Euro NCAP, Qashqai και ID.5 τοπ στα οδηγικά βοηθήματα
Οι δοκιμές του Euro NCAP σε τέσσερα μοντέλα είχαν αμνούς και ερίφια. Καλύτερη βαθμολογία για Qashqai και ID.5, πιο κάτω Polestar 2 και Jaguar I-Pace.
Στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης της τεχνολογίας των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP δοκίμασε τα εν λόγω συστήματα σε τέσσερα αυτοκίνητα. Τη χαμηλότερη βαθμολογία πήρε η Jaguar I-Pace της οποίας το σύστημα αξιολογήθηκε στο «βασικό» επίπεδο, ενώ το σύστημα του Polestar 2 αξιολογήθηκε ως «καλό». Αντίθετα, τα συστήματα υποβοήθησης των VW ID.5 και Nissan Qashqai βαθμολογήθηκαν ως «πολύ καλά».
Ο Euro NCAP αξιολογεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού με δοκιμές που περιλαμβάνουν μια σειρά κρίσιμων σεναρίων οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο.
Τα σενάρια του Euro NCAP αφορούν όταν πλησιάζουμε ένα αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά, ένα αυτοκίνητο που παρεμβάλλεται απότομα εμπρός μας ή ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά βγαίνει από τη λωρίδα εμπρός μας, αποκαλύπτοντας ένα άλλο προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Στις παραπάνω δοκιμασίες αξιολογείται πόσο το σύστημα υποστηρίξει τον οδηγό στην αποφυγή πιθανής σύγκρουσης. Αξιολογεί επίσης πώς συνεργάζονται ο οδηγός και το σύστημα και πώς το σύστημα διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει αφοσιωμένος στην οδήγηση. Τέλος, ελέγχεται η ικανότητα του οχήματος να μετριάσει τις συνέπειες μιας σύγκρουσης, που αναφέρεται ως «εφεδρική ασφάλεια», σε περίπτωση που ένα ατύχημα είναι αναπόφευκτο.
Το Qashqai πέτυχε βαθμολογία 74% στη συνολική ικανότητα βοήθειας, λαμβάνοντας 20 βαθμούς (με άριστα το 25) για τη σαφήνεια των πληροφοριών που προσφέρει το σύστημα ProPilot με Navi-Link.
Το μέγιστο των 25 βαθμών απονεμήθηκαν στην κατηγορία «συνεργασίας οδήγησης», όπου το σύστημα αξιολογείται για τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται όταν ο οδηγός χρειάζεται να παρέμβει για να αποφύγει, για παράδειγμα, ένα εμπόδιο.
93% στο Safety Backup
Το ProPilot με το σύστημα Navi-Link πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία των 25 βαθμών στην κατηγορία αποτυχίας συστήματος, όπου ένας μπλοκαρισμένος αισθητήρας θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την απόδοσή του. Το ProPilot με Navi-Link βρέθηκε ότι είχε δώσει έγκαιρες προειδοποιήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να γνωρίζει ότι το σύστημα δεν θα μπορούσε να προσφέρει το πλήρες επίπεδο βοήθειας.
Για να μην μπει στον πειρασμό ο οδηγός να βασιστεί εξ ολοκλήρου στο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και να απομακρύνει την προσοχή του από τον δρόμο, το ProPilot με σύστημα Navi-Link παρακολουθεί συνεχώς ότι ο οδηγός έχει τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Στην περίπτωση που δεν εντοπιστούν χέρια, τότε ενεργοποιείται μια οπτική και ακουστική προειδοποίηση.
Εάν τα χέρια του οδηγού παραμείνουν μακριά από το τιμόνι, το σύστημα θα επιβραδύνει και, τελικά, θα σταματήσει τελείως το όχημα. Το ProPilot με Navi-Link στο Qashqai απέσπασε 20 πόντους από τους δυνητικούς 25 γι' αυτή τη λειτουργία, ενώ στην αποφυγή σύγκρουσης η βαθμολογία του ήταν 48,4/50.
Το ID.5 της VW, το οποίο μοιράζεται μια κοινή πλατφόρμα με τα ID.3 και ID.4, έχει επίσης πολύ καλή απόδοση. Και πάλι, παρέχει υψηλό επίπεδο βοήθειας στον οδηγό, υποστηρίζοντας πολλές οδηγικές λειτουργίες στον αυτοκινητόδρομο.
Ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, λέει σχετικά με τις συγκεκριμένες δοκιμές: «Συγχαρητήρια στη Nissan – το Qashqai είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο σε αυτήν την ομάδα, αλλά, με το ID.5, μοιράζεται την υψηλότερη βαθμολογία που έχουμε δει μέχρι στιγμής. Δείχνει ότι η τεχνολογία κινείται γρήγορα και ότι η υποβοηθούμενη οδήγηση θα γίνει μέρος του mainstream πολύ σύντομα.
Το Polestar 2 έχει ενημερωθεί για να παρέχει καλύτερη υποστήριξη στις στροφές όταν βρίσκεται σε λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης. Η ενημέρωση στην έκδοση P1.8, που έγινε over-the-air στα τέλη του περασμένου έτους σε όλα τα οχήματα της αγοράς, βελτιώνει τη βαθμολογία του συστήματός του από Μέτρια σε Καλή».
»Η Jaguar I-PACE είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο αυτής της ομάδας και το σύστημά της βαθμολογείται ως Entry level, υποδεικνύοντας πόσο γρήγορα βελτιώνεται αυτή η τεχνολογία στην αγορά».