Απίστευτο ή όχι; Το 90% των Ferrari κυκλοφορούν ακόμα εκεί έξω
Η συντριπτική πλειοψηφία των Ferrari που κατασκευάστηκαν ποτέ είναι σε λειτουργία. Και δεν θα έπρεπε να νιώθουμε καμία έκπληξη για αυτό.
Με την πρώτη ανάγνωση, εκπλήσσεσαι. Μα πώς γίνεται το 90% των Ferrari που έχουν κατασκευαστεί τόσα χρόνια να κυκλοφορούν ακόμα; Τα αριστουργήματα του Μαρανέλο δεν είναι και τα πιο αξιόπιστα μοντέλα που υπάρχουν, αλλά αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Καταρχάς, οι περισσότερες Ferrari διανύουν ελάχιστα χιλιόμετρα και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στις «garage queen» καταστάσεις. Ακόμα κι ένα μοντέλο που δεν περνάει όλη του τη ζωή σε κλιματιζόμενο γκαράζ, θα κάνει ελάχιστες εμφανίσεις. Τρανή εξαίρεση η Purosangue, το πρώτο crossover των Ιταλών, που έχει την απαραίτητη πρακτικότητα ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά.
Ακόμα και σε οικτρή κατάσταση, θα γίνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν ώστε μια Ferrari να αποκατασταθεί στην παλιά της αίγλη
Τη δήλωση ότι το 90% των Ferrari παραμένει αξιόμαχο έκανε ο Andrea Scioletti, επικεφαλής του προγράμματος Ferrari Approved. Πρόκειται για μεταχειρισμένα μοντέλα, που όμως έχουν περάσει μια ενδελεχή αποκατάσταση και πωλούνται από το ίδιο το Μαρανέλο. Συνοδευόμενα από διετή εγγύηση, αρκεί να είναι έως 16 ετών και να έχουν διανύσει έως 120.000 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Angelina Jolie αποχωρίζεται μια Ferrari 250GT του 1958 [video]
«Περισσότερο από το 90% της συνολικής παραγωγής της Ferrari — πάνω από 300.000 αυτοκίνητα — είναι ακόμα στον δρόμο. Η αγορά κάποιου μεταχειρισμένου μοντέλου είναι συχνά η κύρια είσοδος στη μάρκα για νέους αγοραστές».
Δεν μας κάνει καμία εντύπωση το τόσο υψηλό ποσοστό. Άλλωστε, κι η Aston Martin διατείνεται ότι κάπου στο 90% είναι και τα δικά της μοντέλα που παραμένουν σε λειτουργία. Η απάντηση είναι απλή και προφανής: Δεν είναι θέμα αξιοπιστίας, αλλά επένδυσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 75χρονη κυκλοφορεί την παλιότερη Ferrari δρόμου [video]
Ακόμα και σε κατεστραμμένες Ferrari, οι θα γίνουν τα πάντα ώστε να αποκατασταθούν και να ξαναγίνουν λειτουργικές. Μια 500 Mondial του 1954 πουλήθηκε προς €1,72 εκατομμύρια, ενώ η εμφάνισή της παραπέμπει σε σκραπ. Διότι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες και ξαναγίνει σαν καινούργια, θα πιάσει τα 3πλάσια.
Αμφιβάλλουμε αν θα τύχουν ίδιας περιποίησης και πιο γήινα μοντέλα. Όπως η FF, από την οποία διασώθηκε μόνο το Cavallino Rampante. Ή η Ferrari Purosangue που κόπηκε στη μέση σε ατύχημα σε βρεγμένο οδόστρωμα στην Κίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο σφυρί η μοναδική Ferrari F40 με ατμοσφαιρικό V12 [video]
Πόσω μάλλον η Ferrari F430 που λαμπάδιασε ενώ ανεφοδιαζόταν σε πρατήριο στο Tennessee των ΗΠΑ. Αλλά μάλλον αυτές εντάσσονται στο υπόλοιπο 10%.