Renault, υποτονικό στις πωλήσεις το μερίδιο των ηλεκτρικών
Μόλις περισσότερο από το 10% των πωλήσεων της Renault είναι ηλεκτρικά μοντέλα. Χαμηλή εμπορική επίδοση για έναν πρωτοπόρο της ηλεκτροκίνησης.
Το Groupe Renault δημοσίευσε τα αποτελέσματα των πωλήσεών του για το πρώτο 6μηνο του 2024.
Από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο, ο Ρόμβος πούλησε 1.154.700 αυτοκίνητα (IX και επαγγελματικά), νούμερο συνολικά ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο (+1,9%). Το αποτέλεσμα προέρχεται από τα επαγγελματικά μοντέλα και την ΕΕ, όπου ο γαλλικός όμιλος αναπτύχθηκε κατά 6,7%.
To 2024 αποτελεί μεταβατική χρονιά για τη Renault, αναμένοντας ισχυρή ηλεκτρική γκάμα το 2025 και πλήρη ανάπτυξή της το 2026
Η Billancourt επισημαίνει ωστόσο, ότι δεν αγωνίζεται πλέον για όγκους, αλλά θέλει κατά κύριο λόγο κερδοφόρες πωλήσεις. Και σε αυτό το σημείο, η στρατηγική που τέθηκε σε εφαρμογή από τον Luca de Meo λειτουργεί.
Στις πέντε κύριες ευρωπαϊκές αγορές, ο όμιλος πραγματοποιεί το 62% των πωλήσεων στη λιανική (που αποφέρει και τα περισσότερα), ποσοστό που βρίσκεται περισσότερες από 20 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Η Renault έχει επίσης δώσει ξανά έμφαση στα μεγαλύτερα μοντέλα, με τα Austral και Espace.
Τα τελευταία συμβάλλουν επίσης στην επιτυχία της υβριδικής γκάμας στη Renault. Για ολόκληρο τον όμιλο, οι πωλήσεις των υβριδικών αυξήθηκαν κατά 59% σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2023! Στην Ευρώπη, ο Ρόμβος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής σε πωλήσεις υβριδικών (μία στις τρεις), πίσω από το αδιαμφισβήτητο αφεντικό της κατηγορίας, την Toyota.
Από την άλλη, τα αποτελέσματα των 100% ηλεκτρικών είναι λιγότερο ρόδινα. Η Renault αναφέρει ότι αυτά τα μοντέλα της αντιπροσωπεύουν «σχεδόν το 12%» των πωλήσεων της φίρμας. Με τον Γάλλο κατασκευαστή να βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της ευρωπαϊκής αγοράς, με 12,5% εμπορική επίδοση στα ηλεκτρικά κατά τη διάρκεια του 3μήνου. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Όμιλος Stellantis έχει θέσει στόχο το μερίδιο των ηλεκτρικών του να φτάνει το 13,3%.
Τα αποτελέσματα της Renault θα μπορούσαν να αξιολογηθούν και ως απογοητευτικά αν ληφθεί υπόψη η πρωτοποριακή θέση της εταιρείας. Η γαλλική φίρμα ποντάρισε πολύ πριν από τους κύριους ανταγωνιστές της στα ηλεκτρικά, ιδίως με το Zoé, και έχοντας τη βούληση να μετεξελιχτεί σε 100% ηλεκτρική φίρμα το 2030!
Ο Ρόμβος βέβαια θα μπορούσε να υπερασπιστεί τον εαυτό του υπό ένα συγκεκριμένο πλαίσιο το 2024, έτος που αντιπροσωπεύει μια μετάβαση. Το Zoé διακόπηκε τον Μάρτιο του 2024, με ένα πολύ δύσκολο τέλος στην καριέρα του απέναντι σε πιο επιθετικούς ανταγωνιστές ως προς την τιμή. Ο αντικαταστάτης του, το R5, άνοιξε το βιβλία παραγγελιών τον Μάιο, αλλά οι παραδόσεις δεν θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του χρόνου…
Το Scénic E-Tech έφτασε στις αντιπροσωπείες των περισσοτέρων ευρωπαϊκών αγορών την άνοιξη -στην Ελλάδα όχι ακόμη. Σημειώνουμε ωστόσο, ότι η Renault δεν δίνει στοιχεία για την πρόσληψη παραγγελιών, όπως κάνει συνήθως στα δελτία Τύπου που εκδίδει για τις πωλήσεις.
Θα πρέπει λοιπόν να περιμένουμε μέχρι το 2025 για να βγει η Renault από αυτή τη στασιμότητα ή την ύφεση αν θέλετε, στις πωλήσεις. Όταν δηλαδή τα ηλεκτρικά R5 και Scénic θα αρχίσουν να αποδίδουν εμπορικούς καρπούς, τα οποία μοντέλα θα υποστηριχτούν επίσης από το λανσάρισμα του νέου 4L, της έκδοσης SUV του R5.
Όσο αφορά τα υπόλοιπα ηλεκτρικά της γκάμας, η εθνική αγορά της Renault έχει αναλάβει προς το παρών να βγάλει το φίδι από την τρύπα: Το Mégane και το Twingo έχουν ξαναβρεί το χρώμα τους την χρονιά που τρέχει, χάρη στην κοινωνική μίσθωση που τρέχει στη Γαλλία.
Στις τρεις τελευταίες φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο μπορείτε να δείτε πώς η Renault εμπλουτίζει το δίκτυο διανομής της με μια νέα μορφή σημείων πώλησης που ονομάζεται «rnlt». Μια βιτρίνα για τη μάρκα, το rnlt θα βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία σε πολυσύχναστες περιοχές στα κέντρα των πόλεων ή σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Σε αυτόν τον κόμπακτ χώρο, με διαστάσεις μικρότερες από τους παραδοσιακούς εκθεσιακούς χώρους της Renault, πέρα από την τεχνολογία και τους νεωτερισμούς της φίρμας, οι επισκέπτες θα μπορούν να ανακαλύψουν δύο έως τρία κορυφαία μοντέλα της με φυσική παρουσία.