Nissan: Πέντε αστέρια για τα νέα Ariya και X-Trail στις δοκιμές του Euro NCAP
Τα τέσσερα 5άστερα μοντέλα στις δοκιμές του Euro NCAP αντικατοπτρίζουν τη στρατηγική της Nissan να κάνει την τεχνολογία αιχμής για την ασφάλεια, όσο το δυνατόν ευρύτερα διαθέσιμη στα μοντέλα της.
Ο τελευταίος γύρος αξιολόγησης της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας οχημάτων του Euro NCAP περιλάμβανε και τις δυο πιο πρόσφατες προσθήκες στην «εξηλεκτρισμένη» γκάμα της Nissan, με το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya και το εξοπλισμένο με την τεχνολογία e-POWER X-Trail να αποσπούν την ανώτερη βαθμολογία των πέντε αστεριών.
Παράλληλα, οι υπάρχουσες αξιολογήσεις του ανεξάρτητου οργανισμού για το Juke και το Qashqai, που επίσης έχουν αποσπάσει 5άστερη βαθμολογία, επεκτείνονται και στις εκδόσεις Hybrid και e-POWER αντίστοιχα των δύο μοντέλων. Πλέον, ολόκληρη η γκάμα των «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων και των ηλεκτρικών crossover της Nissan φέρουν αξιολογήσεις πέντε αστέρων από το Euro NCAP, αναφορικά με την ασφάλεια που παρέχουν στους επιβάτες τους.
Όσον αφορά τις δοκιμές πρόσκρουσης των δυο νεότερων μοντέλων, στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών και τα δύο οχήματα σημείωσαν υψηλή βαθμολογία, με το Ariya να επιτυγχάνει βαθμολογία 86% και το X-Trail να σημειώνει 88%. Παρόλο που τα δύο οχήματα είναι κατασκευασμένα σε διαφορετικές πλατφόρμες, μοιράζονται μια κοινή φιλοσοφία καθώς είναι κατασκευασμένα με χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής σε βασικούς τομείς για τη βελτίωση της ακαμψίας, ενώ παράλληλα επιτρέπουν την απορρόφηση και μείωση της δύναμης της πρόσκρουσης προτού φτάσει στο κέλυφος ασφαλείας των επιβατών.
Η προσθήκη κεντρικού αερόσακου και στα δύο οχήματα, για την αποφυγή σύγκρουσης κεφαλών μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, συμβάλλει στην εξαιρετική βαθμολογία πλευρικής πρόσκρουσης, με 14,9 για το Ariya και 16 για το νέο X-Trail.
Όσον αφορά την προστασία των παιδιών ως επιβατών και τα δύο οχήματα πέτυχαν σχεδόν πανομοιότυπες βαθμολογίες, με το Ariya να βρίσκεται στο 89% και το νέο X-Trail στο 90%. Στην αξιολόγηση της δοκιμής πρόσκρουσης για παιδιά επιβαίνοντες, με κριτήριο παιδιά από έξι έως 10 ετών, το X-Trail σημείωσε 23,3 βαθμούς από τους 24 δυνητικούς, αντικατοπτρίζοντας την εξαιρετική προστασία που προσφέρει στους μικρούς επιβάτες. Το Ariya πέτυχε επίσης εξαιρετική βαθμολογία, με 22,9 στα 24. Και τα δύο οχήματα πέτυχαν επίσης το μέγιστο των 12 βαθμών για την εγκατάσταση Συστημάτων Συγκράτησης Παιδιού (CRS).
Στην κατηγορία των δοκιμών που αξιολογεί την ικανότητα του οχήματος να αναγνωρίζει και να ειδοποιεί τους οδηγούς για πεζούς ή άλλους εκτεθειμένους χρήστες στο δρόμο, το νέο X-Trail πέτυχε συνολική βαθμολογία 70%. Στην ίδια διαδικασία, το Ariya σημείωσε 74%. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν πολλά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του Intelligent Emergency Braking, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό και φρενάρει εάν το αυτοκίνητο αντιληφθεί επικείμενη πρόσκρουση με όχημα, πεζό ή ποδηλάτη. Ομοίως, το Moving Object Detection ειδοποιεί τον οδηγό για ένα πιθανώς «αόρατο» αντικείμενο κοντά στο όχημα.
Ο Euro NCAP αναγνωρίζει την προτεραιότητα αποφυγής ατυχημάτων και απονέμει βαθμούς στην τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τις συγκρούσεις. Και σε αυτή την περίπτωση, τόσο το νέο X-Trail όσο και το Ariya σημείωσαν εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία με 95% και 93% αντίστοιχα, χάρη στις τεχνολογίες Intelligent Mobility της Nissan. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σειρά έξυπνων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του Autonomous Emergency Brake (AEB) που προσδιορίζει πότε το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάρει, ξεκινώντας αντίστοιχα τη διαδικασία πέδησης για το όχημα.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν επίσης το Intelligent Blind Spot Intervention που ανιχνεύει πότε ένα άλλο όχημα που βρίσκεται στην διπλανή λωρίδα κυκλοφορίας δεν το έχει δει ο οδηγός, κατευθύνοντας ενεργά το όχημα πίσω στη λωρίδα του και μακριά από τον κίνδυνο.
Το γεγονός ότι τα νέα X-Trail και Ariya πέτυχαν πανομοιότυπα αποτελέσματα στην κατηγορία Safety Assist αντικατοπτρίζει τη στρατηγική της Nissan να κάνει την τεχνολογία αιχμής για την ασφάλεια, όσο το δυνατόν ευρύτερα διαθέσιμη στα μοντέλα της. Αντίστοιχα, οι ομοιότητες στις υπόλοιπες αξιολογήσεις μεταξύ των δύο μοντέλων, τονίζουν περαιτέρω αυτή την στρατηγική.
Οι δυνατές επιδόσεις του νέου X-Trail και του Ariya απηχούν τις παρόμοιες βαθμολογίες που πέτυχε το Qashqai όταν δοκιμάστηκε πέρυσι. Το Qashqai και το X-Trail, είναι και τα δύο χτισμένα στην αρχιτεκτονική της Alliance CMF-C.
Μετά την προσθήκη του Juke Hybrid στη γκάμα της Nissan όπως επίσης και την προσθήκη του συστήματος μετάδοσης κίνησης e-POWER στο Qashqai, ο Euro NCAP επιβεβαίωσε ότι η βαθμολογία για αυτά τα οχήματα δεν επηρεάζεται και ότι προσφέρουν το ίδιο επίπεδο υποστήριξης και προστασίας του οδηγού με τις παραδοσιακά τροφοδοτούμενες εκδόσεις.
Ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης στο Nissan Technical Centre Europe, δήλωσε: «Οι εξαιρετικές επιδόσεις τόσο του νέου X-Trail όσο και του Ariya, τα οποία είναι πολύ διαφορετικά οχήματα και κατασκευασμένα σε διαφορετικές πλατφόρμες, καταδεικνύουν την cross-car στρατηγική που έχει η Nissan για τα μοντέλα της. Η ανάπτυξη όλων των οχημάτων μας, ξεκινά με την εξαιρετική μηχανική του αμαξώματος, μέσω της χρήσης προηγμένων υλικών και τεχνικών κατασκευής για την εξασφάλιση εξαιρετικής δομικής ακεραιότητας. Αυτό συμπληρώνεται από μια προηγμένη σειρά τεχνολογιών που λειτουργούν ως ένα δεύτερο ζευγάρι μάτια, εντοπίζοντας πιθανούς κινδύνους και βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα.»
«Αυτό το ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών και αξιολόγησης από το Euro NCAP επιτρέπει πραγματικά στους αγοραστές να κατανοήσουν την αφοσίωσή μας στην ασφάλεια και πόσο σοβαρά λαμβάνουμε την ευημερία των πελατών μας», κατέληξε ο David Moss.
[Πηγή: Nissan]