Aston Martin DB2/4 1953-1957

Aston Martin DB2/4 1953-1957

Με την DB2/4, η Aston Martin έκανε τη διακριτική είσοδό της στον μικρόκοσμο των διακεκριμένων κατασκευαστών. Και προανήγγειλε το λαμπρό μέλλον του Newport Pagnell…

To 1947, όταν ο David Brown εξαγόρασε την Aston Martin, μια μικρή και πτωχευμένη φίρμα, γνωστή μόνο στους παθιασμένους με το αυτοκίνητο, προσδοκούσε να κορέσει το πάθος του για τους αγώνες. Η σχεδόν ταυτόχρονη εξαγορά της Lagonda, εξίσου διακεκριμένης και ομοίως με την Aston ασθμαίνουσας, του κληροδότησε έναν πολλά υποσχόμενο 6κύλινδρο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους. Ένα μοτέρ που η εταιρεία σχεδίασε και εξέλιξε υπό τη διεύθυνση του Walter Bentley και που κορύφωσε τις φιλοδοξίες του Brown να πορευτεί σε ένα μονοπάτι που δεν θα μονοπωλούσαν οι αγώνες. 

Γεννημένη από τους αγώνες
Η τοποθέτηση αυτού του 6κύλινδρου κινητήρα πάνω σε σασί της Aston Martin γέννησε την DB2. Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Le Mans του 1949, πριν κάνει πρεμιέρα ως αυτοκίνητο παραγωγής στο Σαλόνι του Λονδίνου, την επόμενη χρονιά.

Ισχυροποιημένο από τα αποτελέσματά του στους αγώνες, γνώρισε μια σχετική εμπορική επιτυχία και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Αλλά η πολύ τυπική αγωνιστική όψη του αποθάρρυνε εκείνη την πλούσια πελατεία που έβαζε σε προτεραιότητα την άνεση παρά τις δυνατές συγκινήσεις.

Aston Martin DB2/4

Εξελιγμένη το 1953, η DB2/4 (για τις τέσσερις θέσεις) άμβλυνε τις αντιστάσεις χάρη στις δύο πίσω συμβολικές θέσεις που όμως όταν η πλάτη τους έπεφτε δημιουργούσαν ασυνήθιστα μεγάλο χώρος αποσκευών για κουπέ. Η πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ μέσω μιας τρίτης κεκλιμένης πόρτας (DB2/4 Saloon), πράγμα σπάνιο για την εποχή, της οποίας το κρύσταλλο έδενε τέλεια με το πίσω κόψιμο, ιταλικής έμπνευσης και ειδικά των προπολεμικών Alfa Romeo  Η σχεδίαση στο πίσω μέρος έκανε κοντράστ με τις τραβηγμένες γραμμές του ρύγχους που τελείωνε σε μια γρίλια σχεδόν κάθετη.

Στην καμπίνα, η σπορ εικόνα αυστηρή και αρκετά λιτή, διασκεδάστηκε επιτυχημένα με ωραίες δερμάτινες επενδύσεις και με ψηφίδες ακριβού ξύλου. Το ιδιαίτερα άκαμπτο σασί επέτρεψε την υιοθέτηση μονοκόμματου καπό που έδινε πρόσβαση στον 6κύλινδρο κινητήρα. 

DB2/4

Καθαρόαιμο
Παρότι πιο ευρύχωρη η DB 2/4 παρέμενε ένα καθαρόαιμο σπόρτσκαρ. Με τον γεμάτο χαρακτήρα 6κύλινδρο κινητήρα σε σειρά που έστελνε τη δύναμη στον πίσω άξονα και χωρίς τα καπρίτσια της νεότητας, προσέφερε ζυγισμένη οδική συμπεριφορά μέσα από τις σφιχτές, αλλά πολιτισμένες αναρτήσεις της.

Με άλλα λόγια, ο οδηγός είχε να κάνει με το αρχετυπικό πολυτελές βρετανικό σπόρτσκαρ των 50s, αριστοκρατικό αλλά και αγροτικό συνάμα, που στην περίπτωση της DB2/4 προσέφερε δυνατά συναισθήματα μέσα σε μια πολυτελή «μπανιέρα».

Aston Martin DB2/4  

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι εξελισσόμενη προϊόντος του χρόνου, η DB2/4 έπαιρνε αδιαμφισβήτητα βάρος. Από το 1954 και προκειμένου να ανταποκρίνονται οι επιδόσεις στο στάτους του αυτοκινήτου, το μοτέρ ανέβηκε στα τρία λίτρα και η ισχύς από 140 έως 195 άλογα, ανάλογα με την παραγγελία.

Ο καλπασμός του μοντέλου σε ισχύ, συνοδεύτηκε και από κάμποσα λίφτινγκ, με πιο αξιοσημείωτη την υιοθέτηση μιας γρίλιας εμπνευσμένης από τις αγωνιστικές Aston, που θα εξελισσόταν στην επίσημη υπογραφή της φίρμας του πάλαι ποτέ Newport Pagnell και του σημερινού Gaydon.

Η εικονιζόμενη Drophead Coupé είναι μια MkII από τον Mulliner. Κατά τα ειωθότα της εποχής διάφοροι coachbuilders «έντυσαν» την DB2/4 με την Tickford να έχει κάνει τα περισσότερα κομμάτια -καθόλου περίεργο καθώς εξαγοράστηκε από τον David Brown το 1954. Τρία σασί στάλθηκαν στην Carrozzeria Touring για να γίνουν DB2/4 Spyder –η ιταλική καροτσερία μην ξεχνάμε ότι βοήθησε την Aston για να φτιάξει τη DB4 Superleggera.

Ακόμα, μια και μόνο Aston Martin DB2/4 Coupé MkII έγινε Supersonic από την Carrozzeria Ghia, μια από τις 15 εκδοχές του Ghia πάνω στο αγωνιστικό σχέδιο του Giovanni Savonuzzi.

Aston Martin DB2/4 bodied
DB2/4 MkΙΙ, από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω: Drophed Coupé από τους Tickford Coachbuilders, Fixed Head Coupé από τους Tickford Coachbuilders, Saloon από τους Tickford Coachbuilders, Touring Spyder από την Carrozzeria Touring, Supersonic Coupé από την Carrozzeria Ghia.


Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η DB2/4 είχε και σημαντική κινηματογραφική καριέρα, καθώς μια τέτοια Drophead Coupé MkI οδηγεί η Nathalie Kay «Tippi» Hedren στο φιλμ «Τα πουλιά» του Alfred Hitchcock, το 1963.

hedren

Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου μια DB2/4 Saloon MkI (1953-1955) κοστίζει €337.000 σε κατάσταση Concours, ενώ η αντίστοιχη Drophead Coupé απογειώνεται στα 500 χιλιάρικα. Οι πιο ισχυρές MkII, στοιχίζουν αντίστοιχα για την ίδια κατάσταση €390 και €540 χιλιάδες.  

Η DB2/4 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 2.589 cc και 2.922 cc
Ισχύς 125 PS έως 195 PS
Τελική ταχύτητα 175 km/h έως 200 km/h
Παραγωγή 1.303 αυτοκίνητα (1953-1957)
Τιμή σήμερα Από €340 έως 540 χιλιάδες

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube