Ευρωπαϊκές πωλήσεις 2021: Πτώση 1,5% για την αγορά αυτοκινήτου

Ευρωπαϊκές πωλήσεις 2021: Πτώση 1,5% για την αγορά αυτοκινήτου

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22% τον Δεκέμβριο, κλείνοντας τη χρονιά, με συνολική πτώση 1,5%.

Οι ελλείψεις ημιαγωγών και η αναζωπύρωση της πανδημίας ήταν οι σημαντικότερες αιτίες που η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έκλεισε το 2021 με πτώση στις ταξινομήσεις της, της τάξεως του 1,5% σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ACEA.

Οι όμιλοι που κατάφεραν βέβαια να διαχειριστούν καλύτερα την έλλειψη ημιαγωγών, έχοντας περισσότερα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα ή μικρότερους χρόνους παράδοσης αυτών, βγήκαν και κερδισμένοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι όμιλοι Hyundai και Toyota. Αντίθετα, λοιπές μεγάλες δυνάμεις του χώρου όπως η Renault, η Daimler αλλά και ο όμιλος Volkswagen, «έχασαν» τόσο σε πωλήσεις όσο και σε μερίδιο αγοράς.

market

Αναλυτικά, η VW παρέμεινε μεν το πιο εμπορικό brand στην Ευρώπη, είδε όμως τις πωλήσεις της το 2021 (συγκριτικά με του 2020) να σημειώνουν πτώση κατά 6,2%, σε 1,27 εκατ. ταξινομήσεις. Η Peugeot βρέθηκε στη δεύτερη θέση, παρά τις απώλειες του 2,3% (724.383 νέες ταξινομήσεις), με την Toyota που ανέβηκε στην τρίτη θέση, να υπολείπεται των Γάλλων κατά 12.000 πωλήσεις. 

Συνολικά, στην ευρωπαϊκή αγορά (συμπεριλαμβανομένης και της Αγγλίας), κυκλοφόρησαν το 2021, 11,77 εκατ. νέα μοντέλα. Εάν ανατρέξουμε στο πρόσφατο παρελθόν και συγκεκριμένα στην τελευταία προ πανδημίας χρονιά το 2019 (15,8 εκατ. ταξινομήσεις), οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 25%.

hyundai

Ο όμιλος Hyundai μπορεί ωστόσο να υπερηφανεύεται ότι δεν τον άγγιξε η κρίση. Ταξινόμησε στην ευρωπαϊκή αγορά 1,02 εκατ. νέα μοντέλα, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το 2020 κατά 21%, αυξάνοντας και το μερίδιο αγοράς του από 7% στο 8,7%. 

Ο όμιλος Toyota, «κυκλοφόρησε» στην Ευρώπη 760.178 νέα μοντέλα, που μεταφράζεται σε αύξηση στις πωλήσεις του κατά 9,6% όσο και μεριδίου αγοράς (από 5,8% το 2020 σε 6,5% το 2021).

toyota

Καλή ήταν η χρονιά όμως και για το BMW Group που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 1,3%, στις 858.762 νέες ταξινομήσεις. Το μερίδιο αγοράς του έκλεισε στο 7,3% από 7,1% που ήταν το 2020.

Το Group Stellantis κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2020, με τις πωλήσεις του να ανέρχονται στα 2.38 εκατ. ελαφρώς μειωμένες κατά 1,8%. Διατήρησε όμως και πάλι ένα πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς της τάξεως του 20,2%.

Ο όμιλος VW, παρά την πτώση στις ταξινομήσεις του κατά 3,7%, παρέμεινε ο ηγέτης στη Γηραιά ήπειρο με 2,94 εκατ. πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 25%.

Το Renault Group, έκλεισε τη χρονιά με απώλειες 10,9% και 1.09 εκατ. πωλήσεις, ενώ με στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Daimler, που είδε τις ταξινομήσεις του 2021 να μειώνονται κατά 11% στις 678.574 ταξινομήσεις. Επίσης, η Daimler, απώλεσε και τον τίτλο της πιο premium φίρμας (σε εμπορικό πάντα επίπεδο) από την BMW. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube