Πάμε για επτά εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022;
Η αγορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερδιπλασιάστηκε μεταξύ ’20 και 21. Με τον δυναμισμό της κινεζικής αγοράς, της Tesla και του VW Group, θα μπορούσε να ανέβει ακόμα 70% το 2022 σύμφωνα με την Jato Dynamics.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, EV, εξηλεκτρισμός… Αυτές ήταν οι λέξεις που κυριάρχησαν το 2021 στην αυτοκινητική ειδησεογραφία. Αλλά απ’ ό,τι φαίνεται οι ίδιες λέξεις με ακόμα μεγαλύτερη ένταση θα κυριαρχούσαν και την τρέχουσα χρονιά. Η πόλεμος στην Ουκρανία ενδεχομένως να βάλει μια μικρή ή μεγάλη τροχοπέδη σε αυτήν την ανάπτυξη. Και τούτο, παρόλο που τα στοιχεία στα οποία αναφερόμαστε παρακάτω, είναι προϊόντα της έρευνας της Jato Dynamics που ολοκληρώθηκε μεσούντος του πολέμου.
Η τελευταία μελέτη της δημοσιοποιήθηκε στις 9 Μαρτίου και παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου, κάνοντας τόσο απολογισμό όσο και προδιαγράφοντας τις προοπτικές.
Και κατά πώς λέει, το ηλεκτρικό κύμα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και διαρκώς φουσκώνει, και δεν πρόκειται για ένα κυματισμό που κουνάει για λίγο και πρόσκαιρα τα νερά. Λαμβάνοντας υπόψη φυσικά την πλειονότητα των δεδομένων, αλλά τελικά όχι παντού και μην υπολογίζοντας ό,τι αστάθμητο προκύπτει από τις επικείμενες γεωπολιτικές, ενεργειακές και οικονομικές αλλαγές.
Ωστόσο, μεταξύ 2020 και 2021, οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 108% παγκοσμίως, από 2,01 εκατομμύρια σε 4,2 εκατ. κομμάτια. Σε σύγκριση δε με το 2019, οπότε και οι πωλήσεις ήτα 1,4 εκατ. η αύξηση ήταν 198%!
Ωστόσο, η αλματώδης πρόοδος της ηλεκτρικής αγοράς, δεν πρέπει να κρύβει το γεγονός ότι ξεκινά από πολύ χαμηλή βάση. Και ότι με 4,2 εκατομμύρια μονάδες εξακολουθούμε να είμαστε μόλις στο 6% της παγκόσμιας αγοράς. Οπότε αυτό που «απο»μένει είναι 94% θερμικά αυτοκίνητα και υβριδικά παντός είδους.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Jato Dynamics, η αγορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022 θα βρεθεί μεταξύ επτά και 7,5 εκατομμυρίων πωλήσεων. Αυτό είναι μια περαιτέρω βελτίωση κατά 66% έως 78%. Δημιουργείται λοιπόν το απαραίτητο έρεισμα για να μιλήσουμε για εισβολή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους μας;
Φυσικά και όχι. Απλώς θα είναι μια ακόμη πίεση, μικρή είναι η αλήθεια, έναντι των θερμικών και υβριδικών ομολόγων τους. Ακόμη και η σύγκρουση στην Ουκρανία δεν προβλέπεται να φέρει τα πάνω κάτω στις προβλέψεις, καθώς η ρωσική και η ουκρανική αγορά αποτελούν μόλις το 2,5% της παγκόσμιας αγοράς. Αυτά βέβαια σε επίπεδο αγοράς. Διότι σε επίπεδο της εκ νέου διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ακόμη πρώιμο να αξιολογήσουμε τις επιπτώσεις.
Ο μεγαλύτερος πωλητής σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα παραμένει η Tesla, με μερίδιο αγοράς 21,3% το 2021 (907.000 πωλήσεις).
Πίσω από τον κορυφαίο κατασκευαστή σε πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μερίδιο 21,3% το 2021, την Tesla, ακολουθεί το Volkswagen Group με 11,4% και τρίτη είναι η κοινοπραξία SAIC-GM-Wuling με 10,2%. Ο Όμιλος Stellantis κατέχει πλέον το 4,2% της ηλεκτρικής αγοράς EV και η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi το 3%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Toyota στην κορυφή των πωλήσεων και το 2021
Κλείνοντας να αναφέρουμε ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που λίγο ως πολύ συμβαδίζει με τη συνολική τάση της αγοράς: Το 37% των EV που πωλούνται είναι SUV, το 24% μεσαίες μπερλίνες, το 22% αυτοκίνητα πόλης, το 14% κόμπακτ μοντέλα και 3% όλοι οι άλλοι τύποι αμαξώματος.
Δείτε τους υπόλοιπους ενδιαφέροντας στατιστικούς πίνακες της Jato Dynamics