Άνθρακες ο θησαυρός με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Άνθρακες ο θησαυρός με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Οι πολυαναμενόμενες μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota δεν θα αλλάξουν το παιχνίδι από τη μια μέρα στην άλλη, όπως υπολόγιζαν οι περισσότεροι.

μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η Toyota, παρ ' όλη την έμφαση που δίνει στα εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο και την αργοπορία με την οποία εισήλθε στην ηλεκτροκίνηση, έχει κάνει κάποιες βαρυσήμαντες δηλώσεις για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που εξελίσσει.

Υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στην αυτονομία, με την ιαπωνική εταιρεία να δηλώνει ότι έχει ήδη ένα λειτουργικό πρωτότυπο. Αλλά αυτή η επανάσταση μάλλον θα αργήσει πολύ ακόμα, αν βασιστούμε σε αυτό που δήλωσε η ίδια η Toyota στην εταιρική εφημερίδα Toyota Times.

Νέα τεχνολογία μπαταριών που την περιμένουμε πώς και πώς, αλλά η Toyota μάς κόβει τα φτερά, διευκρινίζοντας ότι δεν θα είναι για τις μάζες

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Toyota ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Idemitsu Kosan, μια πετροχημική εταιρεία με την οποία θα κατασκευάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Αυτές θα χρησιμοποιούν ένα «εύκαμπτο, πολύ συγκολλητικό κι ανθεκτικό στερεό ηλεκτρολυτικό υλικό» από σουλφίδια κι υπόσχονται σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τη χημεία των μπαταριών ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda

Η στερεά κατάσταση προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, μειώνοντας το βάρος κι ενισχύοντας την αυτονομία, ενώ επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση και μικρότερο κίνδυνο πυρκαγιάς. Πότε όμως θα είναι διαθέσιμη στα EV του μεγαλύτερου κατασκευαστή παγκοσμίως;

μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Η Toyota είχε προηγουμένως υποσχεθεί να λανσάρει το πρώτο της BEV στερεάς κατάστασης στα μέσα της δεκαετίας και τώρα ανακοινώθηκε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με αυτό, η πιλοτική παραγωγή θα ξεκινήσει το 2027, οπότε και θα παράγουν αρκετές εκατοντάδες τόνους του νέου ηλεκτρολύτη. 

Το 2030, η Toyota κι η Idemitsu σχεδιάζουν να εισέλθουν σε μια «φάση μαζικής παραγωγής» με αποτέλεσμα κάμποσες χιλιάδες τόνους ετησίως. Ποσότητα που θα επαρκεί δυστυχώς για μόλις «κάμποσες 10άδες χιλιάδες οχήματα».

μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Καταλαβαίνετε ότι για την Toyota που πουλάει άνω των 10 εκατομμυρίων οχημάτων τον χρόνο, το παραπάνω νούμερο είναι ψίχουλα. Η πλήρως ηλεκτρική Tesla παρέδωσε 1,3 εκατομμυρία ηλεκτρικά το 2022, νούμερο που φέτος θα είναι σημαντικά αυξημένο. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota FT-Se, το ηλεκτρικό alter ego του MR2

Αν λοιπόν κάνατε όρεξη για μια ηλεκτρική Corolla μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, ξεχάστε την. Με μόλις κάποιες 10άδες χιλιάδες EV τον χρόνο, οι τεχνολογικά προηγμένες μπαταρίες θα φωλιάσουν πρώτα στα μοντέλα της Lexus. O ηλεκτρικός αντικαταστάτης του LFA θα είναι πιθανότατα ένα από αυτά. 

μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota

Αν κι είναι σύνηθες οι νέες τεχνολογίες να κάνουν το ντεμπούτο τους σε ακριβά μοντέλα και με τον καιρό να περνάνε στα πιο εμπορικά, η παραγωγική ικανότητα της Toyota κόβει τα φτερά των υποψήφιων αγοραστών, αφού καθιστά σαφές ότι αυτό δεν θα συμβεί σύντομα. 

Ακόμη και μια δεκαετία μετά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα εμπορικά ηλεκτρικά του ιαπωνικού κολοσσού να μην τροφοδοτούνται από τις πολλά υποσχόμενες μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube