TOP 5: Τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς!
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάποια στιγμή θα κυριαρχήσουν. Τι γίνεται όμως σήμερα; Για κάποιον με περιορισμένο budget, αξίζει να στραφεί σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα; Και αν ναι, κατά πόσο αυτό είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες του;
Στις μέρες μας υπάρχουν αρκετές μελέτες που υποστηρίζουν πως το 2027-28 θα επέλθει η εξίσωση στις τιμές ανάμεσα στα συμβατικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα πρώτα θα γίνονται ολοένα και πιο ακριβά, ελέω περιβαλλοντικών δασμών, ενώ τα δεύτερα θα φτηναίνουν, όσο ωριμάζουν τεχνολογικά και παράγονται σε μεγαλύτερους αριθμούς.
Τι γίνεται όμως εν έτει 2021; Κατά πόσο αξίζει να στραφεί κάποιος σήμερα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ειδικά αν δεν διαθέτει βαθιά τσέπη; Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση θα πρέπει να αναλογιστούμε σοβαρά δυο τρεις παράγοντες. Καταρχήν, το αν μπορεί κάποιος να φορτίζει στο σπίτι του, όπου το ρεύμα είναι πιο φτηνό, σε σχέση με τους ταχυφορτιστές στον δρόμο. Κατά δεύτερο, το τελικό κόστος κτήσης με δεδομένη την ελάφρυνση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Και, τέλος, την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης που προσφέρει ένα τέτοιο όχημα.
Παρακάτω ακολουθούν τα πέντε πιο οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα στη χώρα μας. Μπορείτε να πάρετε μία πρώτη γεύση και υποσχόμαστε πως σύντομα θα επανέλθουμε με αυτά που εμείς θα επιλέγαμε, σε ένα λογικό εύρος τιμής.
Smart EQ ForTwo, από €23.740 (€19.911 με επιδότηση)
Ο λόγος για το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Ένα μοντέλο που ξεκίνησε πριν από δύο δεκαετίες την καριέρα του, έχοντας μήκος μόλις 2,5 μέτρα! Από τότε δεν άλλαξαν δραματικά οι διαστάσεις του, αυτό όμως που άλλαξε είναι το σύστημα κίνησης. Το νέο EQ ForTwo διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, με συσσωρευτή 17,6 kWh και μοτέρ 82 ίππων.
Στην πράξη, δεν βγάζει πολλά χιλιόμετρα. Ο κατασκευαστής του κάνει λόγο για αυτονομία 159 km, αυτό όμως δύσκολα θα επαληθευτεί στην πράξη. Επίσης, παίρνει τνο χρόνο του για να φορτίσει. Αποτελεί ίσως το μόνο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν συνδέεται σε παροχή DC αλλά φορτίζει από παροχές εναλλασσόμενου ρεύματος. Ο on-board φορτιστής του δέχεται μόλις 4,6 kW, οπότε θα συστήναμε -με ένα επιπλέον κόστος- να προμηθευτείτε τον προαιρετικό, των 22 kW, ώστε να μην τρώτε ώρες στην πρίζα. Στη δεύτερη περίπτωση, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει πλήρως σε κάτι λιγότερο από ώρα.
Στο διά ταύτα, το Smart EQ ForTwo είναι το μικρότερο και οικονομικότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς. Εάν αναζητάτε κάτι για λίγα χιλιόμετρα καθημερινά, αποκλειστικά εντός πόλης, σας κάνει. Εάν όχι, θα πρέπει να στραφείτε αλλού.
Το EQ ForTwo σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2019
Διαστάσεις 2,69 x 1,66 x 1,55 m
Διάμετρος στροφής 6,95 m
Πορτμπαγκάζ 260 lt
Ηλεκτρικό μοτέρ 82 PS/ 160 Nm
Συσσωρευτής ιόντων λιθίου, 17,6 kWh
Αυτονομία 159 km
Μέση κατανάλωση 17,5 kWh/ 100 km
Αξιολόγηση Euro NCAP -
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Ευελιξία στην πόλη
- Αυτονομία
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Test drive: Smart EQ ForTwo
FIAT 500 BEV, από €28.300 (€23.735 με επιδότηση)
Σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ιταλία, η νεότερη εκδοχή του 500 διατηρεί μεν τις γραμμές και τη φινέτσα του κλασικού μοντέλου, από κάτω όμως δεν μοιράζεται τίποτα κοινό. Νέο πάτωμα, μεγαλύτερες διαστάσεις, αρκετή σύγχρονη τεχνολογία και, φυσικά, ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Το 500 BEV προσφέρεται σε τρία διαφορετικά αμαξώματα, χάτσμπακ, κάμπριο και 3+1. Αντίστοιχα μπορεί κάπιος να το επιλέξει σε δύο εκδόσεις κινητήρα, 95 και 118 PS, καθώς και με δύο μεγέθη συσσωρευτών, 21,3 και 37,3 kWh.
Αναζητώντας την οικονομικότερη πρόταση θα πρέπει, προφανώς, να στραφούμε στις πιο ταπεινές προδιαγραφές ισχύος και χωρητικότητας. Αυτό δεν επηρεάζει τόσο τη ζωντάνια όσο την αυτονομία, όπου θα πρέπει πιο συχνά να αναζητά παροχή για να φορτίσει. Και η αλήθεια είναι πως ενώ στην πιο πλήρη εκδοχή του -με το μεγάλο κινητήρα και την αντίστοιχη μπαταρία- μιλάμε για ένα από τα πιο καλά και ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, στη βασική έκδοση αυτό δεν ισχύει. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε πως αν κάποιος το σκέφτεται, αξίζει να δώσει το κάτι παραπάνω και να είναι σίγουρος πως δεν θα το μετανιώσει.
Το 500 BEV σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2020
Διαστάσεις 3,63 x 1,68 x 1,53 m
Διάμετρος στροφής 9,7 m
Πορτμπαγκάζ 185 lt
Ηλεκτρικό μοτέρ 95 PS/ 220 Nm
Συσσωρευτής ιόντων λιθίου, 21,3 kWh
Αυτονομία 180 km
Μέση κατανάλωση 13,0 kWh/ 100 km
Αξιολόγηση Euro NCAP -
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση
- Αυτονομία στη μικρή έκδοση
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Δοκιμάζουμε το FIAT 500 BEV
Test drive: FIAT 500 BEV Cabrio
Peugeot e-208, από €31.900 (€26.755 με επιδότηση)
Βασισμένο στην πλατφόρμα e-CMP, το e-208 αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Γάλλων. Ένα μοντέλο παρόμοιο οπτικά με τα συμβατικά 208, όπου στα σπλάχνα του όμως φέρει ένα τελείως διαφορετικό σύστημα κίνησης. Το ηλεκτρικό μοτέρ του, ισχύος 136 PS, είναι ικανό να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε μόλις 8,1”.
Η σβελτάδα της ηλεκτροκίνησης συνδυάζεται προφανώς με το μειωμένο κόστος χρήσης -εφόσον, κάποιος φορτίζει στο σπίτι του- καθώς και με ικανοποιητική αυτονομία. Χάρη στο συσσωρευτή των 46 ωφέλιμων kWh, το e-208 διανύει περισσότερα από 300 km με μία φόρτιση. Από εκεί και πέρα, σε δίκτυο 100 kW, μπορεί εντός 30 λεπτών να επαναφορτίσει στο 80%.
Ως πρόταση, θέτει αναμφίβολα υποψηφιότητα για το πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό σουπερμίνι. Με ένα λογικό κόστος αποκτάς ένα όχημα επαρκές για να καλύψει τις ανάγκες της καθημερινότητας. Στο όλο πακέτο μάλιστα, θα πρέπει συνυπολογιστεί η νεότερη γενιά i-Cockpit της Peugeot και, κατ’ επέκταση, όλα εκείνα τα στοιχεία του εξοπλισμού που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Το e-208 σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2019
Διαστάσεις 4,06 x 1,74 x 1,43 m
Διάμετρος στροφής 10,4 m
Πορτμπαγκάζ 265 lt
Ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS/ 260 Nm
Συσσωρευτής ιόντων λιθίου, 50 kWh (ονομαστική)
Αυτονομία 340 km
Μέση κατανάλωση 16,3 kWh/ 100 km
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Αυτονομία και επιδόσεις
- Ο καλός εξοπλισμός του προσφέρεται σε πιο ακριβές εκδόσεις
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Test drive: Peugeot e-208
Opel Corsa-e, από €33.150 (€27.803 με επιδότηση)
Το ηλεκτρικό Corsa μπορεί να μοιράζεται το ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Peugeot e-208, αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρόκειται για δύο ταυτόσημα αυτοκίνητα. Τουναντίον, οι δύο κατασκευαστές φρόντισαν να διαφοροποιήσουν επαρκώς τις προτάσεις τους, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και σε άλλα επιμέρους χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σουπερμίνι, με κομψό παρουσιαστικό, πλήρες τεχνολογικό υπόβαθρο και ένα κινητήρα επαρκούς ισχύος για να μεταφέρει σβέλτα τους επιβάτες του. Ο συσσωρευτής των 46 ωφέλιμων kWh επαρκεί για κάτι περισσότερο από 300 km αυτονομίας, εάν ο οδηγός του είναι προσεκτικός με το γκάζι. Ταυτόχρονα, φορτίζει πλήρως σε πέντε ώρες και ένα τέταρτο, σε παροχή 11 kW, ενώ απαιτεί μόλις 30 λεπτά για το 80% της φόρτισης σε έναν φορτιστή DC 100 kW.
Γενικά θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δίνει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιείς σήμερα στις αστικές σου μετακινήσεις, χωρίς ουσιαστικούς περιορισμούς. Υπό προϋποθέσεις δε, θα συζητούσαμε και για κάποιο κοντινό ταξίδι.
Το Corsa-e σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2020
Διαστάσεις 4,06 x 1,76 x 1,43 m
Διάμετρος στροφής 10,9 m
Πορτμπαγκάζ 267-1.042 lt
Ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS/ 260 Nm
Συσσωρευτής ιόντων λιθίου, 50 kWh (ονομαστική)
Αυτονομία 315 km
Μέση κατανάλωση 16,5 kWh/ 100 km
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Συσσωρευτής επαρκούς χωρητικότητας
- Έλλειψη λειτουργίας one pedal
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Test drive: Opel Corsa-e
Citroën ë-C4 C-Cross, από €33.800 (€28.347 με επιδότηση)
Το νέο C4 C-Cross είναι ένα μοντέλο που κερδίζει τις εντυπώσεις στην γκάμα της Citroën. Ένα κομψό και πρακτικό crossover το οποίο, μεταξύ άλλων, προσφέρεται σε μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Στο συγκεκριμένο Top 5 καταλαμβάνει την πέμπτη και τελευταία θέση, πράγμα που σημαίνει πως είναι το λιγότερο προσιτό από άποψης κόστους αγοράς. Αυτό όμως μεταφράζεται σε στοιχεία και εξοπλισμό που το κάνουν πολύ πιο ισορροπημένο και πιο κατάλληλο για να το επιλέξει κάποιος που θέλει να κάνει το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση.
Αρχικά, θα αναφέρουμε πως προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 260 Nm (τον ίδιο που φορούν και τα Peugeot e-208/ Opel Corsa-e). Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται επίσης σε ένα συσσωρευτή 50 kWh, πράγμα που σημαίνει πως και εδώ μπορούμε να μιλάμε για επαρκή αυτονομία, που υπερβαίνει τα 300 km. Ανάλογα ισχύουν και για τη φόρτιση, όπου σε ένα DC ταχυφορτιστή 100 kW, αναπληρώνει το 80% της χωρητικότητας σε μόλις 30 λεπτά.
Γενικά, η ποιότητα κύλισης, η άνεση, η πρακτικότητα και οι χώροι του αυτοκινήτου το κάνουν να ξεχωρίζει στην παρούσα λίστα.
Το ë-C4 C-Cross σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2020
Διαστάσεις 4,36 x 1,80 x 1,52 m
Διάμετρος στροφής 10,9 m
Πορτμπαγκάζ 380-1.250 lt
Ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS/ 260 Nm
Συσσωρευτής ιόντων λιθίου, 50 kWh (ονομαστική)
Αυτονομία 352 km
Μέση κατανάλωση 16,0 kWh/ 100 km
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Ποιότητα κύλισης
+ Προσφερόμενοι χώροι
- Πιο ακριβό από τα υπόλοιπα της λίστας
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Test drive: Citroën ë-C4 C-Cross [video]