Το νέο Ford Ranger Raptor ξαναγράφει τους κανόνες
Με πρωτοφανείς ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, το νέο Ford Ranger Raptor αμφισβητεί για ακόμα μια φορά τον κανόνα που θέλει τα pick-up να είναι μόνο εργαλείο δουλειάς και ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε άλλο επίπεδο.
Με τη σφραγίδα του τμήματος Ford Performance φαρδιά πλατιά σχεδόν σε κάθε εκατοστό του θηριώδους αμαξώματός του, το Ford Ranger Raptor απέδειξε με την έλευσή του στην αγορά πως είναι κακό να βάζεις ταμπέλες. Και πως ένα pick-up μπορεί να υπηρετήσει όχι μόνο διάφορα lifestyle, αλλά να ικανοποιήσει και τους λάτρεις της οδήγησης. Αρκεί βέβαια να έχει τα κατάλληλα συστατικά και το Raptor τα είχε. Και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό.
Στη νέα του γενιά, το Ford Ranger Raptor έρχεται για να μας δείξει ότι το πολύ καλό μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο, ευφυέστερο και τεχνολογικά προηγμένο. Και για δεύτερη φορά η Ford κατασκεύασε ένα όχημα που δύσκολα θα βρει αντίπαλο όποιο και αν είναι το τερέν που θα κληθεί να κινηθεί.
More power
Πέρα από την αισθητικά αναβαθμισμένη και οπτικά πιο macho εμφάνιση, η σημαντικότερη είδηση όσον αφορά τη νέα γενιά του Raptor είναι η εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου και ισχυρότερου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost που φέρει φυσικά την υπογραφή της Ford Performance και αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και 491 Nm ροπής.
Ο νέος κινητήρας διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης. Υπόσχεται ακόμα καλύτερη λειτουργία και επιδόσεις χάρη σε ένα σύστημα anti-lag, αγωνιστικής προέλευσης, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος. Το σύστημα αυτό τίθεται σε λειτουργία στο πρόγραμμα οδήγησης Baja και διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Και επειδή η επιδόσεις θέλουν και την ανάλογη ηχητική υπόκρουση, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ήχο του κινητήρα που προτιμά πιέζοντας τον αντίστοιχο διακόπτη στο τιμόνι.
Hardware από το πάνω ράφι
Πέρα από ένα στιβαρό πλαίσιο, ένα «off-roader» υψηλών επιδόσεων όπως το νέο Ranger Raptor χρειάζεται και τον ανάλογο συνδυασμό αναρτήσεων και τροχών. Οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση. Οι εντελώς νέοι, αλουμινένιοι και πιο ανθεκτικοί βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση και ο αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ακόμα καλύτερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα. Την απόσβεση υπογράφει και πάλι η FOX με τα νέας γενιάς αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass που υιοθετούν τεχνολογία αιχμής εξελιγμένη μέσα από τους αγώνες. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου Raptor. Τη ρύθμιση της ανάρτησης όπως είναι φυσικό, ανέλαβε το έμπειρο επιτελείο της Ford Performance, με γνώμονα να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες.
Η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται με περίσσια άνεση εκτός δρόμου αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας κάτω από το αμάξωμα. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του απλού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής, με πάχος 2,3 mm. Συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης και είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό του αυτοκινήτου.
Το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο). Σε συνδυασμό με τα εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, θα ικανοποιήσει απόλυτα ακόμα και τους πιο απαιτητικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης. Οι τελευταίοι θα έχουν ως σύμμαχο σε κάθε εξόρμηση, επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης τα οποία καλύπτουν κάθε ανάγκη κίνησης: Από άσφαλτο μέχρι άμμο και βραχώδη κακοτράχαλα εδάφη.
Ψηφιακό και ποιοτικό εσωτερικό
Ο ιδιαίτερος, γεμάτος δυναμισμό και off-road χαρακτήρας του νέου Raptor εκφράζεται απόλυτα και στην αναβαθμισμένη καμπίνα του, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων νέα καθίσματα για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, με καλύτερη στήριξη στο σώμα. Την ίδια ώρα, οι πινελιές Code Orange στον πίνακα οργάνων και στις επενδύσεις δημιουργούν σε συνδυασμό με τον ambient φωτισμό μια κεχριμπαρένια λάμψη που αναδύει ένα πρωτόγνωρο, για pick-up, premium περιβάλλον.
Οι απαραίτητοι πρακτικοί χώροι είναι άφθονοι, την παράσταση όμως στο εσωτερικό κλέβουν οι high tech τεχνολογίες. Ο οδηγός έχει μπροστά του μια ψηφιακή οθόνη 12,4’’ με τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 12’’ σε διάταξη πορτραίτου, όπως και στην ηλεκτρική Mustang Mach-E, που ενσωματώνει της λειτουργίες του νέας γενιάς infotainment SYNC 4A. Προσφέρεται ασύρματη συνδεσιμότητα για τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το ηχοσύστημα της B&O με τα 10 ηχεία υπόσχεται μια μοναδική ηχητική εμπειρία όποια και αν είναι τα ακούσματα οδηγού και επιβατών. Την ίδια στιγμή, μια κάμερα 360ο διευκολύνει το παρκάρισμα τόσο εντός πόλης όσο και εκτός.
Το νέο Ford Ranger Raptor βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Επισήμων Εμπόρων της Ford στην χώρα μας και είναι διαθέσιμο για παραγγελία με τιμή που ξεκινά από τα €69.630.