Market test: Opel Corsa 1.4 LPG
Το Opel Corsa διατίθεται σε έκδοση που καταναλώνει υγραέριο και επιχειρεί να μειώσει στο ελάχιστο το κόστος των μετακινήσεων.
Το γνώριμο και πολύ επιτυχημένο γερμανικό μικρό διαθέτει πληθωρική γκάμα που περιλαμβάνει ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης, τούρμπο βενζίνης και τουρμποντίζελ. Υπάρχει όμως και μια εργοστασιακή υγραεριοκίνητη (LPG), η οποία βασίζεται στο ατμοσφαιρικό Corsa 1.4. Διατηρεί τις ίδιες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής όταν καίει βενζίνη, 90 PS/6.000 rpm και 130 Nm/4.000 rpm, ενώ με χρήση LPG η ροπή του πέφτει στα 124 Nm.
Με δεδομένο πως δεν περιμένεις το τράβηγμα ενός τούρμπο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, η διαφορά στις επιδόσεις είναι μικρή, και γίνεται αντιληπτή μόνο με το αυτοκίνητο αρκετά φορτωμένο. Μικρή είναι και η διαφορά στον ήχο λειτουργίας που με το υγραέριο γίνεται λίγο πιο τραχύς. Η δεξαμενή του LPG δεν είναι ορατή, αφού βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας -η οποία έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής. Το ρεζερβουάρ βενζίνης των 45 lt παραμένει στη θέση του. Το μόνο σημείο που φανερώνει περί τίνος πρόκειται είναι το πλήκτρο για την επιλογή καυσίμου δίπλα στην οθόνη αφής στο ταμπλό.
Η κατανάλωση με υγραέριο αυξάνεται κατά περίπου ένα λίτρο σε σχέση με τη βενζίνη, φτάνοντας στη δοκιμή μας τα 8,5 lt/100 km. Όμως χάρη στην πολύ χαμηλή τιμή του LPG, που σήμερα είναι 0,79 €/lt, το κόστος κίνησης πέφτει στα €6,7/100 km. Δηλαδή χαμηλότερα απ’ ό,τι στα ντίζελ μοντέλα της κατηγορίας. Και η τιμή αγοράς του πιο οικονομικού στη χρήση Corsa είναι λογική, αφού κοστίζει από €13.380 (3θυρο) ή €13.780 (5θυρο), στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 120 Edition.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Corsa 1.4 Turbo
φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα