Αυτά είναι όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Tesla Model Y Juniper
Όλο κοντοζυγώνει και ποτέ δεν καταφτάνει το ανανεωμένο Tesla Model Y.
Το facelift Juniper αναμένεται να επαναφέρει την Tesla στην πρωτοκαθεδρία των ηλεκτρικών crossover
Όχι πως η Tesla έχει σταματήσει να φρεσκάρει το Υ και να το κρατά φρέσκο κι επίκαιρο σε έναν συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Μπορεί εμφανισιακά να παραπέμπει στην προηγούμενη γενιά του Model 3, αλλά όπως δήλωσε ο Elon Musk στο X, κάθε έξι μήνες υπάρχουν σαφείς βελτιώσεις.
No Model Y “refresh” is coming out this year.
I should note that Tesla continuously improves its cars, so even a car that is 6 months newer will be a little better.— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2024
Πάντως, οι πωλήσεις του είναι πεσμένες σε σχέση με πέρσι, τη χρονιά ρεκόρ, κι αυτό είναι απόλυτα λογικό. Αφενός όλοι σπεύδουν να κλέψουν πωλήσεις, παρουσιάζοντας ευθέως ανταγωνιστικά μοντέλα. Αφετέρου, όσοι θέλουν να το αποκτήσουν, βρίσκονται στην αναμονή του Juniper. Ποιος θα παραγγείλει το παλιό, όταν σε λίγους μήνες βγαίνει το καινούργιο;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO της Rivian, όλοι προσπαθούν να αντιγράψουν το Model Y
Πάμε να συνοψίσουμε λοιπόν τι γνωρίζουμε και τι εικάζουμε. Εμφανισιακά, αναμένεται να ενσωματώσει τις αλλαγές του 3. Αεροδυναμικά βελτιωμένος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο κοφτερή εμφάνιση, στενοί προβολείς με LED matrix τεχνολογία. Το πίσω μέρος μπορεί να προσφέρει μερικές εκπλήξεις, λαμβάνοντας υπόψη ότι εκεί διαφέρουν κυρίως το 3 από το Y.
$TSLA
Crazy! We can see the image of the so-called 'Juniper' refresh Model Y! Its launch will be sensational. pic.twitter.com/uSyC7bowfe— Tsla Chan (@Tslachan) July 31, 2024
Μια πρόσφατη φωτογραφία που διέρρευσε φωτίζει την υπόθεση. Το ανανεωμένο μοντέλο φαίνεται να διαθέτει μια λωρίδα που συνδέει τους πίσω προβολείς. Λογικά θα φωτίζει τον λογότυπο της Tesla, ενώ αναμενόμενα, οι προβολείς θα υιοθετήσουν το σχήμα «C» από το 3.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Tesla παρουσιάζει Model Y με 200 ίππους για την Τουρκία;
Ούτε στην καμπίνα έχουμε αμφιβολίες. Θεωρούμε δεδομένο ότι ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει τα αεριζόμενα καθίσματα που πρωτοείδαμε στο σεντάν, αλλά και την πίσω οθόνη infotainment, η οποία παρέχει χειριστήρια για τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Επιτρέποντας στους πίσω επιβάτες να παίζουν παιχνίδια ή να παρακολουθούν ταινίες χρησιμοποιώντας το δικό τους αποκλειστικό κανάλι ήχου μέσω ακουστικών Bluetooth.
Και βέβαια, αναμένουμε τη βελτιωμένη ηχομόνωση και τα καλύτερης ποιότητας υλικά που ενσωμάτωσε το 3. Θυμίζουμε ότι ενώ στην πρώτη γενιά, διπλά τζάμια ήταν μόνο τα τρία μπροστινά παράθυρα, στο Highlind είναι όλες τις γυάλινες επιφάνειες. Τα παράθυρα των πίσω επιβατών και το πίσω παρμπρίζ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Zeekr 7X, η Geely ετοιμάζει τον μεγάλο αντίπαλο του Model Y
Αντίστοιχα, το Model Y θα καρπωθεί τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και το βελτιωμένο ηχοσύστημα από την μπερλίνα στην οποία βασίζεται. Αλλά και την απουσία μοχλοδιακοπτών για τα φλας. Αναμένουμε να μεταφερθούν στο τιμόνι, αν κι η Tesla έχει δείξει προσαρμοστικότητα στις απαιτήσεις του κοινού. Θυμηθείτε το yoke τιμόνι στα Plaid, που μετά από τις αρχικές γκρίνιες, έγινε προαιρετικός εξοπλισμός. Οπότε ας μην εκπλαγούμε αν το νέο Υ διατηρήσει τα παραδοσιακά φλας, ούτε αν αυτά επανέλθουν στην κανονική τους θέση και στο 3άρι.
Στις μηχανολογικές αλλαγές, το 3άρι έγινε πιο αεροδυναμικό και κυρίως, με πιο αποδοτικά ηλεκτρομοτέρ που απογείωσαν την αυτονομία. Ενώ λοιπόν το πισωκίνητο εισαγωγικό Model 3 δηλωνόταν με 491 km αυτονομίας κατά WLTP, η ανανεωμένη έκδοση σκαρφάλωσε στα 557. Αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση περιμένουμε και στο ανανεωμένο Model Y.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Model 3 Performance, 3,1” για το 0-100, από €55.990
Και βέβαια, το Y Performance αναμένεται να φέρει τις βελτιώσεις του αντίστοιχου 3. Δηλαδή λίγο ταχύτερο 0-100, ισχυρότερη απόδοση σε υψηλές ταχύτητες, πιο καλοστημένο πλαίσιο, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, βελτιωμένη αεροδυναμική. Μια αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία, αλλά και περισσότερη άνεση στην καθημερινή χρήση. Και βέβαια, επιτέλους πλευρική στήριξη χάρη στα ημί-μπάκετ καθίσματα.
Αναφορικά με την μπαταρία, στο Highland δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις. Στο Model Y όμως, έχει αναπτυχθεί η φημολογία ότι θα φέρει μπαταρία χωρητικότητας 95 kWh, πλησιάζοντας τα 800 km αυτονομίας. Μας φαίνεται ανέφικτο, από τη στιγμή που δεν θα μεγαλώσει χωροταξικά σε μεταξόνιο και μετατρόχια.
Έτσι κι αλλιώς, το σημερινό μοντέλο αγγίζει τα 600 km στο πισωκίνητο Long Range, οπότε η αντίστοιχη μελλοντική έκδοση θα μπορούσε να πλησιάσει τα 650. Άλλωστε, μια μεγαλύτερη μπαταρία φέρνει και κάμποσα κουσούρια μαζί της: Μεγαλύτερο βάρος κι αυξημένη τιμή. Όπως και στο 3άρι, αναμένουμε LFP μπαταρία στο εισαγωγικό μοντέλο και NMC στα Long Range και Performance.
Το Highland αποτέλεσε κάτι παραπάνω από ένα απλό facelift για το Model 3. Οι βελτιώσεις ήταν τόσο έντονες κι οι συνολικές προσλαμβάνουσες τόσο αναβαθμισμένες, που πολλοί μίλησαν για σχεδόν νέα γενιά. Αναμένουμε με αγωνία και το Juniper.