Toyota, κάτω από 1% οι πωλήσεις των EV της

Toyota, κάτω από 1% οι πωλήσεις των EV της

Μπορεί το 2023 να ήταν χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων για την Toyota, ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το 1% των πωλήσεών της.

Toyota bz4x

Το 2023 ήταν άλλη μία πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Toyota, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις.

Ο ιαπωνικός κολοσσός βρέθηκε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, καθώς τόσο η ίδια όσο και οι θυγατρικές της εταιρείες άγγιξαν τα 11.233.039 αυτοκίνητα. Εκ των οποίων μόνα τα 104.000 ήταν ηλεκτρικά. 'Ητοι το 0,92% της συνολικής παραγωγής της

Ποια μοντέλα της Toyota συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού; Τα υβριδικά, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Greg Davis, γενικός διευθυντής της Walser Toyota, αντιπροσωπείας στη Minnesota δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πως «σχεδόν κάθε μοντέλο που πουλάμε τώρα είναι είτε αποκλειστικά υβριδικό είτε έχει μια υβριδική παραλλαγή», δίνοντας με αυτόν το τρόπο μία εικόνα της ζήτησης που υπάρχει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Η Toyota, σε σύνολο 11.233.029 ταξινομήσεων μαζί με τις θυγατρικές της, μέτρησε μόλις 104.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Toyota bz4x

Σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Mobility, τα υβριδικά αντιπροσώπευαν το 9,3% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2023, ξεπερνώντας κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες τις αντίστοιχες ταξινομήσεις των ηλεκτρικών (7,5%). Η ζήτηση για υβριδικά είναι τόσο ισχυρή που οι αγοραστές πρέπει να περιμένουν για περίπου ένα χρόνο για να λάβουν τα αυτοκίνητά τους.

Ο ίδιος ο Akio Toyoda, έχει επισημάνει πολλάκις σε δημόσιες τοποθετήσεις του πως η ηλεκτροκίνηση, ακόμα και όταν φτάσει στο απόγειό της, δεν θα ξεπερνά το 30% επί του συνόλου της αγοράς.

Εδώ όμως υπάρχει ένας κίνδυνος για την Toyota. Που δεν είναι άλλος από το απρόβλεπτο της αγοράς. Αυτό άλλωστε αναγνώρισε και Stephanie Brinley, αναπληρώτρια διευθύντρια στην S&P Global Mobility: «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος της Toyota αφορά την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν ο κόσμος στραφεί προς τα EV και η ζήτησή τους επιταχυνθεί, η Toyota ίσως δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στον βαθμό που θα το κάνουν οι ανταγωνιστές της, οι οποίοι ήδη επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση».

Toyota Prius

Ασφαλώς όμως, μία εταιρεία με το εκτόπισμα της Toyota δεν θα μπορούσε παρά να είναι προετοιμασμένη για όλα τα σενάρια. Για τον λόγο αυτό, ο Ιάπωνας κατασκευαστής ετοιμάζει το δικό του δυναμικό μπάσιμο στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας θέσει ως στόχο τις 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η Toyota πιστεύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι πέρα από τους βενζινοκινητήρες και τα υβριδικά κινητήρια σύνολα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει να επενδύει και στο υδρογόνο. Για αυτό άλλωστε και εξελίσσει μοντέλα όπως το Hilux υδρογόνου και αισίως τα GR Yaris και Corolla με υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1.6 lt που τροφοδοτείται από υδρογόνο.

Toyota Hilux Hydrogen

Με τη γνωστή ιαπωνική εμμονή στην τελειότητα και την τεχνογνωσία που την διακρίνει, η Toyota έχει όλα τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσει τα τεκταινόμενα της αυτοκίνησης, ανεξαρτήτως πεδίου.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube