065
Άλλη μία Ferrari 250 στη λίστα με τα πιο ακριβά αυτοκίνητα της χρονιάς. Κατασκευάστηκαν μόλις 32. Η συγκεκριμένη δεν είναι αυτή που χάρισε στο Maranello την τελευταία του νίκη της στο Le Mans το 1965 για σχεδόν έξι δεκαετίες -ξανακέρδισε φέτος- αλλά παραμένει περιζήτητη. Και στην περίπτωση που αναρωτιέστε, αν και δεν θα έπρεπε, η 250 LM (για το Le Mans) δεν είναι άλλη από την κεντρομήχανη εκδοχή της εμβληματικής 250GT. Βέβαια, συμβαίνει να είναι και το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο της Ferrari, αγωνιστικό βέβαια. Μιας και το πρώτο κεντρομήχανο παραγωγής ήρθε το 1968 με την Dino 206GT ή, αν είστε από εκείνους που δεν θεωρούν τις Dino πραγματικές Ferrari, το 1973 με την 365GT4 BB -’71 η πρώτη εμφάνιση στο Salone di Torino.
4. 1962 Ferrari 250 GT SWB California Spider – $18.045.000
Μία από τις μόλις 37 SWB California με τους καλυμμένους προβολείς, η συγκεκριμένη είναι η μόνη βαμμένη στο χρώμα Azzurro Metallizzato. Κατασκευάστηκε για τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1962. Αργότερα τράκαρε κι αγοράστηκε από τον σημερινό ιδιοκτήτη στις αρχές της δεκαετίας του 1970 για μόλις $2.400… Διαβάστε περισσότερα, εδώ
3. 2013 Mercedes-AMG Petronas F1 W04 – $18.815.000
Οδηγήθηκε από τον Lewis Hamilton σε 14 από τους 19 αγώνες του 2013 και κατέλαβε την πρώτη θέση στην Ουγγαρία. Είναι επίσης το τελευταίο από τα V8 Grand Prix μονοθέσια, η F1 άλλαξε σε υβριδικά υποβοηθούμενους V6 το 2014.
2. 1967 Ferrari 412P Berlinetta – $30.255.000
Η υπέροχη 412P ήρθε τρίτη στα 1.000 km του Σπα το 1967, αγωνίστηκε στο Le Mans την ίδια χρονιά και νίκησε στα 200km της Νυρεμβούργης και στο Grand Prix της Σουηδίας.
1. 1962 Ferrari 330 LM/250 GTO – $51.705.000
Ξεσήκωσε πολλές διαφωνίες στο διαδίκτυο από τους λάτρεις των Ferrari για το αν αξίζει να λογίζεται πραγματική GTO, καθώς φέρει διάφορες τροποποιήσεις. Επειδή όμως πραγματοποιήθηκαν από το εργοστάσιο, εν τέλει όχι μόνο δεν θεωρήθηκε παράτυπη, αλλά η αξία της απογειώθηκε. Διαβάστε περισσότερα στο εκτενές μας άρθρο.