Aston Martin, το πρώτο της ηλεκτρικό έρχεται το 2030
Το πρώτο EV της Aston Martin είχε προγραμματιστεί για το 2027, αλλά θα υπάρξει 3ετής αναβολή.
Το πρώην αφεντικό της Bentley, Adrian Hallmark, ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin και σπεύδει να αναθεωρήσει τη στρατηγική της βρετανικής εταιρείας για την επόμενη δεκαετία.
Το πρώτο ηλεκτρικό της θα παρουσιαστεί τρία χρόνια αργότερα από το προσδοκόμενο, ενώ πρέπει να αναμένουμε περισσότερες υβριδικές Aston Martin τα επόμενα χρόνια. Γιατί; Ο Hallmark εξήγησε ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός «δεν είναι τόσο ξεκάθαρος όσο πριν από τρία ή πέντε χρόνια, αλλά η γενική κατεύθυνση είναι απολύτως προς τα εκεί. Η δέσμευσή μας είναι για ένα καθαρό μέλλον παραμένει, απλώς θα αργήσει λίγο παραπάνω».
Ναι, πάμε προς τα ηλεκτρικά, αλλά στο μεταξύ αγοράστε τα υβριδικά μας
Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι μπορεί το πρώτο ηλεκτρικό να απέχει μια 5ετία, αλλά υβριδικά μοντέλα θα συνεχίσουν να προσφέρονται «μέχρι το 2035». Η Aston έχει συμφωνήσει να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα, τα συστήματα ελέγχου των μπαταριών και τους ινβέρτερ της αμερικανικής εταιρείας Lucid.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πρώην CEO Aston Martin, υβριδικά, ο δρόμος για την κόλαση
«Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να έχουμε πολλαπλές επιλογές που ταιριάζουν με τις νομοθετικές απαιτήσεις και τις εκάστοτε ορέξεις των αγοραστών». Ο Hallmark συμπλήρωσε ότι αναμένει ότι τα μοντέλα εσωτερικής καύσης «με κάποια μορφή υβριδικότητας» θα αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων μέχρι το 2030. Με την εταιρεία του να γίνεται τελικά «πλήρως ηλεκτρική κάποια στιγμή μεταξύ του 2035 και του 2040». Ίσως να πιστεύει ότι το χρονικό ορόσημο του 2035 για την πλήρη ηλεκτροκίνηση θα πάρει κάποια αναβολή.
Αλλά μη νομίζεις ότι οι ηλεκτρικές Aston του μέλλοντος θα είναι ξενέρωτες. «Αν χαρτογραφούσατε την τηλεμετρία του V12 της Valkyrie δρόμου ή ακόμα και τον κινητήρα της αγωνιστικής έκδοσης, μετρούσατε τις συχνότητες και τις ενσωματώνατε στη δομή του αμαξώματος, τις συνδέατε με τη θέση του γκαζιού και καταπνίγατε τους θορύβους της ηλεκτρικής συχνότητας, θα νιώθατε ακριβώς σαν να ήσαστε σε μια Valkyrie ή σε κάποιο άλλο 12κύλινδρο θερμικό μοντέλο».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κι όμως, το 90% των Aston Martin κυκλοφορούν ακόμα εκεί έξω
«Επομένως, πιστεύω ότι χωρίς ψεύτικους ήχους, αλλά ταλαντώνοντας το αμάξωμα και δημιουργώντας τις κατάλληλες συχνότητες, μπορείτε να δημιουργήσετε συναισθηματική σύνδεση με το αυτοκίνητο».
Ο Hallmark άφησε να εννοηθεί επίσης ότι η μείωση βάρους θα είναι βασική επιδίωξη για τα μελλοντικά EV επιδόσεων. Αναφέροντας τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ως κρίσιμες για αυτόν τον στόχο — αν κι ήταν ξεκάθαρος ότι μια τέτοια τεχνολογία δεν θα εμφανιστεί στο πρώτο κύμα EV της Aston Martin.